Restauratie 2cv van Twécévé
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Jeroen-citroen
- Moderator
Tsja, goeie vraag. Ben er gisteren niet aan toegekomen en wil er vanmiddag even naar gaan kijken.
In Friesland hebben we er al een rondje mee gereden, dat is het vreemde.
Mogelijk zit er te weinig benzine in (meter is nog niet aangesloten - hoe moet dat overigens?) of wellicht is de benzine te oud, twee maanden stilgestaan?
Stel dat de eend verzopen is, hoe los je dat op?
In Friesland hebben we er al een rondje mee gereden, dat is het vreemde.
Mogelijk zit er te weinig benzine in (meter is nog niet aangesloten - hoe moet dat overigens?) of wellicht is de benzine te oud, twee maanden stilgestaan?
Stel dat de eend verzopen is, hoe los je dat op?
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Benzine van 2 maanden is geen probleem. Mijn eend startte ook vrij snel met oudere peut.
Klop een keer tegen de bodem van de tank om te beoordelen of er nog wat in zit.
Of haal de slang van de carb los en kijk of het daar uitgspoten komt wanneer je probeert te starten.
Klop een keer tegen de bodem van de tank om te beoordelen of er nog wat in zit.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Nada, noppes niks!!!
Benzine erin, alle draden zijn aangesloten, de startmotor staat vrolijk te stampen maar aanslaan ho maar.
Ik weet het niet meer.
Als het na 2 maanden zo was kon ik het me voorstellen, maar zaterdag heb ik er nog mee gereden
Edit: benzine is het probleem niet, als ik slang naar carbu lostrek komt er zat benzine uit. Verzopen lijkt wellicht de reden te zijn. Als ik gaspedaal een tijd ingedrukt heb en dan wil starten lijkt het héél even of ie aanslaat en dan toch maar weer niet. Maar ja, wat doe je daar dus aan?
Benzine erin, alle draden zijn aangesloten, de startmotor staat vrolijk te stampen maar aanslaan ho maar.
Ik weet het niet meer.

Als het na 2 maanden zo was kon ik het me voorstellen, maar zaterdag heb ik er nog mee gereden
Edit: benzine is het probleem niet, als ik slang naar carbu lostrek komt er zat benzine uit. Verzopen lijkt wellicht de reden te zijn. Als ik gaspedaal een tijd ingedrukt heb en dan wil starten lijkt het héél even of ie aanslaat en dan toch maar weer niet. Maar ja, wat doe je daar dus aan?
Laatst gewijzigd door Twécévé op ma 25 feb, 2008 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer: