Gas blijft hangen

Gebruikersavatar
robbie11111
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: di 8 jan, 2008 19:47
Locatie: Huizen

Gas blijft hangen

Bericht door robbie11111 » di 8 jan, 2008 19:53

Hallo, ik ben nieuw hier. Ik heb een vriend die eend rijd, en die zit met een probleem. Als hij een tijdje in de file staat, blijft op een gegeven moment het gas hangen ( hitte, uitzetting?) Dit gebeurd als de motor warm is. Ik zelf heb geen idee wat dit zou kunnen veroorzaken. Iemand??
Ik hoop op een reactie

m.v.g. Rob Schipper

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » di 8 jan, 2008 20:05

Vuil aan je asje in de carb. waardoor hij wat klemt? Veertje van het eind van je gaskabel naar je ventilatorhuis opgerekt?
Hoogstwaarschijnlijk een van deze 2.
Even cleanen en eventueel een neuw veertje ertussen.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
robbie11111
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: di 8 jan, 2008 19:47
Locatie: Huizen

Bericht door robbie11111 » di 8 jan, 2008 20:16

Het veertje heb ik al vervangen. Hoe maak je dat asje schoon?

Rob Schipper

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 8 jan, 2008 20:47

wat ik heb met de aca is dat het "tonnetje" van de gaskabel (waarmee die in het gaspedaal haakt) blijft hangen op het gat in het schutbord. een trapje tegen de zijkant van het pedaal en hij schiet terug. dit is uiteraard niet alleen met warme motor. dus ik zou eerst bovenstaande reactie nagaan.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » di 8 jan, 2008 20:58

Gaskabeltje kan ook problemen geven.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
robbie11111
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: di 8 jan, 2008 19:47
Locatie: Huizen

Bericht door robbie11111 » di 8 jan, 2008 21:07

Gaskabel (binnen en buiten) is nieuw. Het probleem doet zich alleen voor bij een warme motor

Rob Schipper

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 8 jan, 2008 22:18

Spuit de asjes van de carb. en je gaskabel (waar de binnenkabel uit de buitenkabel komt. :wink: ) eens in met WD40. Bij mij was het probleem toen opgelost. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » wo 9 jan, 2008 08:33

Och heden, dit heb ik ook tijden gehad. Vooral als je een lang stuk reed zodat de boel warm werd. Trapte je dan het koppelingspedaal in dan bleef de motor met volle toeren razen. Heeeeel hinderlijk.

WD40 bracht de oplossing.

Gebruikersavatar
robbie11111
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: di 8 jan, 2008 19:47
Locatie: Huizen

Bericht door robbie11111 » wo 9 jan, 2008 11:41

Ik ga de asjes even inspuiten met WD40. Als het probleem blijft ga ik verder zoeken. Alvast bedankt voor de reacties

m.v.g. Rob Schipper

Jesper
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1000
Lid geworden op: ma 18 jul, 2005 22:38
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Jesper » wo 9 jan, 2008 12:25

Twécévé schreef:Och heden, dit heb ik ook tijden gehad. Vooral als je een lang stuk reed zodat de boel warm werd. Trapte je dan het koppelingspedaal in dan bleef de motor met volle toeren razen. Heeeeel hinderlijk.

WD40 bracht de oplossing.
Herkenbaar probleem. Gebeurde bij mijn Acadiane ook.
WD40 kan helpen, maar als één van beide gasklepveertjes gebroken
is, dan heb je dat niet zomaar verholpen. Dat overkwam mij
namelijk. Die veertjes zorgen ervoor dat de beide gaskleppen (eerste
en tweede trap) terug slaan als je van het gaspedaal af gaat.

Die veertjes zitten op dezelfde as, aan de buitenkant van de carburateur
(tussen de aansluiting van de gaskabel en de behuizing van de
carburateur). Je moet even goed kijken, want je ziet ze niet heel goed. Als
ze niet strak, maar enigszins opgekruld of slap hangen (kan je met een
dunne schroevendraaier controleren) dan zijn ze gebroken en dus aan
vervanging toe. Maar dat is weer een ander verhaal.

Groet van
Jesper
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)

geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 01:01
Locatie: Grobbendonk - Belgie

Bericht door geit » wo 9 jan, 2008 13:30

Je kan ook het scharnier van de gaspedaal inspuiten met WD40.Heb je het dan niet meer pedaal demonteren,proper maken en wat vet opde as en hopla de mijne bleef niet meer hangen.

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » do 10 jan, 2008 08:17

De snelle fix is een extra gasveer (die naar het ventilatorhuis) monteren. Maar dit is natuurlijk slechts tijdelijk.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » ma 2 feb, 2009 20:47

ja,of je heb zoals me broertje je carb. vol met tjak zitten van z'n powerfilter...knalletjes in z'n carberateur als oorzaak...die hebben de boel geexplodeert

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 2 feb, 2009 21:41

Bleu comme le ciel schreef:De snelle fix is een extra gasveer (die naar het ventilatorhuis) monteren. Maar dit is natuurlijk slechts tijdelijk.
Hierdoor kun je juist het asje slopen. Er komt dan te veel kracht op te staan waardoor er juist speling op ontstaat.

WD40 bracht bij mij ook de oplossing in de AK400.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Nicky
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 394
Lid geworden op: di 19 jul, 2005 10:05
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Nicky » di 3 feb, 2009 07:38

Dit is ook alleen een oplossing voor onderweg als je geen spullen bij je hebt om het op te lossen, maar wel een extra gasveer.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl

Plaats reactie