Punky's Motorrevisie
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Zo het al weer meer als een half jaar geleden dat ik in dit topic gepost heb, maar ik heb besloten toch verder te gaan met de blokrevisie. Wel in een andere vorm dan gepland. Ivm de noodzakkelijke aanschaf van een ruilblok destijds omdat mijn toenmalige blok te vroeg de geest gaf is dit project op de schappen komen te liggen. Dit blok opbouwen in de originele vorm had dus weinig meerwaarde omdat het huidige blokje goed loopt. Dus enkele verbouwplannen voor deze revisie.
Wat gaat er komen:
- Bigbore set (650cc)
- Grotere oliefilter
- Y-pijp (uitlaat)
- K&N open luchtfilter
- Aangepaste sproeiers in de carb.
- 123 ignition (zwart)
- Lambda Sonde (om alle verbouwingen in de gaten te kunnen houden.)
- Nieuw gespoten beplating (lag al zeker een jaar klaar)
- Gereviseerde cilinderkoppen (ook al zeker een jaar in het schap).
Verder zal alles origineel blijven.
Bij Godfried vandaag de benodigdheden gehaald en mijn blokje laten testen op speling op de krukas en de staat van de nokkenas. Deze waren goed. Dus kon de ombouw beginnen.
Ben benieuwd wat het gaat worden en of het betrouwbaar blijft. Hierover zijn de meningen namelijk sterk verdeeld, maar ik wil toch een poging gaan wagen.
Wat gaat er komen:
- Bigbore set (650cc)
- Grotere oliefilter
- Y-pijp (uitlaat)
- K&N open luchtfilter
- Aangepaste sproeiers in de carb.
- 123 ignition (zwart)
- Lambda Sonde (om alle verbouwingen in de gaten te kunnen houden.)
- Nieuw gespoten beplating (lag al zeker een jaar klaar)
- Gereviseerde cilinderkoppen (ook al zeker een jaar in het schap).
Verder zal alles origineel blijven.
Bij Godfried vandaag de benodigdheden gehaald en mijn blokje laten testen op speling op de krukas en de staat van de nokkenas. Deze waren goed. Dus kon de ombouw beginnen.
Ben benieuwd wat het gaat worden en of het betrouwbaar blijft. Hierover zijn de meningen namelijk sterk verdeeld, maar ik wil toch een poging gaan wagen.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Addicted user
- Berichten: 5840
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Als de orginele carburateur niet goed werkt, misschien het overwegen waard om een SU op de kop te tikken, mits goed afgesteld (er zijn 354 soorten naalden) loopt de eend er mooi mee en waarschijnlijk ook zuiniger.
Overigens moet je eens met Rusty praten, hij heeft een mooi luchtfilter gemaakt met de bekende "turbotube" aansluiting. Heeft ie mooi gemaakt. Uit persoonlijke ervaring weet ik dat een wagen met goed filterhuis, mooier en zuiniger loopt. Volgens mij kan Rusty dat wel beamen.
Overigens moet je eens met Rusty praten, hij heeft een mooi luchtfilter gemaakt met de bekende "turbotube" aansluiting. Heeft ie mooi gemaakt. Uit persoonlijke ervaring weet ik dat een wagen met goed filterhuis, mooier en zuiniger loopt. Volgens mij kan Rusty dat wel beamen.
-
- Addicted user
- Berichten: 5840
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
K&N zijn ook wel goed, vooral als je het maximale uit een motor wilt halen, maar ik denk niet dat je je blok zo ver gaat tunen. Er zijn ook K&N filters voor in filterhuizen, het voornaamste voordeel van K&N filters is dat deze langer hun maximale doorstroming behouden. En die herrie heb je na verloop van tijd ook genoeg van. Maar als je je filter al hebt liggen dan moet je het natuurlijk wel ff proberen, als je dan tzt eens het filterhuis van Rusty leent, kun je mooi vergelijk maken.
Dan zet ik op mijn SU lekker zo iets:

Sweeeeeeeeeeeeet
Dan zet ik op mijn SU lekker zo iets:

Sweeeeeeeeeeeeet

- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vandaag flink opgeschoten. Samen met P.Senior de zuigers en cilinders geplaatst en toen maar meteen doorgegaan.








Nu nog spruitstuk 2de laklaagje geven en de Y-pijp meteen van hetzelfde spul voorzien.
Carb. reinigen. Wilde hem eerst reviseren, maar waarom iets dat goed functioneerde reviseren?
En nog wat andere add-on parts zoals koppeling, vulpijp, etc.









Nu nog spruitstuk 2de laklaagje geven en de Y-pijp meteen van hetzelfde spul voorzien.
Carb. reinigen. Wilde hem eerst reviseren, maar waarom iets dat goed functioneerde reviseren?
En nog wat andere add-on parts zoals koppeling, vulpijp, etc.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!