Let op, het is weer tijd voor het Winterkapje
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 189
- Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 13:59
- Locatie: Vuren
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
idd, als je veel/lang op de snelweg zit is ie niet perse nodigEdwin schreef:Moet het winterkapje er altijd op wanneer het beneden de 10 graden is?
Want ik meen een keer gelezen/gehoord te hebben dat het niet nodig is wanneer je op de snelweg rijdt..?
Edwin
ik heb m er nu wel op. Heb een oude grille met stoffen wintergrille. Als ik de snelweg opmoet halveer ik de wintergrille door m dubbel te vouwen. Rij ik toch met, maar ook weer niet volledig
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Gebruiker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: za 29 sep, 2007 13:47
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
En als je het koud krijgt, gewoon even terugschakelen naar z'n 3 op de snelweg .. met meer toeren wordt het nog warmer
Citroën 2CV6 Spécial, 1985
zoeken? "probleem" site:forum.2cv.nl
zoeken? "probleem" site:forum.2cv.nl
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Wanneer je plankgas rijdt op de snelweg, zal je blok erg heet worden. Wanneer je iets gas terugneemt kan dit zo'n 10 graden schelen.
Als je van groningen naar Maastricht zou rijden dan zou ik hem eraf halen, maar van ritjes binnen de Randstad zal het niet zo'n vaart lopen met de warmte.
Haal hem er wel af als het boven de 10 graden wordt en je gaat planken op de snelweg, anders wordt alles een beetje te warm.
Heb zelf ooit met 13 graden met winterkap gereden en dit resulteerde in een warmloper. Daarna kon ik wel weer verder, maar gezond is het niet.
Als je van groningen naar Maastricht zou rijden dan zou ik hem eraf halen, maar van ritjes binnen de Randstad zal het niet zo'n vaart lopen met de warmte.
Haal hem er wel af als het boven de 10 graden wordt en je gaat planken op de snelweg, anders wordt alles een beetje te warm.
Heb zelf ooit met 13 graden met winterkap gereden en dit resulteerde in een warmloper. Daarna kon ik wel weer verder, maar gezond is het niet.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- deuchevootje
- Gebruiker
- Berichten: 50
- Lid geworden op: ma 8 okt, 2007 23:40
- Locatie: Heerlen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
Bij een warmloper zet alles zodanig uit dat het heel stroef gaat lopen. Alles blijft meestal echter wel redelijk heel, maar het kan leiden tot blijvende schade in het blok en een verhoogd olie gebruik. Bij een vastloper, gaat er mechanisch iets mis, bv een zuigerveer die afbreekt, en die tussen de zuiger en de cylinderwand komt te zitten. Dit geeft als resultaat dat het blok "vast" staat, dus niet meer rond wil gaan op de startmotor of de slinger.
Een vastloper kan het gevolg zijn van een warmloper hoor, maar het hoeft niet.
Of je wel of niet een warmloper zult krijgen met 13 graden boven nul en je winterkapje hangt ook weer af van de staat van je blok. Een blok mte ruime ervaring zal meer ruimte hebben, dus meer speling. Of de staat van de oliekoeler. Als die helemaal dichtgekoekt zit, dan heb je natuurlijk ook eerder koelproblemen.
Ik ben van mening dat een eend erg onderkoeld is (niet te verwarren met de hitte van de uitlaat cq kachel)
Als een eend in de shara blijft lopen, of in zuid-frankrijk in de volle zon, bergje op, dan zal het in NL zo'n vaart niet lopen denk ik.
Greatnix Spookeend
Een vastloper kan het gevolg zijn van een warmloper hoor, maar het hoeft niet.
Of je wel of niet een warmloper zult krijgen met 13 graden boven nul en je winterkapje hangt ook weer af van de staat van je blok. Een blok mte ruime ervaring zal meer ruimte hebben, dus meer speling. Of de staat van de oliekoeler. Als die helemaal dichtgekoekt zit, dan heb je natuurlijk ook eerder koelproblemen.
Ik ben van mening dat een eend erg onderkoeld is (niet te verwarren met de hitte van de uitlaat cq kachel)
Als een eend in de shara blijft lopen, of in zuid-frankrijk in de volle zon, bergje op, dan zal het in NL zo'n vaart niet lopen denk ik.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Niet zomaar ergens gelezen maar het staat gewoon in de handleiding. Als je een snelweg rit hebt welke meer als 15 minuten gaat duren, dan geen kapje er voor.Edwin schreef:Moet het winterkapje er altijd op wanneer het beneden de 10 graden is?
Want ik meen een keer gelezen/gehoord te hebben dat het niet nodig is wanneer je op de snelweg rijdt..?
Edwin