Verwijderen dashboard?

Gesloten
TB

Verwijderen dashboard?

Bericht door TB » zo 16 mei, 2004 10:47

Hallo,

Mijn eerste bericht hier. Ik ben begonnen met de restauratie van een Charleston uit '83. Ik ben de eend volledig aan het strippen omdat ik een nieuw chassis wil plaatsen en ook aan de koets zit veel werk.

Hij is al behoorlijk kaal aan het worden, maar ik krijg het dashboard er niet uit. Het is hetzelfde dashboard als in de Club (dus dat grote model). Ik heb het stuur eraf, richtingaanwijzers en lichtschakelaar zijn er ook af. Aan de zijkant van het dasboard heb ik 5 schroeven verwijderd. En nog zit er geen beweging in omdat ie ergens door wordt tegengehouden.

De ruitenwissers + mechaniek zijn er ook al af, de aircoklep is er uit en ook dat metalen ding van de kachel dat naar binnen komt heb ik er al af. Nu alleen die klok nog!!

Ik kan me haast niet voorstellen dat je eerst alle stekkertjes los moet halen als het er nog op zit...

Alvast bedankt voor de gouden tip!

Groeten Tom.

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » zo 16 mei, 2004 17:41

hello

op je meter zit je kilometerteller kabel. Die moet je losmaken aan je versnellingsbak en dan kan je de teller bewegen. Of je probeert hem aan de meter los te draaien al je er aan kan.
greets robin

T

Bericht door T » zo 16 mei, 2004 18:31

Bedankt, dan ga ik dat eens proberen!

Pieter
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:22
Locatie: Eend in Delft, Aca in Maastricht

Bericht door Pieter » ma 17 mei, 2004 13:46

5 schroeven schrijf je: lees ik dat als twee aan de linker kant, twee aan de rechter kant, en een onderaan de voorkant?

Of heb je het boutje links meegerekend (hoeft niet los) en ben je het schroefje onderaan vergeten???
Eend goed, al goed.

TB

Bericht door TB » ma 17 mei, 2004 18:05

Dat boutje onderaan was al niet meer aanwezig... dus 2 aan de ene en 3 aan de andere kant (een te veel dus). Ga vanavond even proberen.

Groeten Tom.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 18 mei, 2004 17:57

Maar hoe krijg ik de kabel voor de snelheidsmeter uit de versnellingsbak?? Ik heb zitten kijken, zie wel wat moertjes aan de achterzijde van de bak zitten. Durf ze alleen niet los te draaien voor ik zeker weet dat ik die moet hebben.

Gebruikersavatar
Job
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 142
Lid geworden op: za 27 dec, 2003 00:49
Locatie: Zutphen

Bericht door Job » di 18 mei, 2004 18:03

TB schreef:Maar hoe krijg ik de kabel voor de snelheidsmeter uit de versnellingsbak?? Ik heb zitten kijken, zie wel wat moertjes aan de achterzijde van de bak zitten. Durf ze alleen niet los te draaien voor ik zeker weet dat ik die moet hebben.
je kan het makelijkste je accu bak eruit halen. als die eruit is kijk je zo op de achterkant van je dashbord. daar kan je dan ook gemakkelijk je tellerkabel loshalen. anders moet je bij de versnellingsbak kijken waar de kabel erin gaat en dan moet je de bout hebben die er het dichtste bij zit (ik geloof 2cv aan de r kant)

succes.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » di 18 mei, 2004 18:41

hoi

ik zou zeker de accubak eruit halen want de kabel van de bak loshalen is een rotkarwijtje.

groet frank

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 18 mei, 2004 22:26

Waar de kabel van de snelheidsmeter in de versnellingsbak gaat zit aan de onderkant van de bak een bout. Deze zit heel dicht in de buurt. Deze borgt de kabel. Als je deze eruit draait kun je de kabel eruit halen en heb je wat meer speling om het dashboard eruit te trekken en goed bij de bevestiing daar te kunnen. Zit trouwens ook geschroefd. Aan het uiteinde zit een kunstof moer. Die om de snelheidsmeter zit.

Suc6
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 18 mei, 2004 23:29

Ik heb inderdaad de kabel even gevolgd vanaf het dashboard en gaat aan de bestuurderskant de bak in. Dan ga ik 'm daar loshalen.

Heb inmiddels een vraagbaak liggen en daarin wordt heel leuk beschreven dat je de tellerkabel los moet halen, maar niet precies hoe... erg handig!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 20 mei, 2004 23:20

Is gelukt!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 21 mei, 2004 00:07

Mooi zo!!!

Suc6 met de rest en vragen zijn altijd welkom he. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gesloten