Door de rem heen trappen.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Probleem lijkt opgelost.
Vandaag heb ik de Y-pijp vervangen voor de originele eerste demper en ook die rammelbakjes onder de schijven gemonteerd. Tijdens de montage zag ik dat een van de remleidingen lekte bij de bevestiging in de klauw. Dus rubbertje vervangen en samen met P.Senior de remmen nogmaals ontlucht. Pedaal bleef echter wat soppig. Was de vorige keren ook zo. Even voelen in de mehari dus. Daar was ie zo hard als ene plank. Toen kregen we het (bleek later) geniale idee om de auto schuin te zetten en nogmaals te ontluchten. Bleek er nog een lading lucht uit de remklauwen voor te komen. Pedaal voelt nu harder aan en na een ritje niks gemerkt. Heb nog niet sportief ermee gereden, maar dat komt tegen die tijd wel. Ik heb nu vertrouwen dat het allemaal wel goed zit.
Merk trouwens niet veel verschil qua vermogen tussen de Y-pijp en de eerste demper, alleen hoor ik nu de kleppen eerder als de uitlaat en ben nu geneigd te snel over de 4500 toeren te gaan. Dus klinkt het allemaal te beschaafd. Toch maar weer eens wat doen aan die 2de demper dus.
Vandaag heb ik de Y-pijp vervangen voor de originele eerste demper en ook die rammelbakjes onder de schijven gemonteerd. Tijdens de montage zag ik dat een van de remleidingen lekte bij de bevestiging in de klauw. Dus rubbertje vervangen en samen met P.Senior de remmen nogmaals ontlucht. Pedaal bleef echter wat soppig. Was de vorige keren ook zo. Even voelen in de mehari dus. Daar was ie zo hard als ene plank. Toen kregen we het (bleek later) geniale idee om de auto schuin te zetten en nogmaals te ontluchten. Bleek er nog een lading lucht uit de remklauwen voor te komen. Pedaal voelt nu harder aan en na een ritje niks gemerkt. Heb nog niet sportief ermee gereden, maar dat komt tegen die tijd wel. Ik heb nu vertrouwen dat het allemaal wel goed zit.
Merk trouwens niet veel verschil qua vermogen tussen de Y-pijp en de eerste demper, alleen hoor ik nu de kleppen eerder als de uitlaat en ben nu geneigd te snel over de 4500 toeren te gaan. Dus klinkt het allemaal te beschaafd. Toch maar weer eens wat doen aan die 2de demper dus.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Y-pijp is terug en koelkappen hebben dus moeten verdwijnen. Probleem lijkt echter nog steeds opgelost. Ben wel van plan om koelkappen te modificeren om ze pas te maken voor de Y-pijp. Misschien wel handig voor de zomerdagen een beetje extra koeling.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!