Geen klik, niks meer

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ducky Willem
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: do 21 jun, 2007 15:31
Locatie: Wageningen

Geen klik, niks meer

Bericht door Ducky Willem » di 20 nov, 2007 09:57

Ik heb het volgende probleem. Vorige week sloeg mijn eendje af, tijdens het opnieuw starten leek het net alsof de accu leeg was. De start motor draaide steeds langszamer rond. Tot er zelfs helemaal geen klik meer te horen was. De accu zit nog vol (lampen branden volop). De eend aangeduwd en hij startte meteen. Maar ja, op een gegeven moment moet ie toch weer uitgezet worden en nu krijg ik um dus niet meer aan. Als ik de sleutel omdraaid hoor ik helemaal niets, net alsof de accu leeg is maar dat is dus niet zo.
Wie o wie kan mij vertellen wat het probleem is, is dit de dynamo of startmotor?? Ik had eerder al het gevoel dat de ruitenwissers langszamer liepen....
Alvast heel erg bedankt.
Beter 1 eend in de hand dan 10 in de lucht

abr2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 3 jan, 2005 20:42

Bericht door abr2cv » di 20 nov, 2007 10:09

De startmotor kun je als volgt proberen: Laat iemand de sleutel omdraaien terwijl je met een hamer op de startmotor slaat, begint de startmotor dan te leven dan zit t in de startmotor.
Om je dynamo te laten testen moet de motor iig draaien, dus moet je aanduwen en even bij een garage vragen of ze je dynamo willen testen.
Ik denk overigens dat t aan de startmotor ligt. Succes
AK 400 in restauratie.
2cv6 rijdende onderdelen donor.

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » di 20 nov, 2007 10:19

Dynamo kun je ook zelf testen met de multimeter. Duw de auto aan en als deze loopt op de polen van de accu meten. Je moet dan rond de 14,5 volt meten. Doe hetzelfde met lichten aan en verhoog het toerental iets. Ook dan moet je rond de 14,5 volt meten. Als het erg wisselend is kan ook je spanningsregelaar kapot zijn.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 20 nov, 2007 14:51

Ook je contactslot kan defect zijn. Inwendig en soms vallen de stekkertjes er af. En dan wil ie ook niet meer.
diverse Citroens, wat anders.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 20 nov, 2007 15:09

en tot het verholpen is kan je 'm ook aanslingeren, als er niemand is om te duwen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

wieltje1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 5 nov, 2006 19:23
Locatie: Houten

Bericht door wieltje1 » zo 25 nov, 2007 18:33

je moet het denk ik toch even bij de startmoter gaan zoeken en als je een andere accu probeer doet die het dan ook niet?
rode 2cv6 club,zwarte lomax variant 4

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
Locatie: naast me buuren in assen

Bericht door 2cvfreak » ma 3 dec, 2007 18:06

bobi(e?)ne kan het ook nog zijn maar dynamo is het niet want dan zouden de lampen het niet doen...

2cv Fre@k
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Plaats reactie