(makkelijk) afstellen uit/toespoor

Alles over de wielophanging
Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 30 dec, 2007 21:28

Ja dat heb ik gelezen. Maar stel dat ik het toch met de apparatuur wil laten doen. Dan moet dat toch ook kunnen met de achterschermen erop.Vond t namelijk best raar.

Staat mooie tip hierboven: gewoon afstand tussen de wielen meten en dan lukt t wel.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » ma 31 dec, 2007 13:55

De apparatuur die ik ken wordt vastgezet op verschillende punten van je velg (soort 3-armig ding). Dat wordt idd lastig met je achterspatborden, die komen tot over de helft van je wiel.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 5 jan, 2008 18:09

the Nosepicker schreef:Als je twee buizen neemt die in elkaar passen (dikke buis en een iets dunnere buis) maak je je eigen sporingmeter. Hiermee kun je de binnenafstand tussen je velgen meten. Wel je wiel paar keer draaien en op verschillende punten meten, ivm mogelijke slagen in je velg.
Zo doe ik het ook... een tentbuis is daar erg makkelijk voor. Mooi puntje an de ene kant en een schroef waar je 'm mee vast kunt zetten.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » za 19 jan, 2008 18:29

the Nosepicker schreef:De apparatuur die ik ken wordt vastgezet op verschillende punten van je velg (soort 3-armig ding). Dat wordt idd lastig met je achterspatborden, die komen tot over de helft van je wiel.
Ach kom op dan krik je 'm op en dan komen je wielen eronderuit. Je moet je eend wel heel erg verlaagd hebben wil je dan niet bij je wielen kunnen komen, gewoon luiheid van de garage :?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 19 jan, 2008 19:28

Heb ik voorgesteld. Maar hij moest per se 'in de veren' worden gemeten volgens hun.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » za 19 jan, 2008 20:08

Idd het gewicht moet op de wielen anders word hij verkeerd afgesteld. Heb zelf de methode met het draadje gebruikt, en hij stuurd prima.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 19 jan, 2008 20:19

TB schreef:Heb ik voorgesteld. Maar hij moest per se 'in de veren' worden gemeten volgens hun.
Hebben ze gelijk in, maar de wagenhoogte moet ook in orde zijn en als de achterste spatborden tot halverwege de wielen komen is dat niet het geval ;)
Afblijven.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 19 jan, 2008 21:55

Lelijke Eend schreef:
TB schreef:Heb ik voorgesteld. Maar hij moest per se 'in de veren' worden gemeten volgens hun.
Hebben ze gelijk in, maar de wagenhoogte moet ook in orde zijn en als de achterste spatborden tot halverwege de wielen komen is dat niet het geval ;)
Hoe zou ie dan moeten staan? Zie ook weleens eenden die helemaal achterover hangen, dat lijkt me ook niet goed. Ik heb m zo afgesteld dat ie op de door de fabieks voorgeschreven hoogte staat zowel voor als achter.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 19 jan, 2008 22:13

Als hij staat op de fabrieks voorgeschreven hoogte dan moet het in orde zijn, mits je er daarna niet ook nog eens 100 kilo zooi achterin mikt.

Overigens, een leidraad voor de juiste hoogte is dat het hart van je voorwielen in het verlengde van je dorpels ligt en de ribbel in de velgen van je achterwielen gelijk staat met de onderkant van je spatbord.
Afblijven.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » za 19 jan, 2008 23:10

pcies je moet je wieldeksel helemaal kunnen zien, zeg maar ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 20 jan, 2008 09:18

Wieldeksel ? wat voor luxe eend heb jij thomaaas. :lol:

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 20 jan, 2008 13:08

N échte neptransat! :lol: :lol:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » do 31 jan, 2008 19:46

nou ik heb ge woon een spoorplaatje je duw de auto eroverheen en leest je schaal af afstellen en klaar zal er eens een fotootje van schieten is al erg oud maar werkt perfecto :lol:

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 31 jan, 2008 22:05

flashnr1 schreef:nou ik heb ge woon een spoorplaatje je duw de auto eroverheen en leest je schaal af afstellen en klaar zal er eens een fotootje van schieten is al erg oud maar werkt perfecto :lol:
Ben er benieuwd naar!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » vr 1 feb, 2008 11:07

Daar ben ik ook erg benieuwd naar! Heb je je stuurhuis er al uit gehad? Ik sta ook op het punt dat te gaan doen maar ik ben eigenlijk van plan te proberen zonder dat de as eraf hoeft. Dat kan altijd nog als mijn plan niet lukt.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Plaats reactie