Let op, het is weer tijd voor het Winterkapje

Alles over het heerlijke eendrijden.
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 18 nov, 2007 09:05

nee gaat prima, dat spul is zo zacht trekt er mooi in

Gebruikersavatar
Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 10:56
Contacteer:

Bericht door Rollo » zo 18 nov, 2007 09:12

oke dan!

leuk idee hoor!
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

Ducky Duke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 13:59
Locatie: Vuren
Contacteer:

Bericht door Ducky Duke » zo 18 nov, 2007 14:35

normaal een leuk klusje voor een regenachtige zondagmiddag,
maar een zonnige zaterdagmiddag is eigenlijk beter :)

voila, vers van de parking...
Afbeelding

en een close-upje
Afbeelding
Charleston 1985, binnenkort geschorst voor complete restauratie

Pierce
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 78
Lid geworden op: za 28 apr, 2007 01:19
Locatie: Tilburg

Bericht door Pierce » ma 19 nov, 2007 09:27

Tof, zo'n rood winterkaptje.
Ik hoef gelukkig niet zoveel moeite te doen; mijn eend is al grijs :lol:

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » ma 19 nov, 2007 09:50

Leuk zeg, een goed idee!

Edwin
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 8 sep, 2004 15:29
Locatie: Heerenveen (Fryslân)
Contacteer:

Bericht door Edwin » di 27 nov, 2007 12:16

Moet het winterkapje er altijd op wanneer het beneden de 10 graden is?
Want ik meen een keer gelezen/gehoord te hebben dat het niet nodig is wanneer je op de snelweg rijdt..?

Edwin
---Zwarte 2CV6 Club uit 1987---
Vanalles 2CV

Site Burton400

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 27 nov, 2007 12:20

Edwin schreef:Moet het winterkapje er altijd op wanneer het beneden de 10 graden is?
Want ik meen een keer gelezen/gehoord te hebben dat het niet nodig is wanneer je op de snelweg rijdt..?

Edwin
idd, als je veel/lang op de snelweg zit is ie niet perse nodig
ik heb m er nu wel op. Heb een oude grille met stoffen wintergrille. Als ik de snelweg opmoet halveer ik de wintergrille door m dubbel te vouwen. Rij ik toch met, maar ook weer niet volledig ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » di 27 nov, 2007 13:35

Gewoon erop laten kan ook geen kwaad hoor. Wordt eindelijk je motor eens goed warm en je kachel ook :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Wouterr
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 29 sep, 2007 13:47
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Wouterr » di 27 nov, 2007 13:45

En als je het koud krijgt, gewoon even terugschakelen naar z'n 3 op de snelweg .. met meer toeren wordt het nog warmer :P
Citroën 2CV6 Spécial, 1985
zoeken? "probleem" site:forum.2cv.nl

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 27 nov, 2007 13:55

Wanneer je plankgas rijdt op de snelweg, zal je blok erg heet worden. Wanneer je iets gas terugneemt kan dit zo'n 10 graden schelen.

Als je van groningen naar Maastricht zou rijden dan zou ik hem eraf halen, maar van ritjes binnen de Randstad zal het niet zo'n vaart lopen met de warmte.
Haal hem er wel af als het boven de 10 graden wordt en je gaat planken op de snelweg, anders wordt alles een beetje te warm.
Heb zelf ooit met 13 graden met winterkap gereden en dit resulteerde in een warmloper. Daarna kon ik wel weer verder, maar gezond is het niet.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
deuchevootje
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 8 okt, 2007 23:40
Locatie: Heerlen

Bericht door deuchevootje » di 27 nov, 2007 14:22

warmloper
???
2CV6 Club '85------Vandaag is Rood....de kleur van mijn Eendje

Wouterr
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 29 sep, 2007 13:47
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Wouterr » di 27 nov, 2007 14:31

(bijna) oververhitte motor toch?
Citroën 2CV6 Spécial, 1985
zoeken? "probleem" site:forum.2cv.nl

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » di 27 nov, 2007 15:39

Bij een warmloper zet alles zodanig uit dat het heel stroef gaat lopen. Alles blijft meestal echter wel redelijk heel, maar het kan leiden tot blijvende schade in het blok en een verhoogd olie gebruik. Bij een vastloper, gaat er mechanisch iets mis, bv een zuigerveer die afbreekt, en die tussen de zuiger en de cylinderwand komt te zitten. Dit geeft als resultaat dat het blok "vast" staat, dus niet meer rond wil gaan op de startmotor of de slinger.

Een vastloper kan het gevolg zijn van een warmloper hoor, maar het hoeft niet.

Of je wel of niet een warmloper zult krijgen met 13 graden boven nul en je winterkapje hangt ook weer af van de staat van je blok. Een blok mte ruime ervaring zal meer ruimte hebben, dus meer speling. Of de staat van de oliekoeler. Als die helemaal dichtgekoekt zit, dan heb je natuurlijk ook eerder koelproblemen.

Ik ben van mening dat een eend erg onderkoeld is (niet te verwarren met de hitte van de uitlaat cq kachel)

Als een eend in de shara blijft lopen, of in zuid-frankrijk in de volle zon, bergje op, dan zal het in NL zo'n vaart niet lopen denk ik.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 27 nov, 2007 16:07

Edwin schreef:Moet het winterkapje er altijd op wanneer het beneden de 10 graden is?
Want ik meen een keer gelezen/gehoord te hebben dat het niet nodig is wanneer je op de snelweg rijdt..?

Edwin
Niet zomaar ergens gelezen maar het staat gewoon in de handleiding. Als je een snelweg rit hebt welke meer als 15 minuten gaat duren, dan geen kapje er voor.

Edwin
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 8 sep, 2004 15:29
Locatie: Heerenveen (Fryslân)
Contacteer:

Bericht door Edwin » do 29 nov, 2007 20:17

Bedankt allemaal voor snelle antwoorden.
Ik wil namelijk graag mijn blokje zo goed mogelijk behandelen en omdat de sensor flens momenteel niet leverbaar is moet ik het zonder temp meter doen ;-)

Edwin
---Zwarte 2CV6 Club uit 1987---
Vanalles 2CV

Site Burton400

Plaats reactie