Punky's Motorrevisie
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Korte update:
Carb. en spruitstukken zitten op het blokje en benzineleiding is tot zover aangesloten. Ook de 123 zit er alvast los op. Ventilator ligt klaar. Moet alleen nog de vulpijp, de dynamo en de nieuwe koppelingsgroep monteren en dan is het blok zo goed als klaar.
Verder is de eend al ontdaan van de kap en de spatborden. De spatborden moeten een beetje worden bijgewerkt door ze te lassen, maar niks groots en krijgen aan de kant van het blok een behandeling met Tectyl 190. Ziet het er weer netjes uit en zou iets moeten dempen.
Heb inmiddels in huis gehaald:
- Nieuwe 4 draads Lambda Sonde (van MP voor 2 tientjes
)
- Dempingsmatten 2 stuks. 1 voor onder de kap en de andere verknip ik en komt op het schutbord. Aan de binnenzijde komen van die teermatten. Ik hoop dan een hoop van de herrie af te zijn.
- Koolborstels en zekeringen voor de dynamo. Had nog een goeie liggen, deze zou het met deze onderdelen weer goed moeten doen.
Wat gaat er nog komen:
- Alumium plaat om alle electra op te monteren (nieuwe zekeringblokken met steekzekeringen, relais, etc). Deze zal op het schutbord gemonteerd worden. Oude glaszekeringen gaan vervallen.
- Electra (zekeringblokken, relais, etc)
- Bekleding voor kleppen van de kachelpotten (deze moet ik nog spuiten)
- Nog wat spullen voor een nieuwe accukabel.
Van de week wil ik het huidige blokje demonteren en mogelijk de dash er gedeeltelijk uithalen om de teermatten te kunnen plakken en de bevestigingen te maken voor de alumium plaat.
Carb. en spruitstukken zitten op het blokje en benzineleiding is tot zover aangesloten. Ook de 123 zit er alvast los op. Ventilator ligt klaar. Moet alleen nog de vulpijp, de dynamo en de nieuwe koppelingsgroep monteren en dan is het blok zo goed als klaar.
Verder is de eend al ontdaan van de kap en de spatborden. De spatborden moeten een beetje worden bijgewerkt door ze te lassen, maar niks groots en krijgen aan de kant van het blok een behandeling met Tectyl 190. Ziet het er weer netjes uit en zou iets moeten dempen.
Heb inmiddels in huis gehaald:
- Nieuwe 4 draads Lambda Sonde (van MP voor 2 tientjes

- Dempingsmatten 2 stuks. 1 voor onder de kap en de andere verknip ik en komt op het schutbord. Aan de binnenzijde komen van die teermatten. Ik hoop dan een hoop van de herrie af te zijn.
- Koolborstels en zekeringen voor de dynamo. Had nog een goeie liggen, deze zou het met deze onderdelen weer goed moeten doen.
Wat gaat er nog komen:
- Alumium plaat om alle electra op te monteren (nieuwe zekeringblokken met steekzekeringen, relais, etc). Deze zal op het schutbord gemonteerd worden. Oude glaszekeringen gaan vervallen.
- Electra (zekeringblokken, relais, etc)
- Bekleding voor kleppen van de kachelpotten (deze moet ik nog spuiten)
- Nog wat spullen voor een nieuwe accukabel.
Van de week wil ik het huidige blokje demonteren en mogelijk de dash er gedeeltelijk uithalen om de teermatten te kunnen plakken en de bevestigingen te maken voor de alumium plaat.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Op verzoek een update van vandaag.
Vandaag 602cc blok gedemonteerd en versnellingsbak ontdaan van aandrijfassen. Om deze te demonteren hoeven alleen de remleidingen nog los.
Vulpijp overgezet op revisieblokje. Dus morgen kan de dynamo erop en dan is het blokje tot zover klaar. Ontsteking kan ik later pas afstellen.
Schutbord is kaler gemaakt en halve kabelboom gelabeld.
Vandaag bestelling uit de deur gedaan voor de electra en morgen ga ik een aluminium plaat halen om alle electra op te maken. Deze zal op het schutbord komen.
Kachelpotten gedemonteerd en deze wil ik gaan stralen in de straalkast van Rusty. Dit zal na de kerst worden. Ik hoop dan ook de rest van de bestelling binnen te hebben.
Kan dus binnenkort de dempingsmatten onder de kap gaan plakken en de bedrading gaan maken. Als het blok gemonteerd is zal de draadboom opnieuw worden ingetaped met zelf-vulkaniserende tape.
Vandaag 602cc blok gedemonteerd en versnellingsbak ontdaan van aandrijfassen. Om deze te demonteren hoeven alleen de remleidingen nog los.
Vulpijp overgezet op revisieblokje. Dus morgen kan de dynamo erop en dan is het blokje tot zover klaar. Ontsteking kan ik later pas afstellen.
Schutbord is kaler gemaakt en halve kabelboom gelabeld.
Vandaag bestelling uit de deur gedaan voor de electra en morgen ga ik een aluminium plaat halen om alle electra op te maken. Deze zal op het schutbord komen.
Kachelpotten gedemonteerd en deze wil ik gaan stralen in de straalkast van Rusty. Dit zal na de kerst worden. Ik hoop dan ook de rest van de bestelling binnen te hebben.
Kan dus binnenkort de dempingsmatten onder de kap gaan plakken en de bedrading gaan maken. Als het blok gemonteerd is zal de draadboom opnieuw worden ingetaped met zelf-vulkaniserende tape.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
20x20 gaat niet lukken, maar hier in de buurt kan ik elke dikte op elke gewenste maat aankomen hoor.hanzzl schreef:Mocht je daar een stuk van 20x20 cm van overhouden dan heb ik wel interesse. Heb een lek Land Rover dak.Punky schreef:... en morgen ga ik een aluminium plaat halen om alle electra op te maken
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vandaag weer bezig geweest.
Deel van het schutbord zit nu vol met dempingsmateriaal. Dradenwirwar is nu verder los, maar komt steeds meer logica in. De plaat met electronica is gedeeltelijk af. Morgen verder met deze klus.
Vandaag ook halve dash moeten demonteren om overal bij te kunnen en dempingsmateriaal te plakken. De vloerbedekking die ik er destijds in heb gezet raffelt als een gek, dus ben van plan om nu nieuwe bekleding te bestellen van Cassis. Dan ziet dat er ook weer netjes uit.
Vandaag hebben we ook de versnellingsbak eruit gehaalt en maar meteen het ophangrubber vervangen. Deze was ver versleten en gescheurd. Dus een andere lijkt geen overbodige luxe.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de papieren pakkingen op de versnellingsbak achter de remschijven?
Is er een truuk om de rubber stofkappen op de stuurstangen te vervangen (die aan de wielzijde)?
Deel van het schutbord zit nu vol met dempingsmateriaal. Dradenwirwar is nu verder los, maar komt steeds meer logica in. De plaat met electronica is gedeeltelijk af. Morgen verder met deze klus.
Vandaag ook halve dash moeten demonteren om overal bij te kunnen en dempingsmateriaal te plakken. De vloerbedekking die ik er destijds in heb gezet raffelt als een gek, dus ben van plan om nu nieuwe bekleding te bestellen van Cassis. Dan ziet dat er ook weer netjes uit.
Vandaag hebben we ook de versnellingsbak eruit gehaalt en maar meteen het ophangrubber vervangen. Deze was ver versleten en gescheurd. Dus een andere lijkt geen overbodige luxe.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de papieren pakkingen op de versnellingsbak achter de remschijven?
Is er een truuk om de rubber stofkappen op de stuurstangen te vervangen (die aan de wielzijde)?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!