smeerzooi

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 18 feb, 2008 14:45

heb je voor ook nieuwe remblokken handrem blokjes gemonteerd??
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2677
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » ma 18 feb, 2008 14:56

t'is een trommelbak siemen, die heeft toch geen handremblokjes? gewoon een hevel die de remsegmenten tegen de trommel duwt.
Verbruik: Afbeelding

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 18 feb, 2008 16:59

Dan heb je de kans dat het licht aan de remcilinder of de hoofdremcilinder. Er kan vuil in zitten waardoor de vloeistof niet terugkomt en daardoor blijft de rem daar staan. Even controlleren door remcilinder los te halen en kijken of de remschoenen wel gangbaar zijn en kijken of je de remcilinder met de hand terug kunt duwen, weliswaar met enige kracht.

De remcilinder moet natuurlijk niet helemaal terugkomen maar net genoeg zodat de schoenen weer loskomen van de trommel.

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » ma 18 feb, 2008 17:10

Of even de remleiding van de desbetreffende WRC loshalen. Dan weet je of het in het trommel gebeuren zit, of in de hoofdremcilinder.

Je kunt ook 'even' de handremkabels losmaken en kijken of het dan wel werkt. Is aan beide kanten de handrem goed gesteld ?

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 18 feb, 2008 18:12

Komt je rempedaal ver genoeg terug? Zo niet dan bouwt ie druk op en houdt de remmen vast.
Laatst gewijzigd door AZL57 op zo 24 feb, 2008 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
diverse Citroens, wat anders.

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » ma 18 feb, 2008 18:27

dat is het allemaal niet, want hij heeft het ook met de handrem, terwijl de cilinders dan helemaal terug zijn....... de cilinder is net gereviseerd en doet het prima....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 18 feb, 2008 18:39

Heb je geverfde remschoenen? Zo ja schuur de verf uit de binnenkant van de excentriek gaten en monteer ze weer met kopervet. Ze moeten heel makkelijk kunnen bewegen.
diverse Citroens, wat anders.

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » ma 18 feb, 2008 22:18

kijk, daar hebben we wat aan, zal ik morgen eens proberen, maar ik had het gevoel dat ze al soepel zat zaten, aangezien ze er zo invielen, maar misschien toch niet soepel genoeg...
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » zo 24 feb, 2008 11:26

Niels schreef: terwijl de cilinders dan helemaal terug zijn....... de cilinder is net gereviseerd en doet het prima....
dus niet........ de cilinder doet het prima aan een kant, aan de andere kant gaat ie te stroef, waardoor de kracht van de veer te zwak is om hem terug te krijgen......

nog meer werk aan de winkel dus....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 24 feb, 2008 16:50

Cylindertje openmaken en met iets fijne staalwol rond je vinger de cyilnder al ronddraaiend schuren. Niet in de lange weg schuren. Daarna goed schoonmaken en weer monteren. Er bestaat speciaal vet dat je dun op de zuigertjes kunt doen. Dan kunnen ze nietmeer vastroesten. Zijn de buitenste rubbers ok, geen gaatjes erin? Hier kan iets vocht/condens in komen en dan heb je weer roest.
Succes.
diverse Citroens, wat anders.

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » zo 24 feb, 2008 19:43

roest is absoluut niet het probleem. Het gaat om de cilinder die kapot was gegaan doordat de borgmoer van de exentrieken was gelopen, het rubber was dus kapot en ik heb een revisieset gehaald, dus nieuwe rubber ringetjes en ook de buitenste rubbers nieuw, maar de ringetjes klemden nogal dus....

van roest is geen sprake aangezien het bijna nieuwe cilinders zijn.....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 24 feb, 2008 20:38

Inderdaad vreemd. Geen beschadiging aan de zuigertjes, een braampje of zo door het gebeurde? Of is de arm van de handremhefboom (die aan de schoenen hangt) misschien verbogen zodat ie ergens aanloopt tegen de schoenen.
diverse Citroens, wat anders.

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » ma 25 feb, 2008 10:52

het zou een braam kunnen zijn, geen idee hoe die er is gekomen dan, maar ik krik de handel deze week nog eens op om te kijken of het nog steeds aanloopt, dan gaat het weer open....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Plaats reactie