Niet stationair lopen

Pierce
Gebruiker
Gebruiker

Niet stationair lopen

Bericht door Pierce » di 27 nov, 2007 14:10

Toen ik gisteren van Tilburg naar Den Bosch reed gebeurde er iets raars, na ongeveer een halfuurtje snelweg/80 kilometerweg pakte ik een afslag en moest ik wachten voor een stoplicht.
Toen ik weg wilde rijden bij groen kwam ik er achter dat de motor afgeslagen was, had ik niet gemerkt omdat de muziek zo hard stond :lol: .
Na even doorstarten sloeg ie wel weer aan maar bij het volgende stoplicht gebeurde hetzelfde. Daarna nog moest ik bij elk stoplicht gas geven of de choke uittrekken zodra ik de koppeling intrapte.
Ik moest werken maar na 6 uurtjes startte hij wel weer, iets moeilijker dan anders maar hij liep wel. Bij elke kruising of stoplicht steeds weer gas blijven geven of met de choke kloten :? .
Ik had me al voorgenomen om mijn eendje (2cv6 uit 86) vandaag naar de garage te brengen als het volgende niet was gebeurd.
Na weer zo'n halfuurtje over de 80 kilometerweg van DB naar Tilburg te zijn gereden, waarbij het probleem bij de stoplichten bleef bestaan, had ik nog een stukje snelweg. Wat ik meestal doe als de motor dan toch al goed warm is, is nog even een paar kilometer flink blazen, 130 op de teller gehaald. Tot ik bij de afslag Tilburg weer moest stoppen en ik toch even probeerd het gas los te laten met de koppeling in, en hij liep warempel weer perfect stationair.
Op de parkeerplaats nog een minuutje zo laten draaien maar hij bleef het perfect folhouden.:D

Nou is mijn vraag of er iemand enig idee heeft wat er kan zijn gebeurd, en hoe groot de kans is dat dit weer gebeurd. Ik heb nu niet zoveel tijd om naar de garage te gaan met een auto die het perfect doet, maar het is niet fijn om over een paar dagen weer zonder motor vooraan bij een stoplicht te staan.

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » di 27 nov, 2007 14:25

Misschien een vuiltje in de (stationair) sproeier?
Het doorblazen op de snelweg heeft in ieder geval geholpen... je kunt natuurlijk je sproeiers nog even bekijen en doorblazen.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Niels » di 27 nov, 2007 15:24

toen ik het had was de stationairsproeier eruit gedraaid (kan dat? anders was het de regelschroef) maar dat zal hier niet het geval zijn aangezien hij het later wel weer deed, doet inderdaad aan een vuiltje of zo denken.....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

TB
Moderator

Bericht door TB » di 27 nov, 2007 22:51

Kan gebeuren zo een vuiltje. En als t terugkomt, carb schoonmaken.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » di 27 nov, 2007 23:37

Had ik met de betuwerit. Maar na een tijdje was het weer goed. Daarna de carburateur schoongemaakt en tot op heden geen problemen meer gehad.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Pierce
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Pierce » wo 28 nov, 2007 15:58

Bedankt voor alle reacties, het zal waarschijnlijk wel een vuiltje geweest zijn zo te horen, als ie het zo blijft doen ga ik er maar vanuit dat het zichzelf heeft opgelost :D

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door 2cvfreak » ma 10 dec, 2007 17:23

eventueel 2 á 3 keer V-power tanken en (met een warme motor!!)
(eerste tank gewoon normaal rijden) en de tweede flink los trappen dan wordtie goed heet en brandt alles goed los!
en dat vol gas wel ff volhouden maar zelf even aanvoelen waneer je gas terug moet nemen

2cv Fre@k
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jheronimus » di 11 dec, 2007 10:41

2cvfreak schreef:de tweede flink los trappen dan wordtie goed heet en brandt alles goed los!
2cv Fre@k
Niet in de carb :roll:

Gewoon schoonmaken en eventueel een extra brandstoffilter plaatsen dat helpt vervuiling voorkomen.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » di 11 dec, 2007 11:53

2cvfreak schreef:eventueel 2 á 3 keer V-power tanken en (met een warme motor!!)
(eerste tank gewoon normaal rijden) en de tweede flink los trappen dan wordtie goed heet en brandt alles goed los!
en dat vol gas wel ff volhouden maar zelf even aanvoelen waneer je gas terug moet nemen

2cv Fre@k
let dan wel even op of je motor niet gaat pingelen op v-power. ik heb geen zin om weer een discussie op te rakelen over v-power. de een vind het goed spul, de ander niet. bij mij gaat mn blok geheid pingelen als ik v-power tank. en dan zou ik niet graag 2 a 3 tanken er door heen jagen, vooral niet als je dan gaat trappen.

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Niels » zo 9 mar, 2008 20:35

Ok, ik heb het nu ook weer, het ding loopt niet meer stationair, wel prima als ik gas geef, maar zodra ik het gas los laat slaat de motor af.

ik heb de sproeiers er al uit gedraaid, tenminste die 2 waar je van boven af bij kunt, niet die ene onderin in de bezine.... maar de sproeiers waren perfect schoon en het probleem is er dus nog steeds, ik snap er niks van...

wat kan dit zijn?

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » zo 9 mar, 2008 21:13

De stationair sproeier zit zijdelings gemonteerd, bedoel je dat je die ook hebt gehad als je zegt de 2 bovenste? Mischien zuigt de carburateur ergens valse lucht aan? Even testen door remmenreiniger rond de pakking te spuiten.

Ik heb sinds een paar weken een (extra) benzinefiltertje tussen pomp en carburateur. Voor die tijd had ik af en toe de indruk dat er een vuiltje in de carb. zat, en bij het openen van het deksels bleek dat in de vlotterkamers ook het geval. Een extra benzinefilter, naast het zeefje in de carb., is dus geen overbodige luxe. Maar goed, misschien had je dit al.
Foto's

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Niels » ma 10 mar, 2008 07:23

ik zag nat ook op een tekening dat de stationairsproeier zijdelings zit, die heb ik niet gehad.... dus waarschijnlijk toch de oorzaak...

valse lucht zal het niet direct zijn, dan zou ie langzaam slechter moeten gaan lopen toch? die van mij deed van het ene op het andere moment niks meer....

zo.. nu weer sleutelen.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » ma 10 mar, 2008 11:01

he? stationair ding zit toch aan de voorkant? daar hoef je toch je carb niet voor open te halen?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » ma 10 mar, 2008 11:03

klopt. dat is dus ook de sproeier die hij niet heeft gehad.
Foto's

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Niels » ma 10 mar, 2008 20:02

en die was het dus ook.... maar welke muts heeft bedacht dattie zo debiel moet zitten... je kunt er alleen goed bij als je je olievulpijp afzaagt.... toch maar niet gedaan, maar met een kort schroevendraaiertje kwam ik er wel bij...

Plaats reactie