restauratie '82 2CV6 JD-02-XF

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5220
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 20 feb, 2008 20:14

Kan allemaal. Ik heb eens een PO-voorbumper laten stralen bij een bedrijf in Landgraaf. Dat ding kwam terug met de carterbeschermings plaat van 2mm dik binnenste buiten gebogen. Wat die gedaan hadden weet ik ook niet. Waarschijnlijk het spul in een straalmachine geflikkerd en daarna gaan lunchen. ??? Die zien me dus nooit meer.
diverse Citroens, wat anders.

Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: do 22 mar, 2007 15:30
Locatie: Heerlen

Bericht door Jesse » wo 20 feb, 2008 21:35

Bougie was echt net van de olie, smeerde het zo met mijn vinger eraf. Kan ook wel kloppen aangezien het blok ook via de labyrintafdichting lekt en de druk veel te hoog is.

@AZL: thanks, kan de naam van dat bedrijf ff niet vinden maar had hen inderdaad op het oog.
lang leve de lamellenschijf
heb je ook helemaal gelijk in, eerst maar eens koets eraf halen zaterdag en kijken waar we het over hebben.
Dat verstand op 0 spreekt me trouwens ook wel aan :lol:

Vinden jullie verzinken wel zinnig?

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » wo 20 feb, 2008 22:09

niet lammelen schijf!

verzinken alleen de koets!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » do 21 feb, 2008 09:02

over het wel of niet verzinken van de koets zijn de meningen nogal verdeeld... Mijn mening is dat er teveel beweging in de koets zit, en de zinklaag op de meest kritische plaatsen scheurt..(zelf gezien) en/of naden nog steeds open zijn, en je dus nog steeds een penetrerend beschermingsmiddel moet gebruiken.
Je kunt beter de koets van binnen en buiten zorgvuldig behandelen en de nodige gaatjes tbv de afweatering, beluchting en behandeling aanbrengen.
AZ A2 '70
AK400 '76

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » do 21 feb, 2008 18:49

voor het verzinken:
gaten in de bodemplaten boren 9MM
in de kofferbak
kokerbalken!
alles goed door boren! met 9mm doe je dit niet kan je dorpel wel ontploffen!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » do 21 feb, 2008 19:15

Bjorn schreef:over het wel of niet verzinken van de koets zijn de meningen nogal verdeeld... Mijn mening is dat er teveel beweging in de koets zit, en de zinklaag op de meest kritische plaatsen scheurt..(zelf gezien) en/of naden nog steeds open zijn, en je dus nog steeds een penetrerend beschermingsmiddel moet gebruiken.
Je kunt beter de koets van binnen en buiten zorgvuldig behandelen en de nodige gaatjes tbv de afweatering, beluchting en behandeling aanbrengen.
De laag kan scheuren, maar de bescherming blijft.

http://www.buyten.nl/pages/05_ThvzPC.htm

Dit is even de snelste verklaring die ik kon vinden. Ben je geinteresseerd hierin kan ik het wel even in de juiste termen opzoeken.

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 695
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » do 21 feb, 2008 19:19

siemen schreef:voor het verzinken:
gaten in de bodemplaten boren 9MM
in de kofferbak
kokerbalken!
alles goed door boren! met 9mm doe je dit niet kan je dorpel wel ontploffen!
onder het mom "er bestaan geen domme vragen zeker niet op een forum" het volgende:
snap de gaten in de kokerbalken wel (dan komt het zink spul er ook in) maar waarom gaten in de bodemplaten en kofferbak dat is toch gewoon enkel plaat werk? of bedoel je met kofferbak die "balk" onder de achter bank?

en dan ook de voetenbak toch?

of zijn die 9mm gaten heel ergens anders voor bij het verzinken?

En dat ontploffen…dat gebeurt tijdens het verzink proces?!
onder druk wordt alles vloeibaar

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » do 21 feb, 2008 20:01

zou je geen gaten boren in de hoeken van koets dan blijft er wel een centimeter zink in de hoeken staan! en ja het ontploffen gebeurd bij het verzinkproces
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: do 22 mar, 2007 15:30
Locatie: Heerlen

Bericht door Jesse » za 23 feb, 2008 09:47

Vandaag verder met demontage, zoals je ziet is het nogal een smeerboel onder de kap. Oja en dankzij maandenlang lurken op het forum ook de wijsheid om de kabelboom meteen te labelen :)

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5220
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 23 feb, 2008 17:15

Als de kabelboom schoon is hoef je niets te merken. Gewoon op de goede plaats neerleggen en de kleurtjes bij elkaar steken, geen probleem. Zelfs niet bij een DS hoewel die wat meer draadjes heeft ;-).
Smeerboel is niet zo erg waar vet zit komt geen roest.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 695
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » za 23 feb, 2008 22:20

ja, daar zit ik binnen kort ook mee, hebben ze de kleuren altijd gelijk gehouden?
heb de "koplamp steun" van een '84 en t blok van een '86 zo ff snel leek de 86-er meer groene kabels te hebben dan de 84-er...

moet er nog aan beginnen maar prettig om te weten.
onder druk wordt alles vloeibaar

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » za 23 feb, 2008 22:58

Als je de kabelboom uitlegt op de plek waar hij moet komen, zie je bij de meeste kabels al aan de lengtes wat er bij hoort. Het is nl. niet zo dat ze overal veel speelruimte hebben overgelaten.
(Dit zal enorm op de kosten bespaard hebben denk ik: heel veel eendjes x heel veel kleine stukjes kabel die niet gemonteerd hoeven te worden = heel veel geld uigespaard ;) )
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 695
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » za 23 feb, 2008 23:24

Jesse, viel me even op bij de foto’s
Als ik t goed zie had je een openlucht filter met crea carterontluchting...liep hij er beter op toen hij nog op de weg kon?
had je ook je sproeier aangepast?
Zijn al wat topics over maar even tussen door…
onder druk wordt alles vloeibaar

Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: do 22 mar, 2007 15:30
Locatie: Heerlen

Bericht door Jesse » zo 24 feb, 2008 10:11

@Gillis: Yep merkte wel dat hij beter doortrok met dat K&N-filter. Zoals bij al deze aanpassingen: verwacht geen giga-vooruitgang, maar hij trok wel een stuk beter door. Ik had dat gedaan omdat er het originele luchtfilterhuis kapot was en dit eigenlijk goedkoper was om te maken (en leuker!).

Gisteren nog aardig doorgeklust, alleen niet heel veel spannende dingen te melden voor nu, erg lang zitten klooien om de handrem los te krijgen (zaten geen splitpennen maar soort van kromgeknepen spijkers in de joint), de benzinetank eronder uit te halen en idem voor het stuur. Verder nog wat kleine dingetjes (carb, uitlaat, kentekenplaten :lol: ).

A propos stuur: om het helemaal los te maken onderaan (op het rondsel?), daar kun je bijna geen slag maken met een sleutel en met een dop kom ik er niet tussen. Zijn daar nog handigheidjes voor?

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5220
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 24 feb, 2008 16:54

Voor het stuurrondsel een doppenset met een heel lang verlengstuk dan kun je van naast de auto draaien en het binnen tegenhouden met een steek- of ringsleutel.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie