Ervaringen gevraagd

Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » ma 14 jan, 2008 21:13

Kleinigheidje wat ik vergeten ben,om een oliepeilstok erin te laten bouwen. Maar ga dat binnenkort alsnog zelf doen. Erg handig,peil checken zonder geknoei :wink:
~:-)~

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 14 jan, 2008 21:20

Hanzelman schreef:Kleinigheidje wat ik vergeten ben,om een oliepeilstok erin te laten bouwen. Maar ga dat binnenkort alsnog zelf doen. Erg handig,peil checken zonder geknoei :wink:
Hmz... optie :idea:
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » di 15 jan, 2008 10:42

Bakolie cheken zonder peilstok gaat als het goed is ook zonder geknoei.
Ik heb overigens ook nog nooit hoeven bijvullen.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 15 jan, 2008 12:09

Jheronimus schreef:Bakolie cheken zonder peilstok gaat als het goed is ook zonder geknoei.
Ik heb overigens ook nog nooit hoeven bijvullen.
hoe check je dat dan? dat heb ik me nu al zo vaak afgevraagd.

ik heb iig maar een oliepeil stokje bij besteld

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » di 15 jan, 2008 14:20

Zorg dat de auto recht staat.
Aan de rechterkant van de bak zit de vulplug, als je die eruit draait moet het olieniveau tot net onder de opening staan (zo vol mogelijk dus). Omdat je dat slecht kunt zien steek ik er altijd even een schoevendraaiertje in.

Mooi moment hiervoor is als het rechter spatbord er af moet voor kleppenstellen of oliefilter vervangen, dan kun je er nog makkelijker bij.

Ruikt niet echt fris die bakolie.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 15 jan, 2008 16:01

Jheronimus schreef: Omdat je dat slecht kunt zien steek ik er altijd even een schoevendraaiertje in.
das een manier ja. ik kon alleen bedenken om me vinger er in te steken, maar die past niet, dus geloof ik het meestal wel.

Jheronimus schreef: Ruikt niet echt fris die bakolie.
ruikt naar de olie die bij mn marklin treinbaan zat, dus vind het wel lekker ruiken. doet me aan vroeger denken

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » di 15 jan, 2008 16:45

Wat is er mooier dan iets te checken zonder er gereedschap voor nodig te hebben,peilstok is zo geplaatst en bij twijfel weet je altijd of er genoeg inzit :wink:
~:-)~

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 15 jan, 2008 18:37

Het is wel makkelijker, maar het lijkt me sterk dat het vaak voorkomt dat je bak zonder olie staat. Dan moet t toch ergens eruit gelopen zijn.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 15 jan, 2008 18:45

TB schreef:Het is wel makkelijker, maar het lijkt me sterk dat het vaak voorkomt dat je bak zonder olie staat. Dan moet t toch ergens eruit gelopen zijn.
ja maar ik geloof dat die peilstok 20 euro kost. leuke gadget en op zich handig (om het even goed te praten :D ) je wil niet je duur gereviseerde bak aan gort rijden (hoewel dat slecht zou zijn omdat er dan inderdaad een ernstige lekkage moeten zijn (die je ook vlot zou moeten zien))

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 6 feb, 2008 00:59

Het is een leuk hebbeding ja :)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 23 mar, 2008 17:49

Ik heb de bak inmiddels terug :) Foto's volgen. Maar het ziet er bijzonder goed uit allemaal! Afhandeling ook super.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Race
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 22 jul, 2009 21:40
Locatie: Oosterend (Texel)

Bericht door Race » do 9 jun, 2011 12:38

Hoi Tom,

Ben jij nog verder gekomen? Op deze website staat wel een 06 nummer: http://www.restaureend.nl/versnellingsbak.htm

Ik ben nog niet toe aan een revisie, maar ben wel benieuwd of dhr Leenders nog reviseert...

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » do 9 jun, 2011 13:26

Ben wel verder gekomen, maar niet via dhr. Leenders..

heb mijn bak elders laten reviseren/aanpassen, zie PB.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Plaats reactie