nieuwe visa ombouw..Update 3-11-2010
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
met het rekenprogje van wijlen jeroen cats komt de aca bak ook goed uit icm een visa blok met zo'n 40-45 pk, maar die verhalen over het kapot gaan van die banbneln achter een visa weerhouden mij ervan om het te proberen,
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
ja het rekenprogramma klopt aardig, maar in de praktijk kom je vaak een stuk ongunstiger uit. ik heb zelf een sterk visablok (34.5 pk op de wielen = c.a. een kleine 40 pk op de motor) en een dyane bak gecombineerd met een 2cv6bak en dat gaat net, ik denk als ik 2 pk minder had dat de bak al te lang zou zijn. dus als je een nog langere bak erachter plakt kom je echt pit te kort (tenzij je het leuk vindt dat je 0-100 in 40 sec doet en alleen met wind mee de top haalt....)PHoskam schreef:met het rekenprogje van wijlen jeroen cats komt de aca bak ook goed uit icm een visa blok met zo'n 40-45 pk, maar die verhalen over het kapot gaan van die banbneln achter een visa weerhouden mij ervan om het te proberen,
In jou geval moet je ook niet vergeten dan brede banden voor heeeeeeel veel extra lucht en rolweerstand zorgen!
wat betreft kapot gaan...... ik heb tot nu toe (c.a. 50.000 km) een 2cv6 bak 'kapot' gereden de bak deed het nog wel, maarbegon moeilijk te schakelen en lagers begonnen erg veel lawaai te maken. wat goed helpt is een wat dikkere olie dan orgineel in de bak te doen, dan blijven de bovenste tandwielen altijd goed gesmeerd! en naturlijk een beetje met beleid rijden (niet de koppeling teveel laten slippen of in een klap op laten komen)
ik ga voor m'n pick-up een acadiane bak klaarmaken, daar komt een visa 644 in met 630 onderblok en een turbotube, speciaal luchtfilter. onder de pu komen voor 155 banden en achter 185 ers. ik denk (gebaseerd op de ervaring die ik nu heb) dat een combibak of gs(a) bak te lang wordt.
greetzzzzzzz
Rusty
Laatst gewijzigd door rusty op di 12 mei, 2015 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
ik heb een bak van een gs/a 1130 met visa koppelingshuis en prise-as, moet het nog ophalen, maar dat komt wel goed, ga deze combo in ieder geval proberen en vergelijken met een aca bak.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
hallo
ik heb een 43 pk visa blok liggen. ik heb hem nog nooit draaiend gehad maar theoretisch zou hij 43 pk moeten hebben. ook heb ik nog een 5 bak gsa liggen. ik ben van plan om die een keer pas te maken er die er in te leggen. maar uit de verhalen hier wordt het afgeraden????? of heeft iemand er positieve ervaringen mee?
ik heb nu een visa blok met een eenden bak. laats heb ik die bak er ingelegd omdat mijn ami bak aan het ratellen was. een ami bak heeft een langere 4 en maakt dus minder toeren bij hogere snelheden. nu met die eenden bak is de eend nog sneller aan de hionderd. ik heb um geklokt op 26 sec.
ik ben benieuwd wat een gsa 5 bak doet met een visa blok.
groeten theo
ik heb een 43 pk visa blok liggen. ik heb hem nog nooit draaiend gehad maar theoretisch zou hij 43 pk moeten hebben. ook heb ik nog een 5 bak gsa liggen. ik ben van plan om die een keer pas te maken er die er in te leggen. maar uit de verhalen hier wordt het afgeraden????? of heeft iemand er positieve ervaringen mee?
ik heb nu een visa blok met een eenden bak. laats heb ik die bak er ingelegd omdat mijn ami bak aan het ratellen was. een ami bak heeft een langere 4 en maakt dus minder toeren bij hogere snelheden. nu met die eenden bak is de eend nog sneller aan de hionderd. ik heb um geklokt op 26 sec.
ik ben benieuwd wat een gsa 5 bak doet met een visa blok.
groeten theo
https://www.facebook.com/events/1016945 ... _tab=posts
http://www.tjoosten.nl/wp/zob/
ZuidOost Brabant Meeting!
http://www.tjoosten.nl/wp/zob/
ZuidOost Brabant Meeting!
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
vwb een andere nokkenas twijfel ik nog, via lepatron kan ik een 7mm/288 graden nokenas krijgen, maar is dit een goede keuze,
bij STP adviseren ze bijv. weer een 7,5mm/288graden
wat hebben de overige tunende visa rijders gemonteerd ?
bij STP adviseren ze bijv. weer een 7,5mm/288graden
wat hebben de overige tunende visa rijders gemonteerd ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
neej niemand
ik weet het ook niet.
wat is trouwens het verschil tussen een 644 blok en een 630 blok???
ik weet het ook niet.
wat is trouwens het verschil tussen een 644 blok en een 630 blok???
https://www.facebook.com/events/1016945 ... _tab=posts
http://www.tjoosten.nl/wp/zob/
ZuidOost Brabant Meeting!
http://www.tjoosten.nl/wp/zob/
ZuidOost Brabant Meeting!
ik heb ne 644 blok met 630 nokenas.
644 blok heeft een compressie van 9.5 op 1
een 630 blok een compressie van 9.0 op 1 maar heeft dan weer een iets betere nokkenas.
Dus combineer de 2 en je hebt standaard het snelste.
wat je er van tuning is steekt is wat afwegen en ga je pas merken als het erin steekt.
bij 2cv.be kan je ook tercht voor nokkenassen.
Steeds de nok volgenrs vervangen ook he.
En misschien de sproeiers dat weet ik niet
cu later
robin
644 blok heeft een compressie van 9.5 op 1
een 630 blok een compressie van 9.0 op 1 maar heeft dan weer een iets betere nokkenas.
Dus combineer de 2 en je hebt standaard het snelste.
wat je er van tuning is steekt is wat afwegen en ga je pas merken als het erin steekt.
bij 2cv.be kan je ook tercht voor nokkenassen.
Steeds de nok volgenrs vervangen ook he.
En misschien de sproeiers dat weet ik niet
cu later
robin
weer wat geleerd
waar kun je een 644 en een 633 blok aan herkennen?
groet uit het brabantse
waar kun je een 644 en een 633 blok aan herkennen?
groet uit het brabantse
https://www.facebook.com/events/1016945 ... _tab=posts
http://www.tjoosten.nl/wp/zob/
ZuidOost Brabant Meeting!
http://www.tjoosten.nl/wp/zob/
ZuidOost Brabant Meeting!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
bij de 644 zit de afdichtring tussen cilinder en kop in de kop en bij een 630 zittie in de cilinder, maar om dat te kunnen zien moet je dus een cilinderkop eraf halen. ik zit nog ff verder te denken, maar iets anders dan dit en het typeplaatje schiet me niet te binnen, overigens hebben ze de laatste (2??) jaar nog een ander type blok gebruikt ik dacht de 666 (geintje) de 655 ofzo. dat is het tamste blok uit de visaserie, i.v.m. milieueisen e.d. hoe die er van binnen uitziet weet ik niet.theo-2cv schreef:weer wat geleerd
waar kun je een 644 en een 633 blok aan herkennen?
groet uit het brabantse
greetzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
hoever komt de motor naar voren met een gsa 4-bak erachter ?
kom ik dan nog ergens mee in de knoop, ook met het oog op het gebruik van de ribbelkap, die al wat minder ruimte creëert ?
kom ik dan nog ergens mee in de knoop, ook met het oog op het gebruik van de ribbelkap, die al wat minder ruimte creëert ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004