Door de rem heen trappen.

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Peter v G » do 28 feb, 2008 18:34

Punky schreef: Zijn er stukken leiding verkrijgbaar om de huidige leiding te verlengen? :roll:
De meeste eendenboeren kunnen de remleidingen wel op iedere gewenste lengte maken.

Aangepast ivm forumregels. :oops:
Laatst gewijzigd door Peter v G op do 28 feb, 2008 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door jeroentje » do 28 feb, 2008 20:59

Yep die zijn er. Ik heb me laten vertellen dat op ik meen een BX sport standaard de 'connectors' zitten om de leidingen te kunnen verlengen.

En veel citroen garages hebben een leiding flare apparaat. Anders moet je maar een keer roepen wat je nodig hebt, maak ik ze wel.

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door jeroentje » do 28 feb, 2008 21:11

Punky schreef: Ook de andere remleiding die naar voren loopt (origineel) voelde even warm aan. De achterste remleiding op 1 punt ietsjes warmer, maar nog goed vast te pakken.
Ik betwijfel of het in de temp van de LHM ligt. Het klinkt wel logisch, maar het kookpunt van LHM ligt op 255 graden celsius. Als die temp niet bereikt word ontstaat er geen damp. En zou je dus (in theorie) niet door je rem kunnen trappen. Tenzij je natuurlijk oude LHM hebt. Maar die was al vervangen.

Klein actieplannetje:
- Achterremmen vernieuwen (wilde je toch al doen)
- Goed kijken of er ergens iets (minimaal) lekt.
Leidingen (lichtjes aangetast door de roest ?? daar waar je het niet kan zien.)
Verdeelblokje bij de achteras
Remklauwen (ontluchtingsnippels niet vervormd ??)
- Zijn de zuigers in de remklauwen goed gangbaar ?? (allemaal)
- Is de handrem correct afgesteld ?
- Achterremmen goed stellen na het vervangen.
- Hoofdremcilinder nog Oke. Eventueel deze in een andere testen. (die eerst natuurlijk
wel goed remde)

inmijneendje
Moderator
Contacteer:

Bericht door inmijneendje » do 28 feb, 2008 21:45

Punky schreef:

Zijn er stukken leiding verkrijgbaar om de huidige leiding te verlengen?

je kan bij de eendenboer waar ik altijd kom (je weet welke ik bedoel),we mogen geen reclame maken, toch? je leiding op maat laten maken.
Dus zolang als jij wil.

TB
Moderator

Bericht door TB » do 28 feb, 2008 23:06

Anders weet ik ook wel iemand met zo een apparaat die je kan helpen aan leidingen op maat. Maar ik kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt eigenlijk.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 28 feb, 2008 23:22

jeroentje schreef:Klein actieplannetje:
- Achterremmen vernieuwen (wilde je toch al doen)
- Goed kijken of er ergens iets (minimaal) lekt.
Leidingen (lichtjes aangetast door de roest ?? daar waar je het niet kan zien.)
Verdeelblokje bij de achteras
Remklauwen (ontluchtingsnippels niet vervormd ??)
- Zijn de zuigers in de remklauwen goed gangbaar ?? (allemaal)
- Is de handrem correct afgesteld ?
- Achterremmen goed stellen na het vervangen.
- Hoofdremcilinder nog Oke. Eventueel deze in een andere testen. (die eerst natuurlijk
wel goed remde)
Ik ga dit plannetje eens uitvoeren.

Maar zou een lek in de leiding dit probleem kunnen veroorzaken dan, want het is alleen bij veel remwerk en een warm blok. Eerst 430km rustig aan was er niks aan de hand namelijk.
Ik kreeg dit tip over de remklauwen ook al via de mail. Zou het kunnen zijn dat door de nieuwe dikkere schijven de zuigers niet voldoende terug gaan. Hoe is dit te controleren. Bij demontage van de remblokjes voor de remklauwen terug gezet met een schroevendraaier en dit ging goed namelijk. Daarom ook besloten hier verder niks aan te doen.
Ik ben wat huiverig om hier weer aan te gaan zitten sleutelen, omdat het weer veel werk is en werk wat ik eigenlijk al gedaan had. :? Maar als het moet, moet het.
HRC is een nieuwe en deze geeft hetzelfde probleem als de oude, dus probleem zal ergens anders zitten vermoedelijk.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » vr 29 feb, 2008 00:01

Met jouw veranderde uitlaat systeem heb je beide uitlaten aan een kant, hier komt veel hitte vanaf, en juist aan de kant waar je remleidingen lopen.
De gewone eerste demper, ligt ook deels onder de auto en wordt daar gekoeld door de rijwind. Dus dat uitlaat systeem wordt wat minder heet.
diverse Citroens, wat anders.

gerard560
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door gerard560 » vr 29 feb, 2008 07:07

wat ik gister meemaakte ik had de eend rijden maar had nooit
op de remblokken gelet maakte wel raar geluid
ik dacht ja na 10 jaar stil kan dat wel kloppen
had gister nieuwe blokken binnengekregen
ging de hele boel vervangen en tot mijn verbazing
helemaal geen remblokken aanwezig niets de zuigers stonden tegen de schijven aan ik heb in mijn leven een hoop meegemaakt maar dit slaat wel alles

gr gerard

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door jeroentje » vr 29 feb, 2008 10:50

Punky schreef: Maar zou een lek in de leiding dit probleem kunnen veroorzaken dan, want het is alleen bij veel remwerk en een warm blok. Eerst 430km rustig aan was er niks aan de hand namelijk.
Als je een minimaal lekje hebt kan er lucht in je systeem komen. En die lucht kan weer dit gedrag veroorzaken. Ook het feit dat je de eerste 430 km gewoon hebt kunnen rijden, doet het vermoeden aansterken dat het niet van de warmte komt.

TB
Moderator

Bericht door TB » vr 29 feb, 2008 12:48

gerard560 schreef:wat ik gister meemaakte ik had de eend rijden maar had nooit
op de remblokken gelet maakte wel raar geluid
ik dacht ja na 10 jaar stil kan dat wel kloppen
had gister nieuwe blokken binnengekregen
ging de hele boel vervangen en tot mijn verbazing
helemaal geen remblokken aanwezig niets de zuigers stonden tegen de schijven aan ik heb in mijn leven een hoop meegemaakt maar dit slaat wel alles

gr gerard
Dan heeft iemand die eruit gejat ofzo? Denk dat je geluk hebt gehad.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » vr 29 feb, 2008 15:01

Ik wel eens een koppelingsplaat gehad die na vele jaren stilstand kompleet uit elkaar viel. De voering leek net een bosje stro. Misschine is de voering ook van je blokken afgekomen. Daarna zijn ze te dun om te blijven zitten en vallen uit hun houders. Ik heb ook eens een klant gehad die kwam met hij maakt een raar geliuid bij het remmen. Nou dat klopte. De blokken waren weg en de zuigertjes bijna !!!
Er was nog een cm over, en de hele motorruimte lag vol met aluminiumsnippers...Goed werk dus ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 29 feb, 2008 23:13

jeroentje schreef:
Punky schreef: Maar zou een lek in de leiding dit probleem kunnen veroorzaken dan, want het is alleen bij veel remwerk en een warm blok. Eerst 430km rustig aan was er niks aan de hand namelijk.
Als je een minimaal lekje hebt kan er lucht in je systeem komen. En die lucht kan weer dit gedrag veroorzaken. Ook het feit dat je de eerste 430 km gewoon hebt kunnen rijden, doet het vermoeden aansterken dat het niet van de warmte komt.
Dit ben ik misschien vergeten te vertellen. De remproblemen deden zich ook al voor voor de blokrevisie en dan met name na sportief rijden op een warme dag.

Maar ik ga van de week de achterremmen eens nader bekijken en kijk dan ook meteen of ik ergens olie of zoiets op de remleiding zie zitten.
De voorleiding zal ik iets verleggen om verder van de uitlaat af te komen. Ook zal ik in het complete systeem de LHM vervangen. Want gisterenavond en vandaag toen ik bij een koude eend de rem intrapte, was hij de eerste keer wat sponzig en de 2de maal weer harder. Dus vermoedelijk zit er ook wat lucht in de leiding. :roll:

Bedankt voor de tips en ik houdt jullie op de hoogte. :wink:
PuNk RoCK LosEr

TB
Moderator

Bericht door TB » vr 29 feb, 2008 23:25

Die LHM heb je laatst toch al vervangen? Dan zou ff opnieuw ontluchten ook een optie zijn ipv weer vervangen. Maar inderdaad, zoiezo die achterremmen bekijken. Ik ben ook wel benieuwd zo ondertussen wat nou de oorzaak is van dit probleem.

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » za 1 mar, 2008 12:32

Het kan goed zijn dat je je achterremmen even opnieuw moet afstellen, als ie de 1e x wat sponzig remt. Maar dat verklaart niet het wegvallen van remdruk na 400 km.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » za 1 mar, 2008 20:32

Zo net bezig geweest met de achterremmen. De trommels zijn eraf de stelbouten zijn enigzins draaibaar en nogmaals voorzien van een flinke lading kruipolie.
De nieuwe cilinders en remschoenen zitten op hun plek. Aan de oude was eigenlijk niet zoveel te zien. Alleen lag er wel een van de borgveertjes los in het huis. Hiervan zitten er op de complete eend 4 dus 2 per kant en hiervan waren er al 4 gaar. Dus moet ik eerst op zoek naar andere exemplaren.
Nu zit alles dus redelijk op zijn plek, maar moet het zaakje nog afgesteld worden. Volgens de vraagbaak moet ik voor de afstelling van de onderkant telkens de trommel terugplaatsen om te kijken of hij aanloopt, maar is hier een andere manier voor? Die trommel (lager) zet zich namelijk redelijk vast als ik hem plaats. De bovenzijde is via de bouten op de buitenzijde te stellen, dus dat lijkt me niet zo'n probleem al zijn ze niet echt geweldig gangbaar, maar is het te doen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

Plaats reactie