bout uitlaatspruitstuk
-
- Gebruiker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: wo 26 dec, 2007 17:03
- Locatie: Sint Michielsgestel
bout uitlaatspruitstuk
De voorste bout van het uitlaat/inlaatspruitstuk, eigenlijk van het uitlaatgedeelte, is door een der vorige eigenaars of in opdracht van, erg gehavend. Ik neem aan dat het een dop 10 zou zijn, inmiddels kan er nu een dop 9 op. Maar deze bout zit muurvast, ik heb al enkele dagen kruipolie erop gespoten, maar helaas tot nog toe geen resultaat. Wat te doen als de bout afbreekt, is een en ander makkelijk weer te maken zonder al te veel rompslomp?
Roel
Roel
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Het zou een moer moeten zijn maatje 11.
Je kan proberen om deze moer met een beitel los te slaan, misschien kan je hem zelfs splijten.
Waarschijnlijk is het gewoon roest waardoor de moer zo klein geworden is.
Je kan proberen om deze moer met een beitel los te slaan, misschien kan je hem zelfs splijten.
Waarschijnlijk is het gewoon roest waardoor de moer zo klein geworden is.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do 9 mar, 2006 12:33
Ik heb er zo'n hele grote tang voor.Ramon2cv schreef: idd er afslijpen als spruistuk los is met grip tang resterende er uit draaien, als het breekt moet je gaan boren!!!!
Zonder slijperij gaat dat meestal perfect.
Veel WD40 en voorzichtig zonder wringen draaien, komt de boel vanzelf los.
Zoals de onderste in dit plaatje
-
- Gebruiker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: wo 26 dec, 2007 17:03
- Locatie: Sint Michielsgestel