Ploffen en Knallen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 23 jan, 2008 15:07
Locatie: NWK-Rotterdam

Ploffen en Knallen

Bericht door Peer » wo 23 jan, 2008 15:11

Vrijdag reed ik op de snelweg en ben toen een bougie verloren.
Weer erin gezet en hij reed weer.

Maar nu doet mijn motor gek.
Na het starten ploft hij en geeft hij knallen.
En rijden doet hij eigenlijk niet. (hij valt uit na een paar meter)

iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

(caburateur/afstelling 123 /nieuwe bougie's?)

bougie's heb ik bekeken en die waren zwart!!



Ik hoop dat ik duidelijk ben, weet niet of dit onderwerp al eens is behandeld, maar ben benieuwd...
Bedankt alvast!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5240
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 23 jan, 2008 16:33

Zit de bougie niet los? Door het eruitvliegen kan de schroefdraad beschadigd zijn. Anders ontstekingstijdstip checken.
diverse Citroens, wat anders.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 23 jan, 2008 18:51

zwart is in ieder geval niet goed, ze moeten lichtbruin met een tintje wit zijn. Zwart duidt op te veel benzine en/of olieverbruik. Maar kan ook als je veel korte stukjes rijdt.

ploffen en knallen duidt meestal op onsteking, verkeerde timing, maar ook kan je carburateur vuil zijn of benzine toevoer niet zoals het hoort.

Gebruikersavatar
Peer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 23 jan, 2008 15:07
Locatie: NWK-Rotterdam

Bericht door Peer » wo 23 jan, 2008 20:38

Bedankt voor de reactie's en degene die erover na hebben gedacht.

Vanavond nog eens gekeken en het euvel is verholpen.

Een bout van de bobine maakte contact met de koplampsteun :S
Daardoor een hoop ellende..

Beetje veranderd, en hij loopt weer als een zonnetje!!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 23 jan, 2008 20:44

bout van de bobine?

Gebruikersavatar
Peer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 23 jan, 2008 15:07
Locatie: NWK-Rotterdam

Bericht door Peer » wo 23 jan, 2008 21:31

de bobine is links en rechts met een boutje en moertje aan de koplampsteun geschroeft....

de rechterbout was nog al lang... en die raakte de steun.. heb em
iets ingekort, en draaien.. :)

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2179
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 23 jan, 2008 21:50

Dat kan volgens mij alleen een probleem geven als de bobine ergens beschadigd is,
of erg vervuild.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Jheronimus » do 24 jan, 2008 10:29

Peer schreef:de rechterbout was nog al lang... en die raakte de steun.. heb em
iets ingekort, en draaien.. :)
De boutjes gaan normaal gesproken door de koplampsteun.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 24 jan, 2008 22:16

Ik begrijp t niet helemaal!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Peer
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 23 jan, 2008 15:07
Locatie: NWK-Rotterdam

Bericht door Peer » do 24 jan, 2008 22:54

haha

Nu ik het zo lees zie ik idd dat ik het fout verteld heb.

De bout ging door de koplampsteun, toen door de houder van de bobine en daarna het uiteinde TEGEN de bobine.. (het is daartussen best krap)

begrijp je?

Plaats reactie