Restauratie 2cv van Twécévé

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 26 feb, 2008 11:44

backfire schreef:Die straal van 45 minuten is dat met de fiets of met de auto? anders gewoon even naar Le patron in ophemert?
Die straal is met de auto. Ga idd als eerste nieuwe bobine er aanhangen. Als dat het niet is kijken of die bougies vonken. Als dat het ook niet is dan de contactpuntjes vervangen etc. Als dat het niet is de carbu schoonmaken.

Eerlijk gezegd ben ik een beetje huiverig om bougies eruit te halen. Die hoor je toch met een special bougiesleutel terug te zetten?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 26 feb, 2008 11:49

Euh, nee met beleid, je moet ze er met de hand indraaien, klein beetje kopervet op de schroefdraad. Draaien tot het einde en dan klein beetje aandraaien met de bougiesleutel, nooit te vast.

Je moet eerst kijken of de bougies vonken Tweceve, als ze vonken is de bobine gewoon goed. Bougie kost tenslotte maar paar euro, zou zonde zijn om bobine te vervangen terwijl deze gewoon goed is.

Ik zou zeggen rij ff langs godfried (LePatron) en vertel hem het verhaal. Mischien mag je wel alle delen meenemen en nietgebruikte delen terugbrengen? Je kunt het hem altijd vragen, Godfried is erg schappelijk.

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 26 feb, 2008 12:24

Nou ja, een reservebobine op voorraad is nooit weg.

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 26 feb, 2008 15:05

- Bij het stuur zitten alle draden vast
- Nieuwe bobine aansluiten haalt niks uit




Nosepicker, heb je al een 2e hands toyota gevonden?

Wil contactpuntjes gaan vervangen: voelermaatje, en controlelampje liggen nog bij mn ouders waar het chassis gestald stond. :evil:





Ik weet niet wat ik allemaal moet zien, maar volgens mij vonken de nieuw bougies niet.

Tegen de tijd dat ik de oplossing gevonden hebt start de eend niet meer omdat de accu ondertussen bijna leeg is :evil:

Edit Jeroen-citroen
Van 3 vlak na elkaar geplaatste berichten 1 gemaakt. Gebruik aub de EDIT knop

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » di 26 feb, 2008 16:00

nou en? je hebt toch een slinger?
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » di 26 feb, 2008 16:11

Kun je hem niet aan krijgen door hem te slepen ?
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 26 feb, 2008 16:17

Nou, lekker aan het klussen, hoe zien doorgebrande puntjes eruit. Op de 'oude' contactpuntjes die ik er net uitgehaald heb zie ik op beide puntjes een soort witte stip.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 26 feb, 2008 16:35

ik begrijp dat je je spullen bij je ouders hebt gehaalt, witte puntjes is niet goed niet, maar is met schuurpapiertje wel weg te schuren (korrel 600)

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 26 feb, 2008 16:59

Is de condensator wel goed? Wil weleens voorkomen dat zelfs een nieuwe het niet doet. Zo heb ik ook eens lopen zoeken na vernieuwen van puntjes, condensator en bougies. Bleek dat de eend wel liep met de oude condensator. Nou, toen wist ik genoeg.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 26 feb, 2008 17:14

Ik geef het op.......

Contactpuntjes vervangen volgens het boekje. 4 seconden de tijd om te starten, toen gaf de accu het op. Maar niet het idee dat de auto aan wilde slaan. Dus contactpuntjes was het ook niet.


En ik ben ook leeg :cry:

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 26 feb, 2008 19:38

Nou, zojuist rondgereden in de eend! Wat het was? Geen flauw idee!

De eend achter de Xantia geknoopt om naar Citroen-dealer te slepen voor APK. Op het industrieterrein op een verlaten recht stuk paar keer (in zn 2) de koppeling op laten komen. Na een paar keer proberen sloeg de eend aan! Om de accu bij te laden nog de rondweg rondgereden. Daarna motor afgezet en beide keren dat ik het probeerde startte de eend direct.....

Mogelijk toch de contactpuntjes. Aan de andere kant vraag ik me af: als ik gisteravond de eend had aangesleept misschien was ie dan ook wel aangeslagen.

Voelermaatje, meetlampje en sleepkabel vandaag allemaal nieuw gekocht omdat alles nog bij mn ouders lag. Kan wel een winkeltje beginnen nu :wink:

Ze klinkt wel als een vooroorlogse stoomboot. Er zit namelijk een scheur in de uitlaat.
Laatst gewijzigd door Twécévé op di 26 feb, 2008 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1952
Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41

Bericht door marcopr » di 26 feb, 2008 19:57

Heel goed, iedere keer als ik zag dat er een nieuw bericht was van restauratie tweeceevee dacht ik die loopt!
Lekker laten knetteren.
Het maakt niet uit hoe die het doet als hij het maar doet!!
Voelt goed een eend onder je kont, nog even apk en gaan.
Gefeliciteerd (Siemen ook niet te vergeten.) :shock:

Francois
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 291
Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47

Bericht door Francois » di 26 feb, 2008 20:27

Mooi dat ie het nu eindelijk doet!
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965

Gebruikersavatar
Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1792
Lid geworden op: di 22 apr, 2003 12:39
Contacteer:

Bericht door Twécévé » di 26 feb, 2008 21:17

Francois schreef:Mooi dat ie het nu eindelijk doet!
Maar ja, wat was het nu :?: Toch de nieuwe contactpuntjes of enkel een kwestie van aanslepen. En als dat laatste het geval is, waarom startte de eend dan niet gewoon?

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 26 feb, 2008 22:15

Misschien dat de stroom die de accu kon leveren te weinig was?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie