Bak vervangen (Was: Dat was een lager...ooit)
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Bak vervangen (Was: Dat was een lager...ooit)
Ik had al enige tijd last van een lagergeluidje uit de versnellingsbak. de ene keer wat harder dan de andere keer, soms hoord eik helemaal niks...
Vandaag de eend een beurt aan het geven en de bakolie was ook weer eens aan de beurt, was alweer 30k km geleden.. Draai ik de plug los, hangt daar ene hoop zooi aan. Tot mijn verbazing zaten er allemaal stukjes in... stukjes lager wel te verstaan. OP de bovenste foto zien ze er wat wit uit, maar ik had ze met remmenreiniger ingespoten om schoon te maken:
En de rest van de plug, na enig schoongemaakt en de naaldlagerdeeltjes eruit te hebben gehaald:
Weet iemand zo van welk lager deze af kunnen komen? De ruis die ik hoorde is/was in elke versnelling hoorbaar. Is dit lager makkelijk te vervangen, of kan ik beter naar een nieuwe bak uitkijken?
Edit by meself: de lagerdelen op de foto's zijn in werkelijkheid wat kleiner... 5mm lang, 2mm in doorsnee
Vandaag de eend een beurt aan het geven en de bakolie was ook weer eens aan de beurt, was alweer 30k km geleden.. Draai ik de plug los, hangt daar ene hoop zooi aan. Tot mijn verbazing zaten er allemaal stukjes in... stukjes lager wel te verstaan. OP de bovenste foto zien ze er wat wit uit, maar ik had ze met remmenreiniger ingespoten om schoon te maken:
En de rest van de plug, na enig schoongemaakt en de naaldlagerdeeltjes eruit te hebben gehaald:
Weet iemand zo van welk lager deze af kunnen komen? De ruis die ik hoorde is/was in elke versnelling hoorbaar. Is dit lager makkelijk te vervangen, of kan ik beter naar een nieuwe bak uitkijken?
Edit by meself: de lagerdelen op de foto's zijn in werkelijkheid wat kleiner... 5mm lang, 2mm in doorsnee
Laatst gewijzigd door Tom Duckpower op vr 9 mei, 2008 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
2003 Audi A2 1.4i
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
Die mag ik dus niet hebben
Anyway, heb een bak op het oog, die gaat het waarschijnlijk worden.
Heb ik weet wat te doen, dagje werk..
Blok en bak eruit, blok van bak, blok aan nieuwe bak, blok en bak weer erin, en rijden maar weer..
Anyway, heb een bak op het oog, die gaat het waarschijnlijk worden.
Heb ik weet wat te doen, dagje werk..
Blok en bak eruit, blok van bak, blok aan nieuwe bak, blok en bak weer erin, en rijden maar weer..
1986 2CV6 Special Pick Up
2003 Audi A2 1.4i
2003 Audi A2 1.4i
-
- Regelmatige poster
Behalve als je geen garage hebtTB schreef:Moeilijk is t niet, stelt niks voor. Het is alleen veel werk. Ach het houdt je van de straat
Maar is inderdaad wel een beetje een lange klus.
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.