nieuwe visa ombouw..Update 3-11-2010

Alles over visa-conversies.
Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » wo 7 nov, 2007 22:17

met het rekenprogje van wijlen jeroen cats komt de aca bak ook goed uit icm een visa blok met zo'n 40-45 pk, maar die verhalen over het kapot gaan van die banbneln achter een visa weerhouden mij ervan om het te proberen,
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » do 8 nov, 2007 11:48

PHoskam schreef:met het rekenprogje van wijlen jeroen cats komt de aca bak ook goed uit icm een visa blok met zo'n 40-45 pk, maar die verhalen over het kapot gaan van die banbneln achter een visa weerhouden mij ervan om het te proberen,
ja het rekenprogramma klopt aardig, maar in de praktijk kom je vaak een stuk ongunstiger uit. ik heb zelf een sterk visablok (34.5 pk op de wielen = c.a. een kleine 40 pk op de motor) en een dyane bak gecombineerd met een 2cv6bak en dat gaat net, ik denk als ik 2 pk minder had dat de bak al te lang zou zijn. dus als je een nog langere bak erachter plakt kom je echt pit te kort (tenzij je het leuk vindt dat je 0-100 in 40 sec doet en alleen met wind mee de top haalt....)

In jou geval moet je ook niet vergeten dan brede banden voor heeeeeeel veel extra lucht en rolweerstand zorgen!

wat betreft kapot gaan...... ik heb tot nu toe (c.a. 50.000 km) een 2cv6 bak 'kapot' gereden de bak deed het nog wel, maarbegon moeilijk te schakelen en lagers begonnen erg veel lawaai te maken. wat goed helpt is een wat dikkere olie dan orgineel in de bak te doen, dan blijven de bovenste tandwielen altijd goed gesmeerd! en naturlijk een beetje met beleid rijden (niet de koppeling teveel laten slippen of in een klap op laten komen)

ik ga voor m'n pick-up een acadiane bak klaarmaken, daar komt een visa 644 in met 630 onderblok en een turbotube, speciaal luchtfilter. onder de pu komen voor 155 banden en achter 185 ers. ik denk (gebaseerd op de ervaring die ik nu heb) dat een combibak of gs(a) bak te lang wordt.

greetzzzzzzz

Rusty
Laatst gewijzigd door rusty op di 12 mei, 2015 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » do 8 nov, 2007 17:52

ik neig er zelf na om een aca bak te gaan gebruiken als eerste proef
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » zo 11 nov, 2007 22:02

ik heb een bak van een gs/a 1130 met visa koppelingshuis en prise-as, moet het nog ophalen, maar dat komt wel goed, ga deze combo in ieder geval proberen en vergelijken met een aca bak.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

theo-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 4 feb, 2007 20:52
Locatie: Milheeze

Bericht door theo-2cv » wo 14 nov, 2007 13:44

hallo

ik heb een 43 pk visa blok liggen. ik heb hem nog nooit draaiend gehad maar theoretisch zou hij 43 pk moeten hebben. ook heb ik nog een 5 bak gsa liggen. ik ben van plan om die een keer pas te maken er die er in te leggen. maar uit de verhalen hier wordt het afgeraden????? of heeft iemand er positieve ervaringen mee?

ik heb nu een visa blok met een eenden bak. laats heb ik die bak er ingelegd omdat mijn ami bak aan het ratellen was. een ami bak heeft een langere 4 en maakt dus minder toeren bij hogere snelheden. nu met die eenden bak is de eend nog sneller aan de hionderd. ik heb um geklokt op 26 sec.

ik ben benieuwd wat een gsa 5 bak doet met een visa blok.

groeten theo

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » zo 18 nov, 2007 01:24

vwb een andere nokkenas twijfel ik nog, via lepatron kan ik een 7mm/288 graden nokenas krijgen, maar is dit een goede keuze,

bij STP adviseren ze bijv. weer een 7,5mm/288graden

wat hebben de overige tunende visa rijders gemonteerd ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » ma 26 nov, 2007 00:07

niemand ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

theo-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 4 feb, 2007 20:52
Locatie: Milheeze

Bericht door theo-2cv » do 6 dec, 2007 22:24

neej niemand
ik weet het ook niet.
wat is trouwens het verschil tussen een 644 blok en een 630 blok???

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » vr 7 dec, 2007 19:24

ik heb ne 644 blok met 630 nokenas.
644 blok heeft een compressie van 9.5 op 1
een 630 blok een compressie van 9.0 op 1 maar heeft dan weer een iets betere nokkenas.

Dus combineer de 2 en je hebt standaard het snelste.
wat je er van tuning is steekt is wat afwegen en ga je pas merken als het erin steekt.
bij 2cv.be kan je ook tercht voor nokkenassen.
Steeds de nok volgenrs vervangen ook he.
En misschien de sproeiers dat weet ik niet
cu later
robin

theo-2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 4 feb, 2007 20:52
Locatie: Milheeze

Bericht door theo-2cv » vr 7 dec, 2007 21:00

weer wat geleerd

waar kun je een 644 en een 633 blok aan herkennen?

groet uit het brabantse

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » ma 10 dec, 2007 19:28

ik denk dat je deze alleen maar kan herkennen aan het nummrplaatje dat erboven op staat.
Je zou ook de compressie kunnen meten maar die kan door de jaren heen ook vermindert zijn dus is geen indicatie he.
greets robin

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 11 dec, 2007 16:44

theo-2cv schreef:weer wat geleerd

waar kun je een 644 en een 633 blok aan herkennen?

groet uit het brabantse
bij de 644 zit de afdichtring tussen cilinder en kop in de kop en bij een 630 zittie in de cilinder, maar om dat te kunnen zien moet je dus een cilinderkop eraf halen. ik zit nog ff verder te denken, maar iets anders dan dit en het typeplaatje schiet me niet te binnen, overigens hebben ze de laatste (2??) jaar nog een ander type blok gebruikt ik dacht de 666 (geintje) de 655 ofzo. dat is het tamste blok uit de visaserie, i.v.m. milieueisen e.d. hoe die er van binnen uitziet weet ik niet.

greetzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 11 dec, 2007 17:24

Inderdaad de 650, verder identiek aan de 644 alleen tamme nokkenas en lagere compressie.

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » za 5 jan, 2008 23:04

hoever komt de motor naar voren met een gsa 4-bak erachter ?

kom ik dan nog ergens mee in de knoop, ook met het oog op het gebruik van de ribbelkap, die al wat minder ruimte creëert ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 6 jan, 2008 11:45

Motor naar voren Patrick? Volgens mij gaat de boel toch naar achteren en steekt de bak in je voetenbak.

Plaats reactie