Alleen een klik, en drie startmotors later, plus accu.
Alleen een klik, en drie startmotors later, plus accu.
Sinds donderdag doet mijn eendje het niet meer. Natuurlijk net het moment dat ik de auto het meest nodig heb
Mijn vader heeft veel onderdelen dus gelijk geprobeerd om er een andere startmotor op te zetten. Weer alleen een klik, maar niet starten. Drie startmotoren later en een accu die we volledig hebben opgeladen en nog steeds mijn autootje niet.
Ik heb het idee dat het contactslot het goed doet, hij maakt toch immers wel contact (controlelampjes plus radio gaan aan, en hij maakt de klik). Ook is er volgens mij nergens kortsluiting. Dit kun je volgens een kennis zien door voorzichtig contact te maken met de pluspool van de accu. Verschijnen er vonken dan is er ergens korstluiting.
Maandag gaan we uit een andere eend een startmotor halen, maar ik heb het idee dat dit niet het probleem is na drie startmotoren geprobeerd te hebben.
Kan iemand mij helpen met goede tips?
Alvast bedankt.
Mijn vader heeft veel onderdelen dus gelijk geprobeerd om er een andere startmotor op te zetten. Weer alleen een klik, maar niet starten. Drie startmotoren later en een accu die we volledig hebben opgeladen en nog steeds mijn autootje niet.
Ik heb het idee dat het contactslot het goed doet, hij maakt toch immers wel contact (controlelampjes plus radio gaan aan, en hij maakt de klik). Ook is er volgens mij nergens kortsluiting. Dit kun je volgens een kennis zien door voorzichtig contact te maken met de pluspool van de accu. Verschijnen er vonken dan is er ergens korstluiting.
Maandag gaan we uit een andere eend een startmotor halen, maar ik heb het idee dat dit niet het probleem is na drie startmotoren geprobeerd te hebben.
Kan iemand mij helpen met goede tips?
Alvast bedankt.
- Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
- Contacteer:
Vonken?
Ik zou die niet in m´n eend willen zien, ook niet om uit te proberen, het idee. Betaalt die kennis een nieuwe eend als die is afgefikt?
Misschien is toch je contactrol overleden. Onder aan je contactslot. Daar komt wel eens slijtage / corrosie voor waardoor het niet meer werkt. Of er zit een draadje los dat daar op hoort. Het draadje naar je startmotor. Komt ook voor.
Anders je stroomverdeler overleden? Ik denk dat je die startmotor wel kan laten zitten als je er al een paar hebt geprobeerd. Daar zit het probleem dus niet.
Ik zou die niet in m´n eend willen zien, ook niet om uit te proberen, het idee. Betaalt die kennis een nieuwe eend als die is afgefikt?
Misschien is toch je contactrol overleden. Onder aan je contactslot. Daar komt wel eens slijtage / corrosie voor waardoor het niet meer werkt. Of er zit een draadje los dat daar op hoort. Het draadje naar je startmotor. Komt ook voor.
Anders je stroomverdeler overleden? Ik denk dat je die startmotor wel kan laten zitten als je er al een paar hebt geprobeerd. Daar zit het probleem dus niet.
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985
Dank voor de antwoorden!
Ik ben een vrouw Dus misschien een beetje onhandig met uitleggen. We hebben de accukabel los gemaakt aan de pluspool en vervolgens er weer op gedaan, wanneer hij zou vonken, zou er ergens kortsluiting. Ik heb niet het idee dat het dan grote vonken zouden zijn. Eigenlijk ook niet over nagedacht.
Even telefonisch overleg met vader gehad. Hij gaat eerst thuis de startmotors even testen met een accu en startkabels (ik denk zelf dat ze wel goed zijn). En dan eerst het advies van Siemen opvolgen. Dat klink in mijn ogen heel logisch! Vervolgens wanneer dat niet lukt toch de stroomverdeler vernieuwen.
Ik laat het horen wanneer mijn autootje weer kan rijden. Mis hem nu vreselijk in het weekend...
Ik ben een vrouw Dus misschien een beetje onhandig met uitleggen. We hebben de accukabel los gemaakt aan de pluspool en vervolgens er weer op gedaan, wanneer hij zou vonken, zou er ergens kortsluiting. Ik heb niet het idee dat het dan grote vonken zouden zijn. Eigenlijk ook niet over nagedacht.
Even telefonisch overleg met vader gehad. Hij gaat eerst thuis de startmotors even testen met een accu en startkabels (ik denk zelf dat ze wel goed zijn). En dan eerst het advies van Siemen opvolgen. Dat klink in mijn ogen heel logisch! Vervolgens wanneer dat niet lukt toch de stroomverdeler vernieuwen.
Ik laat het horen wanneer mijn autootje weer kan rijden. Mis hem nu vreselijk in het weekend...
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
wat je ook nog zou kunnen proberen is om met een schroevendraaier, verbinding te maken met de dikke aansluiting van de startmotor met de kleine aansluiting voor het startrelais. als de startmotor het dan niet doet is of de startmotor kapot of de accu. een accu kan nl ook ineens overlijden. dan helpt opladen niets meer.
edit: dat doorverbinden wat ik bedoel, moet je alleen doen als je weet wat je doet. als je verkeerd verbind, dan is dat niet zo goed.
edit: dat doorverbinden wat ik bedoel, moet je alleen doen als je weet wat je doet. als je verkeerd verbind, dan is dat niet zo goed.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Dat je een klik hoort bewijst dat het aansturen van de startmotor goed gaat. Kortom contactslot is wel OK. Probeer eens te starten met je lampen aan. Als die nagenoeg uitgaan bij je startpoging dan is het toch iets met de accu die niet krachtig genoeg is.
Ik zou eens naar de koolborstels van de startmotor laten kijken.
Of gewoon zelf doen. Startmoter eraf halen deze openschroeven.
Er zitten wat ringetjes op de as. Je moet wel goed in de gaten houden welke waar hoort.
Oh ja en je wordt er knap smerig van.
Ik zou eens naar de koolborstels van de startmotor laten kijken.
Of gewoon zelf doen. Startmoter eraf halen deze openschroeven.
Er zitten wat ringetjes op de as. Je moet wel goed in de gaten houden welke waar hoort.
Oh ja en je wordt er knap smerig van.
Bedankt voor je antwoord!Ealse schreef:Dat je een klik hoort bewijst dat het aansturen van de startmotor goed gaat. Kortom contactslot is wel OK. Probeer eens te starten met je lampen aan. Als die nagenoeg uitgaan bij je startpoging dan is het toch iets met de accu die niet krachtig genoeg is.
Ik zou eens naar de koolborstels van de startmotor laten kijken.
Of gewoon zelf doen. Startmoter eraf halen deze openschroeven.
Er zitten wat ringetjes op de as. Je moet wel goed in de gaten houden welke waar hoort.
Oh ja en je wordt er knap smerig van.
De vierde startmotor is eerst even getest, en deed het. En mijn autootje doet het nu ook weer. Na een inwendige check van de startmotoren is inderdaad gebleken dat een en ander volledig doorgebrand was.
Siemen bedankt voor je aanbod. We moeten ooit eens afpreken!
gr.