Punky's Motorrevisie

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 16 feb, 2007 20:42

Je moet ook naar een bouwmarkt oid, houtkachellak is voor houtkachels, niet voor auto's!
Anders ff naar de dorpsschilder ofzo, die hebben t sowiso wel.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 28 nov, 2007 22:21

Zo het al weer meer als een half jaar geleden dat ik in dit topic gepost heb, maar ik heb besloten toch verder te gaan met de blokrevisie. Wel in een andere vorm dan gepland. Ivm de noodzakkelijke aanschaf van een ruilblok destijds omdat mijn toenmalige blok te vroeg de geest gaf is dit project op de schappen komen te liggen. Dit blok opbouwen in de originele vorm had dus weinig meerwaarde omdat het huidige blokje goed loopt. Dus enkele verbouwplannen voor deze revisie.

Wat gaat er komen:
- Bigbore set (650cc)
- Grotere oliefilter
- Y-pijp (uitlaat)
- K&N open luchtfilter
- Aangepaste sproeiers in de carb.
- 123 ignition (zwart)
- Lambda Sonde (om alle verbouwingen in de gaten te kunnen houden.)
- Nieuw gespoten beplating (lag al zeker een jaar klaar)
- Gereviseerde cilinderkoppen (ook al zeker een jaar in het schap).

Verder zal alles origineel blijven.

Bij Godfried vandaag de benodigdheden gehaald en mijn blokje laten testen op speling op de krukas en de staat van de nokkenas. Deze waren goed. Dus kon de ombouw beginnen.

Ben benieuwd wat het gaat worden en of het betrouwbaar blijft. Hierover zijn de meningen namelijk sterk verdeeld, maar ik wil toch een poging gaan wagen. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 28 nov, 2007 23:04

Als de orginele carburateur niet goed werkt, misschien het overwegen waard om een SU op de kop te tikken, mits goed afgesteld (er zijn 354 soorten naalden) loopt de eend er mooi mee en waarschijnlijk ook zuiniger.

Overigens moet je eens met Rusty praten, hij heeft een mooi luchtfilter gemaakt met de bekende "turbotube" aansluiting. Heeft ie mooi gemaakt. Uit persoonlijke ervaring weet ik dat een wagen met goed filterhuis, mooier en zuiniger loopt. Volgens mij kan Rusty dat wel beamen.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 28 nov, 2007 23:12

Ik moet eerlijk zeggen dat een open K&N het ook goed doet hoor, alleen maakt ie wat meer herrie. Maar we zullen het allemaal eerst zo eens opbouwen en kijken wat het dan doet.

Maar bedankt voor de tips. :wink: Houdt ze zeker in het achterhoofd.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 28 nov, 2007 23:19

aar een open filter is zon lekker geluid!!!

leuk dolf goed bezig en het trekt als de malle

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 28 nov, 2007 23:20

K&N zijn ook wel goed, vooral als je het maximale uit een motor wilt halen, maar ik denk niet dat je je blok zo ver gaat tunen. Er zijn ook K&N filters voor in filterhuizen, het voornaamste voordeel van K&N filters is dat deze langer hun maximale doorstroming behouden. En die herrie heb je na verloop van tijd ook genoeg van. Maar als je je filter al hebt liggen dan moet je het natuurlijk wel ff proberen, als je dan tzt eens het filterhuis van Rusty leent, kun je mooi vergelijk maken.

Dan zet ik op mijn SU lekker zo iets:
Afbeelding
Sweeeeeeeeeeeeet :mrgreen:

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 29 nov, 2007 00:10

Die kelkjes zijn zeker SWEEEET!!!! :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 29 nov, 2007 09:26

Je kunt zo iets natuurlijk ook wel maken voor de Solex, twee kelkjes kopen en op een plaat monteren.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 29 nov, 2007 10:11

Door de ribbelkap heb ik alleen minder ruimte in de hoogte. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 29 nov, 2007 11:41

Dat valt toch wel mee, zo'n K&N filter is ook groot. En als je de bocht gebruikt kun je ook tot die hoogte een paar mooie kelkjes fabrieken. Offfffffff mooi gaatje in je ribbelkap :oops:

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 29 nov, 2007 12:05

Ik heb niet zo'n hoge K&N zoals je meestal ziet hoor. :roll:

Afbeelding

En gaatje ribbelkap :roll: , Ga je mond spoelen jij. :twisted:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » do 29 nov, 2007 18:22

http://www.bccp.nl/nl/indexnl.htm

Hier staan leuke glimmetjes bij..............
~:-)~

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 1 dec, 2007 00:02

Vandaag flink opgeschoten. Samen met P.Senior de zuigers en cilinders geplaatst en toen maar meteen doorgegaan. :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog spruitstuk 2de laklaagje geven en de Y-pijp meteen van hetzelfde spul voorzien.
Carb. reinigen. Wilde hem eerst reviseren, maar waarom iets dat goed functioneerde reviseren?
En nog wat andere add-on parts zoals koppeling, vulpijp, etc.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » za 1 dec, 2007 10:38

Ziet er profesioneel uit. Mooie blauwe kleur,zal er super uit komen te zien,t totaal plaatje.
~:-)~

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 1 dec, 2007 10:54

Mijn god die cilinders zijn echt dun D, wist niet dat dat zo erg was.

Zijn dat Visa zuigers D?

Plaats reactie