Ik zal me even voorstellen! Ik ben Annemee, ben 19 jaar (bijna 20) en ik woon in Friesland.
(en ik spreek geen fries!)

Ik ben van jongs af aan eigenlijk altijd al gek geweest op een Deux Chevaux (Klinkt zo lekker chique

Ondanks dat ik nog nooit in een eend heb gezeten weet ik al vanaf jongs af aan dat de eend mijn auto gaat worden. Mijn ouders hebben een paar jaar terug een citroen DS gehad (ook een verschrikkelijke fijne auto) en vooral over heuvels heen gaan!!!!! Maar moesten de DS verkopen ivm geld (kunstenaars gezin, niet zo veel geld om hande)
laatst zijn we weer wezen kijken bij een citroen DS, mijn ouders (en ik ook) kregen toch wel weer heel erg veel zin om een DS te hebben. De buitenkant zaten de gebruikelijke roestplekken maar dat moest niet super veel verschil uit maken aangezien we al die delen konden vervangen. Maar dan kom het belangrijkste gedeelte.. de motor.. ik zat al te wachten op het ultieme geluid van zo'n oldtimer, maar die kwam maar niet. Het proefritje was ook niet al te best, hij stotterde en happerde, ze hadden de motor half verzopen en de DS gaf ons het teken dat dit eind verhaal was.
EN TOEN!
De DS stond bij een garag waar 3 eenden stonden, 1 rode, 1 licht blauwe en 1 lavendel blauwe. Ik had nog nooit in een eend gezeten dus ben er gelijk in gestapt en toen.... toen wist ik zeker dat ik een eend wil. Al die verhalen die ik zo af en toe lees, daar geniet ik van, een motor die niet gelijk wil starten... (gewoon even geduld hebben!?)
Je moet je bij van alles behelpen, en dat vind ik niet erg! dat is het leuke van de eend.
Ik heb nog geen rijbewijs, maar ben alvast bezig met mijn theorie (toen ik in die eend zat kreeg ik gelijk de drang om zo snel mogelijk mijn rijbewijs te halen

Ik weet niet of ik het hier al gelijk kan vragen, maar ik heb dus nog even een vraagje.
Ik heb op youtube de verschrikkelijkste filmpjes gezien van crash tests met een eend..
Nu zijn jullie denk ik wel de experts op het gebied van de eend en vroeg me af op de eend echt zo onveilig is als het maar kan?
Ik hoor het wel : )
groetjes!
mee