rook bij starten
rook bij starten
klein beetje blauwe rook bij starten! wat is dat? soms wel en soms niet
als ik met 1 wiel op de stoep sta geparkeerd is het meestal wel.
rij met 10w40
R
als ik met 1 wiel op de stoep sta geparkeerd is het meestal wel.
rij met 10w40
R
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Hey Ramon,
Mijn AZ doet dat ook als ie schuin heeft gestaan en mij is opgevallen dat meer eenden dat doen als ze schuin hebben gestaan. Ik weet niet precies wat de oorzaak er van is, maar mijn eend een heeft nieuwe kleppen en nieuwe cilinderkoppen. Dus het lijkt me sterk dat het daaraan zou kunnen liggen. Verder rookt ie nogal als ik hem net start (koud) dat doen de meeste AZjes, maar daar zal jij geen last van hebben
Mijn AZ doet dat ook als ie schuin heeft gestaan en mij is opgevallen dat meer eenden dat doen als ze schuin hebben gestaan. Ik weet niet precies wat de oorzaak er van is, maar mijn eend een heeft nieuwe kleppen en nieuwe cilinderkoppen. Dus het lijkt me sterk dat het daaraan zou kunnen liggen. Verder rookt ie nogal als ik hem net start (koud) dat doen de meeste AZjes, maar daar zal jij geen last van hebben

-
- Heavy user
hoe het precies kan weet ik niet, maar als ie schuin staat kan er olie in de verbrandings kamer komen. dit kan be-hoor-lijk roken. ik heb wel eens de hele straat blauw gezet (schrikken!) maar daarna nooit last gehad. als ie het dus af en toe doet en voornamleijk als ie schuin heeft gestaan zou ik me nog even geen zorgen maken.
ik geloof dat het erg is als je op de snelweg je gas los laat en dan een flinke pluim ziet.
ik geloof dat het erg is als je op de snelweg je gas los laat en dan een flinke pluim ziet.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Addicted user
- Contacteer:
alle boxermotoren hebben dat, is heel normaal. Vergeet niet dat je cilinders plat liggen, dus de olie heeft genoeg tijd om langs de zuigerveren te kruipen, zeker als hij ook nog een beetje schuin staat. Je kun proberen 20w50 te gebruiken. Het wordt pas opletten als het niet meer gebeurt, want dat kan duiden op een te laag oliepeil 

wanneer de motor stil staat loopt de olie in de cilinders, dit is gn probleem aangezien wanneer de motor draait de cilinder zo snel op en neer gaat dat de olie bijna gn kans heeft om in de cilinder te lopen maar de smering is zo wel verzekerd. als de auto vlak staat loopt de olie ook tot tegen de cilinder maar kan deze niet in de verbbrandingruimte terecht komen doordat da zuigerveren zodanig gemonteerd zijn dat hun slot nooit langs een werkzijde vande cilinder staat. nu bij een boxer motor heb je een werkzijde van onder in de cilinder en vanboven in de clinder maar aangezien er daar gn zuigerveerslot zit kan er gn olie doorlopen. het kan wel zijn als je op een helling geparkeerd staat dat je olie niveau in die cilinder stijgt en deze wel boven de slotspeling uitkomt en dan kan het zijn dat er olie in de verbrandingsruimte tercht komt. ook zijn je zuigers iets ovaal als de motor koud is, dus bij koude motor sluiten ze niet goed aan met de cilidnerwand en kan dit mede de oorzaak zijn.
mvg
bert
mvg
bert
-
- Regelmatige poster
doet die vanm ij ook als ie scheef staat t kan geen kwaad hoor.
tis verbrande olie.
tis met een minuut over
tis verbrande olie.
tis met een minuut over

NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
- Jeroen-citroen
- Moderator
- André Post
- Heavy user
Eergisteren bij een eend van een kennis de cilinderkop verwisseld wegens geen draad meer in het bougiegat.
Met de kop verwijderd kon je mooi zien dat er een beetje olie onder in de cilinder komt te staan.
Met de kop verwijderd kon je mooi zien dat er een beetje olie onder in de cilinder komt te staan.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.