stationair goed daarna smoren van motor

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

stationair goed daarna smoren van motor

Bericht door Bull Frog Bleu » zo 13 jan, 2008 14:25

afgelopen weekend mijn eend nagekeken.

stationair daait de motor goed.
Zodra het gas aangeraakt wordt lijkt de motor wel te smoren of teveel benzine te krijgen.

met als gevolg dat de motor gaat knallen en in toeren terug loopt.

Wat kan dit zijn? heb de punten al opnieuw afgesteld evenals een andere caberateur. Zelfde probleem bleef.

condensator...of klep die benzine regelt bij hoger toerental?
Citroén rolls better than a Rolls!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 13 jan, 2008 14:33

kleppen gesteld???

willem dijkstra
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: do 9 mar, 2006 12:33

Re: stationair goed daarna smoren van motor

Bericht door willem dijkstra » zo 13 jan, 2008 15:21

Bull Frog Bleu schreef: Wat kan dit zijn?
Zie onder "alledag" checklist motorstoringen.
Suc6

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 13 jan, 2008 17:16

levert de benzine pomp genoeg ?
diverse Citroens, wat anders.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » ma 14 jan, 2008 08:19

kreeg laatst de opmerking dat het misschien wel eens
door het aanzuigen van valse lucht zou kunnen komen.
Dit dan bij de inlaat van het spruitstuk.

kan dit hier ook invloed op hebben?
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 14 jan, 2008 08:59

Kan een mogelijkheid zijn. Heb in het verleden ook een knallend blok gehad en na vervangen van de spruitstukpakkingen was het verholpen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 14 jan, 2008 10:13

Bull Frog Bleu schreef:kreeg laatst de opmerking dat het misschien wel eens
door het aanzuigen van valse lucht zou kunnen komen.
Dit dan bij de inlaat van het spruitstuk.

kan dit hier ook invloed op hebben?
zou goed kunnen. ik had dat mn motor lekker draaide, maar als ik dan wilde accelereren dan smoorde die. hortend en stotend kwam ie dan op gang en dan ging het weer (zodra ik het gas weer iets los liet) en dat was idd valse lucht bij het spruitstuk. je kan het controleren door met draaiende motor remmenreiniger of startgas op de aansluitingen van het spruitstuk en carb te spuiten. merk je verschil in toeren dan zuigt ie daar valse lucht
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » ma 14 jan, 2008 19:33

denk dat het torretje niet meer tot leven gewekt kan worden.

Bij aanslepen hier en daar klein plofje. Bij starten kwam er soort van druk op luchtfilter dus ben bang dat zuigerveren niet meer de juiste functie aannemen.

Kortom wie ow wie kan mij op zeer korte termijn aan goed draaiend blok helpen?
Citroén rolls better than a Rolls!

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » ma 14 jan, 2008 19:38

losmaken en veren nakijken/vervangen een optie? Is net zoveel werk als blok vervangen,misschien zelfs minder werk :wink:
~:-)~

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 14 jan, 2008 22:16

je hebt een pb!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » di 15 jan, 2008 10:19

De omschreven klachten kunnen niet worden veroorzaakt door slechte zuigerveren.
Zoals eerder gezegd zoek het probleem bij het mengsel, de kleppen of de ontsteking.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » vr 18 jan, 2008 17:45

heb gister al een bericht gekregen dat zijn eend weer loopt!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Robbert. » vr 18 jan, 2008 22:06

en wat was het probleem.. en vervolgens de oplossing?
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » vr 18 jan, 2008 22:14

zo ver dat ik kon zien waren de zuigerveren versleten.
Oplossing: een motor uit mijn azu gelepelt en nu heeft hij hem in zijn eend.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

gheert
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 7 okt, 2007 11:32
Locatie: vlijmen

Bericht door gheert » za 19 jan, 2008 11:38

Lijkt een beetje op die van mij. alleen die van mij doet het goed tot je de snelweg opgaat, Dan houdt ie in en ruikt een beetje verbrand, met als gevolg dat ie niet boven de 80 kmpu uitkomt. Puntjes net gesteld (3 keer) maar t blijft. Als ik dan ff geen gas geef doet ie het daarna weer, tot ie weer iets warmer wordt. Dit is pas sinds gisterenmiddag. Als iemand mij hierbij kan helpen heel graag

alvast bedankt en groetjes Gheert

Plaats reactie