Restauratie 2cv van Twécévé

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 28 feb, 2008 16:20

Op mijn papieren staat het precies eender genoteerd. Dus als je hamertje tik speelt op die plek op de bovenplaat van het chassis is het ok.

het nummer hoort hier te staan (waar het blank staal is! dus niet op die zwarte tectylvlek)
Afbeelding
Verbruik: Afbeelding

Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » do 28 feb, 2008 16:23

AZL57 schreef:Bij een kennis heeft de RDW het nummer ingeslagen op de achterarmen van het chassis aan de binnenkant onder de kofferbak zeg maar. Op het stuk tussen de tank en bumper. Een stommere plaats konden ze zeker niet vinden? !!! ;-)
Jawel hoor, bij mij... Rechtsachter, achter de schokdemper...
Inslagapparaat is vakkundig door de RDW medewerker gesloopt..
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » do 28 feb, 2008 16:33

Michiel van Ginkel schreef:Op mijn papieren staat het precies eender genoteerd. Dus als je hamertje tik speelt op die plek op de bovenplaat van het chassis is het ok.

het nummer hoort hier te staan (waar het blank staal is! dus niet op die zwarte tectylvlek)
Afbeelding
Dat nummer links dus? Rechts lijkt me logischer. Komt ook meer overeen met de beschrijving op het papiertje.

Ik ben benieuwd of er meerdere mensen het onderstaande in hun papieren hebben staan en waar dan hun chassisnummer zit!

OP BODEMPLAAT V. R.
VOORZITTING

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » do 28 feb, 2008 22:21

Idem als bij Michiel, zelfde tekst in kentekenbewijs, zelfde plek van inslag. Ik heb wel altijd begrepen dat dat een Dyane plek is (ik heb een Dyane kenteken), en dat bij eenden de voorpoot gebruikt werd. Intussen is wel duidleijk dat de plek hoe dan ook (eend, Dyane, whatever) nogal kan variëren. Als de plek op je chassis maar overeenkomt met de ple die op je kenteken staat!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bjorn » do 28 feb, 2008 22:35

bij mij staat ie ook op de blanke plek op de foto. Hier zit namelijk een verstevegingsbalk in je chassis onder. Als je ergens anders slaat, sla je er alleen maar deuken in....
AZ A2 '70
AK400 '76

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » do 28 feb, 2008 22:37

Je kan er ook eerst zelf een langwerpige deuk in kloppen, deze afvullen met tin en daar het nummer intikken. Krijg je héle strakke letters! De rand waar tin overgaat naar ijzer even insauzen met bitac of chassislak, het tinnen deel met tectyl.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » vr 29 feb, 2008 00:20

Die nummers werden op die plaats (onder de r voorzitting) ingeslagen in de jaren 70 - 80 door het inslaan op deze plaats ontstond er een deuk, hier liep regenwater in en dus roestte het nummer vaak gewoon weg.
diverse Citroens, wat anders.

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » vr 29 feb, 2008 08:21

the Nosepicker schreef:Idem als bij Michiel, zelfde tekst in kentekenbewijs, zelfde plek van inslag. Ik heb wel altijd begrepen dat dat een Dyane plek is (ik heb een Dyane kenteken), en dat bij eenden de voorpoot gebruikt werd. Intussen is wel duidleijk dat de plek hoe dan ook (eend, Dyane, whatever) nogal kan variëren. Als de plek op je chassis maar overeenkomt met de ple die op je kenteken staat!
Oorspronkelijk stond mijn nummer idd op de voorpot. Toen er een nieuw chassis onder gekomen is konden ze daar met dat graveer apparaat niet goed bij en is het (blijkbaar) in de bodemplaat geslagen.

Het blijkt dus uit jullie reacties dat je met de omschrijving die ik en meerdere op de papieren hebben staan je het nummer ook in het midden van het chassis (onder de handrem ongeveer) in kunt laten slaan.

Daar komt ie vanmiddag dus te staan als het aan mij ligt. Iets verder naar achteren kan geen kwaad omdat het daar doorgaans wat droger is.

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door landloper » vr 29 feb, 2008 08:34

De opmerking over de handrem eerder in dit draadje was van mij. Hier toch even een nuance: gisteren keek ik nog even maar de handrem zit meer naar links dan ik me inbeeldde. De foto van Michiel van Ginkel komt meer in de buurt. Bij mij staan de 'gegraveerde' karakters trouwens niet in de lengte maar dwars ingeslagen, leesbaar als je in de auto zit.

Ik zou de inslag herstellen door de karakters in te slaan zoals de metaalkleurige op de foto van Michiel van Ginkel.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 29 feb, 2008 09:29

the Nosepicker schreef:Idem als bij Michiel, zelfde tekst in kentekenbewijs, zelfde plek van inslag. Ik heb wel altijd begrepen dat dat een Dyane plek is (ik heb een Dyane kenteken), en dat bij eenden de voorpoot gebruikt werd. Intussen is wel duidleijk dat de plek hoe dan ook (eend, Dyane, whatever) nogal kan variëren. Als de plek op je chassis maar overeenkomt met de ple die op je kenteken staat!
de 2cv heeft het daar ook gehad.
Ik heb ergens in NL nog een 2cv4 chassis liggen met kenteken, en daarbij staat het chassisnummer ook op die plek.

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » vr 29 feb, 2008 09:57

Ik ga voor de plek zoals op de foto. Heb de foto al geprint om mee te nemen naar de garage. Bodemplaat zou ook kunnen vreemd genoeg. Misschien wel handiger, kan ik tzt gewoon een chassiswissel doen zonder langs het rdw te hoeven.

Ik lees echter op diverse 2cv site dat een zelfingeslagen nummer snel te herkennen is. Mede door het ontbreken van sluitingssymbolen van het RDW/Citroen.

gaëtan
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door gaëtan » vr 29 feb, 2008 10:29

Michiel van Ginkel schreef: de 2cv heeft het daar ook gehad.
Ik heb ergens in NL nog een 2cv4 chassis liggen met kenteken, en daarbij staat het chassisnummer ook op die plek.
Tot begin de jaren 80 (ik weet niet precies welk jaar) stond het nummer inderdaad (meestal :? ) op die plek. Nadien is het naar de rechtervoorpoot verhuisd (late Dyanes hebben dat ook). In de jaren 80 (zo rond 86 als ik me niet vergis) zijn er ook nog 2CV's geweest die het nummer van de fabriek af in de rechterbodemplaat hadden staan...

Twécévé
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Twécévé » vr 29 feb, 2008 10:55

"op die plek"

Welke plek bedoelen jullie nou?

gaëtan
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door gaëtan » vr 29 feb, 2008 11:19

Om de verwaaring niet helemaal compleet te maken :lol: :
Ik bedoel de plek op de foto van Michiel. Op de dekplaat van het chassis ter hoogte van de voeten van de passagiers dus.

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 29 feb, 2008 12:57

hier:
Afbeelding

Plaats reactie