Restauratie van de backfire eend
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Contacteer:
Hey Tom, je hebt het nu waarschijlijk over de foam, maar ik bedoel de uitlijning van de kooimoeren ten opzichte van de koets, daar zit namelijk ook de nodige ruimte op.
De foam doe ik met gatenpons netjes maken, volgens voorbeeld van de vervangingsdelen van Cassis. Ook met het schuin hoekje voor betere afdichting.
De foam doe ik met gatenpons netjes maken, volgens voorbeeld van de vervangingsdelen van Cassis. Ook met het schuin hoekje voor betere afdichting.
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Contacteer:
Nou het is zo ver, de foam zit er op, als je al het werk rekend om de foam pas te maken is het natuurlijk veeeeeeeeeeeeel slimmer om gewoon een kant en klaar setje te kopen, maar omdat ik gratis aan deze foam kon komen en ik weet dat deze erg goed hecht en ook nog eens waterdicht is, wilde ik toch voor de kwaliteit gaan. Al met al dus een uur of 3 bezig geweest. Dit is dan inclusief het op maat snijden van de stroken, de gaten aftekenen, gaten ponsen en de stroken overlappend snijden.
welnu alhier het resultaat van de noeste arbeid. W8 ff even de foto draaien, dat kijkt makkelijker. Zo dat kijkt beter.

welnu alhier het resultaat van de noeste arbeid. W8 ff even de foto draaien, dat kijkt makkelijker. Zo dat kijkt beter.

- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
haha oh ja, das waar ook! je hebt me er wel eens een foto van jouw chassis gestuurd.Tom Duckpower schreef: weet je wat het leuke is...
daar zie je straks niks meer van!
heb ik zelf ervaren
Zwart chassis, met gele bovenkant, zilveren assen+draagarmen en rode veerpotten+schokbrekers en trekstangen

wel vet, maar ook de rode schokbrekers/veerpotten vallen niet nog een klein beetje op vanaf de zijkant gezien?
of scheur je teveel door de modder

-
- Addicted user
- Contacteer:
Wel bij de apk
en je weet er wordt stiekum toch gekeken naar hoeveel aandacht er aan de auto wordt gegeven. En hopelijk ook bij de RDW
, maar het is weer eens wat anders dan al dat zwart
. En je ziet snel of het begint te roesten, dus ben je er weer eerder bij. Maar vind het gewoon mooi en kleurt perfect bij baby blauw 

- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
wordt zo ook al smerig.. zal eens een foto maken van de week.. moet toch de versnellingsbak verwisselen, dus dan post ik dat wel even ergens..Steffan schreef:haha oh ja, das waar ook! je hebt me er wel eens een foto van jouw chassis gestuurd.
Zwart chassis, met gele bovenkant, zilveren assen+draagarmen en rode veerpotten+schokbrekers en trekstangen
wel vet, maar ook de rode schokbrekers/veerpotten vallen niet nog een klein beetje op vanaf de zijkant gezien?
of scheur je teveel door de modder
voorschokbrekers zijn nu zwart (Avo's), wel een rode stabilisatorstang
maar de kleuren is niet veel van te zien.
@ backfire, wit is besmettelijk he

1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black