Krijg ik gedonder bij de RDW

Reparaties, modificaties en onderhoud
Gebruikersavatar
Erwin 110TD5
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: do 4 okt, 2007 20:30
Locatie: Waalre
Contacteer:

Krijg ik gedonder bij de RDW

Bericht door Erwin 110TD5 » ma 3 mar, 2008 08:56

Mijn Mehari-chassis uit 1969 heeft geen ingeslagen chassisnummer maar een klein aluminium plaatje met het chassisnr. Dit plaatje zit met 2 parkertjes op het chassis geschroefd, vlakbij de steun van de accubak. Het plaatje spreekt overigens over "Citroen Espagnol" met daaronder het nr.

Nu staat hij nog op spaans kenteken, en ik vraag me af of ik bij keuren (ik hoop dit jaar nog) gedoe krijg bij de RDW ????
Erwin
Land Rover 110 SW TD5
Mehari '69

http://home.wanadoo.nl/eterriet
http://mehari.fotopic.net

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » ma 3 mar, 2008 09:54

lijkt mij niet, ik ben bij de rdw geweest met een hy bus uit 1949, nergens een chassisnummer te vinden, wel een aluminium plaatje wat gepopnagelt was. het chassisnummer is toen ter plekke ingeslagen, zelfs 2 keer, omdat op de eerste plek te weinig ruimte bleek :cry: .

dit was in zoetermeer, waar ik ze bijzonder vriendelijk en gemakkelijk vind.

dit was 'm:

Afbeelding
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5118
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 3 mar, 2008 12:39

Moet geen probleem zijn als je papieren van de auto maar hebt. Mijn oude eend had ook geen ingeslagen nummer. Dat is destijds onder toezicht van een douanier gebeurd. Met het commentaar:" als je zin hebt sla je het nog maar een keer in". :lol:
diverse Citroens, wat anders.

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » di 4 mar, 2008 20:40

ik zou wel voordat je gaat opknappen oid de auto invoeren en een kenteken aanvragen. Dan kun je 'm later bij een "gewone" garage laten keuren voor de apk. Die hoef je namelijk niet perse bij de rdw te laten doen.
Weet je in ieder geval zeker dat je een kenteken hebt.
AZ A2 '70
AK400 '76

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » di 4 mar, 2008 23:03

Bjorn schreef:ik zou wel voordat je gaat opknappen oid de auto invoeren en een kenteken aanvragen. Dan kun je 'm later bij een "gewone" garage laten keuren voor de apk. Die hoef je namelijk niet perse bij de rdw te laten doen.
Weet je in ieder geval zeker dat je een kenteken hebt.
Dat heb ik zo gedaan met mijn Dyane. Want het duurt toch nog even voordat je de papieren hebt en de platen hebt laten maken.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
Erwin 110TD5
Beginner
Beginner
Berichten: 32
Lid geworden op: do 4 okt, 2007 20:30
Locatie: Waalre
Contacteer:

Bericht door Erwin 110TD5 » di 4 mar, 2008 23:23

Ik ben al begonnen met opknappen....
en een auto op NL kenteken moet ook verzekerd zijn (zelfs als ie geschorst is)...

Momenteel kan ik niet met de Mehari naar de RDW, hij staat op 4 blokken :)

Maar ik lees al dat er meerdere zijn die geen problemen hebben ondervonden. Ik heb de complete papieren uit Spanje erbij en die gegevens komen overeen met de realiteit
Erwin
Land Rover 110 SW TD5
Mehari '69

http://home.wanadoo.nl/eterriet
http://mehari.fotopic.net

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » wo 5 mar, 2008 08:14

Erwin 110TD schreef:...een auto op NL kenteken moet ook verzekerd zijn (zelfs als ie geschorst is)...
Dit is niet juist. De verplichtingen om een auto WA-verzekerd te hebben en APK te laten keuren, vervallen juist als je een auto schorst.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 5 mar, 2008 21:46

supercees schreef:lijkt mij niet, ik ben bij de rdw geweest met een hy bus uit 1949, nergens een chassisnummer te vinden, wel een aluminium plaatje wat gepopnagelt was. het chassisnummer is toen ter plekke ingeslagen, zelfs 2 keer, omdat op de eerste plek te weinig ruimte bleek :cry: .

dit was in zoetermeer, waar ik ze bijzonder vriendelijk en gemakkelijk vind.

dit was 'm:

Afbeelding
Totaal offtopic, maar heb je ook een verhaal bij die HY ? Bijvoorbeld op een ander forum ?
Afblijven.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » wo 5 mar, 2008 22:21

Lelijke Eend schreef: Totaal offtopic, maar heb je ook een verhaal bij die HY ? Bijvoorbeld op een ander forum ?
in het kort:

ik had een 2cv, gekocht voor 500 euro op waggelmeeting in 2005. deze heb ik toen beplakt met wegenkaarten (aan de buitenkant) voor de wereldmeeting in kelso. gewoon, met behangerslijm en 3 lagen vernis. al eens eerder gedaan voor de 50e verjaardag van de 2cv in parijs:

Afbeelding

die is toen in de fik gestoken:

Afbeelding

maar goed, na twee weken in de regen in schotland gereden te hebben, kwamen er toch stukken kaart los. alles met de hogedrukspuit eraf gespoten en de eend beplakt met hoogpolig tapijt.

op www.anciennes.net rondgekeken (geweldige website) en daar de hy (eigenlijk hz) gevonden, ge-emailed met de franse eigenaar en op weg naar onze franse vakantiebestemming langsgereden met de tapijteend, die hij zo leuk vond dat we geruild hebben! was wel afzien, met meer dan 30 graden in de herriebus naar huis, maar was een probleemloze rit. bij de rdw in 1 keer apk gekeurd.

bouwjaar 1949, op 6 volt, helemaal goed! maar goed, je kent het wel, 3 eenden, twee hy's en 3 volkswagen t1's was wat te veel, dus alles verkocht.

de hz verschilt hier en daar van de hy:

de voetstap bij de voordeur:

Afbeelding

Afbeelding

de ribbels in de deuren lopen door:

Afbeelding

Afbeelding

de hz/hy heeft geen eendenkoplampen, het is andersom, hz was eerder op de markt:

Afbeelding

nog wat plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mooi toch, die kleine achterlichtjes!

tapijteend met frans kenteken en geelgemaakte bumpers en velgen (had ik matzwart):

Afbeelding

en als laatste, het dashborad van de hz;

Afbeelding

ik heb wel spijt dat' ie weg is.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

olaf van hove
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:56
Locatie: amersfoort
Contacteer:

geen chassie nr.

Bericht door olaf van hove » zo 23 mar, 2008 08:56

Hallo Erwin,

Ik heb een zelfde probleem.
Heb een mehari uit Denemarken.
Daar staat geen chassis nr. in.
Wel een plaatje op geschroefd met het chassis nr.
zowel op de rechter als linker balk staat geen nr. ingeslagen...
ook op de plaats van de bijrijderstoel is niets te vinden...
de mehari komt uit '73

Ik was benieuwd.
Hoe is het jou gelukt?

Vraag aan allen: ik wil alles volgens de regeltjes doen.
RDW doet we erg moeilijk, geen nr is geen mehari invoeren.....
:shock:
Ik hoop dat iemand DE oplossing heeft!!!
gr olaf
het wordt een mooie!! mehari

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 23 mar, 2008 09:48

Maar wat staat er op de papieren dan waar en hoe het nummer er in staat? als het toch correct is volgens Deens wet dan mag hij hier gewoon naar binnen, dat weten ze bij de RDW echt wel.

olaf van hove
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:56
Locatie: amersfoort
Contacteer:

Bericht door olaf van hove » zo 23 mar, 2008 09:53

het staat, naar mijn idee en vertaalkunsten, niet in de papieren waar het nr. moet staan.
dat houd naar mijn idee is dat:
het dan ook nergens staat,
of dat ik het niet goed vertaald heb...
het wordt een mooie!! mehari

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 23 mar, 2008 10:17

Waarom vraag je dat niet na bij de RDW? Ik bedoel als je zegt dat je een oude auto uit denemarken wilt halen, welke papieren moet je dan hebben en waar staan de gegevens welke de RDW nodig heeft?

olaf van hove
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:56
Locatie: amersfoort
Contacteer:

Bericht door olaf van hove » zo 23 mar, 2008 10:28

Ik heb contact gehad met RDW.
Verhaal is als volcht,
mehari al uit elkaar liggen en moet een niew chassie onder.
RDW zecht:
Voor inspectie doen we niet als auto uit elkaar licht,
Hebben nog nooit een mehari uit Denemarken ingevoerd...
en het nr. inslaan dat op mijn papieren staat doen ze alleen als er een leesbaar nr. op chassie staat...
moet wel vertellen dat ze bij de RDW allemaal een nader idee hebben.
het wordt een mooie!! mehari

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 23 mar, 2008 11:34

De mijne lag ook helemaal uit elkaar, RDW is gewoon langsgekomen om het 1 en ander te controlleren, nieuw chassis stond zelfs op een andere locatie. Daar met de RDW man naar toe gereden en zegel gekregen.

Gewoon RDW in andere plaats benaderen. Ja ik weet soms gaat het allemaal erg omslachtig, maar als je de juiste man te pakken kunt krijgen kan het snel gaan. Ik neem aan dat je de kentekenpapieren van Denemarken nog hebt.

Plaats reactie