Stuurhuisvraagje
Stuurhuisvraagje
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en zal me binnenkort even op de goede plek voorstellen, maar heb nu even een dringende vraag:
Hoeveel speling mag er zitten tussen het stuurhuis en de geleidering die om de tandheugel zit? Je kan zien dat er in het midden een "slijtlijntje" loopt, maar ik kan er met moeite een voelermaatje van 0.15mm tussen krijgen. Rondom is dat dus de helft. Zonder vet kun je de speling wel horen als je hem op en neer beweegt; zou de speling met vet acceptabel zijn? Wie weet wanneer je zo'n ring moet vervangen?
(edit: fotootje erbij)
groet, Jan
Hoeveel speling mag er zitten tussen het stuurhuis en de geleidering die om de tandheugel zit? Je kan zien dat er in het midden een "slijtlijntje" loopt, maar ik kan er met moeite een voelermaatje van 0.15mm tussen krijgen. Rondom is dat dus de helft. Zonder vet kun je de speling wel horen als je hem op en neer beweegt; zou de speling met vet acceptabel zijn? Wie weet wanneer je zo'n ring moet vervangen?
(edit: fotootje erbij)
groet, Jan
Laatst gewijzigd door JanO op zo 25 nov, 2007 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
XM Ambiance 1991
2CV6 1982
ID 19B 1968
2CV6 1982
ID 19B 1968
-
- Heavy user
Mwah, mijn schuifmaat heeft hele dunne lijntjes om de maatverdeling aan te geven. Ik moet de leesbril erbij halen om te zien dat ie net niet 100% op 34 mm staat. Bovendien betreft het hier een ring die door een buis heen en weer schuift, die moet toch iets speling hebben om uberhaupt te kunnen schuiven?
Groet, Jan
Groet, Jan
XM Ambiance 1991
2CV6 1982
ID 19B 1968
2CV6 1982
ID 19B 1968
Ik ben met een totale restauratie bezig en wilde de onderdelen controleren en alles opnieuw in het vet zetten. Na het verwijderen van de schuifplaten trof ik het bovenste deel van de afgebroken klinknagel (zie foto naast rode pijl) in het vet aan, vandaar dat ik alles maar los gehaald heb. De ring was ook al iets van z'n plaats geschoven.backfire schreef: Is dit een foto van jouw stuurhuis? Als dat zo is waarom heb je de ring losgehaald?
Groet, Jan
XM Ambiance 1991
2CV6 1982
ID 19B 1968
2CV6 1982
ID 19B 1968