Let op, het is weer tijd voor het Winterkapje

Alles over het heerlijke eendrijden.
Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 29 nov, 2007 20:32

Waarom bij Conrad geen oliepeilstok met sensor bestellen met bijbehorende meter. Heb ik ook erin zitten omdat de SF niet leverbaar is en bevalt me goed. Is zelfs goedkoper. Is van het merk equeem meen ik.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » vr 30 nov, 2007 00:05

Punky schreef:Waarom bij Conrad geen oliepeilstok met sensor bestellen met bijbehorende meter. Heb ik ook erin zitten omdat de SF niet leverbaar is en bevalt me goed. Is zelfs goedkoper. Is van het merk equeem meen ik.
Welke is het precies. Zoiets wil ik ook nog in de burton bouwen. Maar ik kan maar niet de juiste vinden vinden. Is het soms van van het merk equus? Conrad biedt van het merk equus een WATER/OLIETHERMOMETER compleet met sensor voor 25,95.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Edwin
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 8 sep, 2004 15:29
Locatie: Heerenveen (Fryslân)
Contacteer:

Bericht door Edwin » vr 30 nov, 2007 15:35

@Punky:
Ja Punky heb ik ook aan zitten denken. Maar meters zitten er al in, heb namelijk druk en temp meter. Op een SF kun je makkelijk beide meters aansluiten.

@Bas:
Klopt zit inderdaad sensor bij maar dat is andere draad en kun je niet meteen op je blok aansluiten;)

Edwin
---Zwarte 2CV6 Club uit 1987---
Vanalles 2CV

Site Burton400

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 30 nov, 2007 23:45

Klopt is inderdaad die Equus meter. Ik zat al te twijfelen toen ik Equeem intikte. Als de sensor op een oliepijlstok lijkt dan heb je de goede. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 16 jan, 2008 18:36

nou vandaag kon het winterkapje er beter af blijven, het was gewoon 8 graden dus het werd erg heet binnen en ik hoorde weer een pingeltje!!

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 16 jan, 2008 22:53

Ja idd ik heb m de laatste tijd ook af en toe op, af en toe af. Ik heb het idee dat het geheel ckers met bigbore veeeeeeeeel lagere buitentemperaturen aankan
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » wo 16 jan, 2008 23:22

Pas als t echt onder t vriespunt komt,plak ik er iets voor.Dus nu lekker met open "bekkie" rijden
~:-)~

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » di 16 nov, 2010 22:44

wellicht ten overvloede weer een bumpje.....

Er is al veel over geschreven, maar, toch.....

Winterkap hier is behoorlijk stuk, duct tape maar weer tevoorschijn gehaald.
Ik rij heel weinig, maar veel korte stukken, is toch wel weer lekker, er moest best geschrapt worden vanochtend....
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » di 16 nov, 2010 23:20

Is het verstandig voor een ritje van 10 kilometer om het winterkapje erop te doen?
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 16 nov, 2010 23:22

Ja, alleen bij lange snelwegritten volgas kun je overwegen om hem eraf te laten. Al zou ik hem bij 5 graden of minder dan ook ervoor laten zitten.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 17 nov, 2010 12:15

Ja juist op kleine stukjes! Is ie ook sneller warm, mag de choke er eerder af, rijdt ie zuiniger ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » wo 17 nov, 2010 14:01

Het is met de kachel in burton warm of bloedheet en hij wordt vrij snel warm. Maar het winterkapje zit erop alleen heeft hij keuren dat hij schokkend wegrijdt en bij de 80/90 ook schokt en dan durf ik niet harder te rijden.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

mathijs
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: za 9 okt, 2010 22:00
Locatie: hengelo

Bericht door mathijs » wo 17 nov, 2010 20:25

Vraagje, waarom heeft het winterkapje van de modernere grille meer openingen dan het oude flapje van de alu grilles? Het lijkt mij dat de ouderwetse beter afsluiten en er dus minder lucht naar binnen wordt gezogen.

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » vr 19 nov, 2010 11:43

thomaaas schreef:Ja juist op kleine stukjes! Is ie ook sneller warm, mag de choke er eerder af, rijdt ie zuiniger ;)
Choke kun je er in principe toch al afhalen als je de straat uit rijdt?
mathijs schreef:Vraagje, waarom heeft het winterkapje van de modernere grille meer openingen dan het oude flapje van de alu grilles? Het lijkt mij dat de ouderwetse beter afsluiten en er dus minder lucht naar binnen wordt gezogen.
Wellicht heeft een 6-je meer lucht en koeling nodig dan een 4-tje :P

Wilfred en Geesje
Beginner
Beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: di 19 okt, 2010 14:14
Locatie: Grunn

Bericht door Wilfred en Geesje » do 9 dec, 2010 12:59

Ik heb geen winterkap bij mijn eend, hoewel de temperaturen er wel naar zijn. Ik wil hier wel iets voor, zodat het tenminste warm wordt binnen, en de motor niet onnodig koud blijft. Nu zat ik te denken, is er al iemand geweest die geprobeerd heeft om een rooster met bedienbare lamellen voor de ventilator te plaatsten?

hieraan zou je dan een kabel kunnen doen (net zoeen als voor de choke) en daarmee de rooster stand bedienen, zodat je tijdens het rijden de luchtinstroom kan aanpassen. In combinatie met een oliepeilstok en meter kun je dan zorgen dat de motor altijd op mooie temperatuur blijft, en je nooit in de kou zit.

ik ben benieuwd, en ga het zeker uitzoeken (maar eerst nieuwe apk erop)
2cv4 uit 1974
VW T2 uit 1973

Plaats reactie