Even voorstellen en het verhaal van de..... (update!)

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
annemeee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 17 mar, 2008 17:43
Locatie: Jubbega
Contacteer:

Even voorstellen en het verhaal van de..... (update!)

Bericht door annemeee » ma 17 mar, 2008 17:59

Hey iedereen !
Ik zal me even voorstellen! Ik ben Annemee, ben 19 jaar (bijna 20) en ik woon in Friesland.
(en ik spreek geen fries!) :P . Ik studeer aan de Academie voor Popcultuur, een HBO opleiding voor muziekanten en vormgevers in de brede zin van het woord. Ik hou me voornamelijk bezig met video en ben nu bezig voor een theater om video te maken ter ondersteuning van het decor en het stuk.

Ik ben van jongs af aan eigenlijk altijd al gek geweest op een Deux Chevaux (Klinkt zo lekker chique :D ) Ik heb me ook altijd al afgevraagd waarom het een lelijke eend word genoemd? zo lelijk vind ik de eend niet!
Ondanks dat ik nog nooit in een eend heb gezeten weet ik al vanaf jongs af aan dat de eend mijn auto gaat worden. Mijn ouders hebben een paar jaar terug een citroen DS gehad (ook een verschrikkelijke fijne auto) en vooral over heuvels heen gaan!!!!! Maar moesten de DS verkopen ivm geld (kunstenaars gezin, niet zo veel geld om hande)
laatst zijn we weer wezen kijken bij een citroen DS, mijn ouders (en ik ook) kregen toch wel weer heel erg veel zin om een DS te hebben. De buitenkant zaten de gebruikelijke roestplekken maar dat moest niet super veel verschil uit maken aangezien we al die delen konden vervangen. Maar dan kom het belangrijkste gedeelte.. de motor.. ik zat al te wachten op het ultieme geluid van zo'n oldtimer, maar die kwam maar niet. Het proefritje was ook niet al te best, hij stotterde en happerde, ze hadden de motor half verzopen en de DS gaf ons het teken dat dit eind verhaal was.

EN TOEN!
De DS stond bij een garag waar 3 eenden stonden, 1 rode, 1 licht blauwe en 1 lavendel blauwe. Ik had nog nooit in een eend gezeten dus ben er gelijk in gestapt en toen.... toen wist ik zeker dat ik een eend wil. Al die verhalen die ik zo af en toe lees, daar geniet ik van, een motor die niet gelijk wil starten... (gewoon even geduld hebben!?)
Je moet je bij van alles behelpen, en dat vind ik niet erg! dat is het leuke van de eend.

Ik heb nog geen rijbewijs, maar ben alvast bezig met mijn theorie (toen ik in die eend zat kreeg ik gelijk de drang om zo snel mogelijk mijn rijbewijs te halen :P) Ik maak vanavond afspraken voor lessen en dan lekker sparen voor een mooie eend.

Ik weet niet of ik het hier al gelijk kan vragen, maar ik heb dus nog even een vraagje.
Ik heb op youtube de verschrikkelijkste filmpjes gezien van crash tests met een eend..
Nu zijn jullie denk ik wel de experts op het gebied van de eend en vroeg me af op de eend echt zo onveilig is als het maar kan?

Ik hoor het wel : )

groetjes!
mee
Laatst gewijzigd door annemeee op di 10 jun, 2008 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 17 mar, 2008 18:20

olweer 1 uit jubbega gaat goed zo in friesland!
enne een eend is wel veilig hoor
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2164
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 17 mar, 2008 18:36

Eerst gefeliciteerd met je beslissing.
Een eend rijden is echt heel anders dan welke auto dan ook.
Wat veiligheid betreft zijn er deskundigen die twijfelen aan de veiligheid van veel systemen die in moderne auto's toegepast worden.
Het gevaar zit nu vooral tussen de oren, mensen wanen zich veilig en passen daarop hun gedrag aan.
Het is niet eens een bewuste gedrags verandering.
Waarschijnlijk bestaan er niet eens echte cijfers over het risico om in een eend een dodelijk ongeluk te krijgen.
Misschien wel over het risico dat een ongeluk in een eend dodelijk is.
Die cijfers zeggen pas echt wat als je dat weet per gereden kilometer en dan vergeleken met een moderne "veilige"auto.
Zelf denk ik dat het wel mee valt juist doordat je in een eend er goed bewust van bent hoe hard je rijd en hoe kwetsbaar je bent.
Eén filmpje laat een aanrijding van achteren zien, maar bedenk dat elke auto daar volledig zou verdwijnen onder die vrachtwagen.
De demonstratie tegen een muur laat juist zien dat je daar best goed van af komt.
Kijk ook eens op de site van Jeroen Cats, die heeft daar ook over geschreven.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Re: Even voorstellen en het verhaal van de DS en de Deux Che

Bericht door Tom Duckpower » ma 17 mar, 2008 18:40

Ten eerste: Welkom op dit gezellige forum ;)
annemeee schreef:Nu zijn jullie denk ik wel de experts op het gebied van de eend en vroeg me af op de eend echt zo onveilig is als het maar kan?
Ten tweede: de eend is zo veilig als zijn bestuurder (m/v)..

Zoals André al aangeeft:
André Post schreef:Zelf denk ik dat het wel mee valt juist doordat je in een eend er goed bewust van bent hoe hard je rijd en hoe kwetsbaar je bent
Succes met je zoektocht naar een mooie eend ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » ma 17 mar, 2008 19:28

Welkom hier op het forum :D

Wat betreft de veiligheid. Als je brommer durft te rijden of motor kun je ook een eend rijden en zoals eerder gezegd je bent net zo veilig als dat je je zelf opstelt in het verkeer
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

annemeee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 17 mar, 2008 17:43
Locatie: Jubbega
Contacteer:

Bericht door annemeee » ma 17 mar, 2008 19:33

André Post schreef:.....Zelf denk ik dat het wel mee valt juist doordat je in een eend er goed bewust van bent hoe hard je rijd en hoe kwetsbaar je bent.
Eén filmpje laat een aanrijding van achteren zien, maar bedenk dat elke auto daar volledig zou verdwijnen onder die vrachtwagen.
De demonstratie tegen een muur laat juist zien dat je daar best goed van af komt.
Kijk ook eens op de site van Jeroen Cats, die heeft daar ook over geschreven.
Thnx voor de uitleg! Dit scheelt weer een aantal uren slaap haha.
Ik krijg vaak van mensen om me heen te horen dat het super onveilig is ga zo maar door, maar ben gelukkig altijd al een beetje eigenwijs geweest en hoe dan ook, wil ik het dan toch! :D Maar dit biedt al meer geruststelling haha, dankje!

annemeee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 17 mar, 2008 17:43
Locatie: Jubbega
Contacteer:

Re: Even voorstellen en het verhaal van de DS en de Deux Che

Bericht door annemeee » ma 17 mar, 2008 19:36

Tom Duckpower schreef:...Succes met je zoektocht naar een mooie eend ;)
Het liefst een rooie :roll: haha :D en met de ronde koplampen, die vierkante vind ik iets minder mooi, maar goed, eerst maar eens eentje vinden! haha

Gebruikersavatar
Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 10:56
Contacteer:

Re: Even voorstellen en het verhaal van de DS en de Deux Che

Bericht door Rollo » ma 17 mar, 2008 19:44

annemeee schreef:Het liefst een rooie :roll: haha :D en met de ronde koplampen, die vierkante vind ik iets minder mooi, maar goed, eerst maar eens eentje vinden! haha
Ai ai ai, daar snijd je twee gevoelige topics aan hier op het forum....

Welkom trouwens!
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

annemeee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 17 mar, 2008 17:43
Locatie: Jubbega
Contacteer:

Re: Even voorstellen en het verhaal van de DS en de Deux Che

Bericht door annemeee » ma 17 mar, 2008 20:07

Rollo schreef:Ai ai ai, daar snijd je twee gevoelige topics aan hier op het forum....

Welkom trouwens!
Hahaha, is rood dan zo standaard? Ik weet zeker dat als ik een eend heb dat die niet saai word!! :P ik ga samen met mijn ma bekleding maken voor de eend, wit skai leer met rooie stiksels :D dat lijkt me wel erg mooi... :D

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » ma 17 mar, 2008 20:07

Welkom :!:

je doet me denken aan Frank, of ben ik dan een forum-opa ;)
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

annemeee
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 17 mar, 2008 17:43
Locatie: Jubbega
Contacteer:

Bericht door annemeee » ma 17 mar, 2008 20:22

OnsEendje2 schreef:Welkom :!:

je doet me denken aan Frank, of ben ik dan een forum-opa ;)
Frank?

Gebruikersavatar
duckie
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 12 jan, 2008 09:36
Locatie: Willebroek (België)

Bericht door duckie » ma 17 mar, 2008 20:30

Een eend is echt wel veilig. Je moet er maar eens op letten hoeveel kreukelzone's ze heeft. Maar zoals iedereen al zei, de wagen is maar zo veilig als de bestuurder(ster) die erin zit. Als je zou redeneren dat des te meer veiligheidsopties des te veiliger, wel dan zouden er eigenlijk nog amper doden in het verkeer mogen vallen.
Dus rij veilig :wink:
2cv spécial 1986
C5 break SX

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » ma 17 mar, 2008 20:42

annemeee schreef:
OnsEendje2 schreef:Welkom :!:
je doet me denken aan Frank, of ben ik dan een forum-opa ;)
Frank?
Was een geintje, Frank Deusjevoo was een jaar voor z'n rijbewijs super actief op 't forum...beetje zelfde verhaal, wilde al 10000jaar in een eend rijden
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 17 mar, 2008 22:30

en nu horen we niks meer van hem?
en succes met het halen van je rijbewijs.
die examen in heerenveen zijn nog niet zo gemakkelijk helaas...
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 17 mar, 2008 22:49

yep eend heeft een kreukelzone, van voor tot achterbumper. Als je veilig wilt rijden koop dan een volvo met 16 airbags :mrgreen:

Het is zoals gezegd kwestie van je zwakte weten. Ik rij motor en natuurlijk in mijn eendje, en voor beide kijk ik gewoon wat verder dan mijn neus langs is. Anticiperen of zoiets, vooral vrachtwagens ;) achter je in de gaten houden.

En vooral genieten van het open dakkie en het zonnetje en de heerlijke stoelen of bank.

Plaats reactie