Mijzelf voorstellen en een vraag??

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Plaats reactie
Jan Jaap
Beginner
Beginner

Mijzelf voorstellen en een vraag??

Bericht door Jan Jaap » ma 31 mar, 2008 19:57

Hallo alle forum bezoekers,

ik ben geheel nieuw op deze 2cv forum, daarom ga ik mij eerst maar even netjes voorstellen!
Ik ben Jan Jaap en ik heb van mijn ouders onze oude eend cadeau gekregen. Deze eend is een witte 2CV6 jeans uitvoering uit het jaar 1983. Hij heeft cq 60.000 km gelopen.
Hij heeft de bekende problemen; een doorgeroest chassie bij de voor ophanging en is daardoor geknikt, roest vormen rond het ventilatie roosters voor en de bodemplaten zijn doorgeroest. Tevens moeten de remmen ook geheel na gekeken worden omdat hij al 10 jaar heeft stil gestaan.

Ik ben van plan om de eend zoveel mogelijk zelf te gaan restaureren. Dit doe ik om zoveel mogelijk geld te besparen. En omdat ik het een onwijs leuke uitdaging vindt. Hierom zou ik jullie willen vragen of jullie mij kunnen helpen bij een restauratie handleiding of andere restauratie tips en documentatie over de techniek. Of misschien heeft iemand het boek "How to restore a 2CV" te koop of wil iemand het uitlenen? Ik hoor graag jullie reactie en aanbiedingen tegemoet.

Met vriendelijke groeten Jan Jaap en ik hoop al jullie reacties snel tegemoet te zien.
Ik hoop op een goed technisch resultaat!!

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door OnsEendje2 » ma 31 mar, 2008 21:16

Welkom :!:

Wit is de meest onderschatte kleur voor auto's. Ik vind het altijd prachtig.
Klinkt als een leuk project (en leuke ouders ;)). Zelf restaureren is prima te doen, tenminste als je handig genoeg bent en de ruimte hebt. Remmen wel altijd iemand ff laten meekijken.... de rest kan allemaal weigeren of er weer afvallen, maar remmen is toch een ander verhaal.

Succes en .... FOTO's :!:

p.s. lees het forum van voor naar achter, gebruik de zoekfunctie en doe een cursus eendologie
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » ma 31 mar, 2008 21:51

@ Jan Jaap
Je eerste topic is verplaatst door een collega moderator naar restauraties en verbouwingen. zie hier.

@ alle forum gebruikers
Laten we hier Jan jaap welkom heten en over de eend praten in het andere topic.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 31 mar, 2008 21:52

remmen is van levensbelang!
ik doe op het moment veel met remmen en ik zie hoe veel mensen aan het prutsen zijn! je legt het uit zelf schrikken ze er ook van!
als je vragen hebt stel ze! anders wil ik wel langs komen! woon vlakbij jou
(moet ik wel eerst rijbewijs halen maar dan nog afstand is kort tussen joure
maar haal eerst je eend maar uitelkaar en los eerst het roest probleem.
dat boek is op zich wel een goed idee maar hier op het forum staan we klaar op jou te helpen!
en maak goed veel foto's
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Jan Jaap
Beginner
Beginner

Bericht door Jan Jaap » di 1 apr, 2008 14:42

Hey Jongens!! Ik vind het onwijs leuk al die positieve reacties!!! Echt heel erg leuk. Ik begin binnenkort met het restaureren en dan zal ik foto's gaan posten en kleine verhaaltjes maken. Siemen, als ik aan de remmerij toe ben geef ik een sein!

Vriendelijke groeten Jan Jaap!!
Ik hoop op een goed technisch resultaat!!

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » di 1 apr, 2008 15:40

Hoi Jan Jaap,

Allereerst welkom op het forum! Het mooiste cadeau wat je hebt kunnen krijgen lijkt me. Oke , minder dat het chassis geknikt is, maar daardoor wel weer een mooi en leerzaam project voor jou. Ik zal je project met belangstelling volgen!

Ik heb het boek How To Restore a 2cv, welke ik eventueel wel uit zou willen lenen. Ik ben geen uitlenerig type, dus stel wel voorop dat het ongeschonden terug komt, maar dat moet geen probleem zijn lijkt me (niet het boek zelf mee de garage in, maar kopietjes maken om in de met smeer besmeurde handen te houden :lol:) Mocht je dit boek nodig hebben, dan kun je het me laten weten via mail of P.M. hier, ik woon in Groningen, dus veel moeite om het op te halen zal het niet zijn voor je.

Suc6!

Robbert
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » di 1 apr, 2008 15:53

Hé janJaap!
Nogmaals welkom! Heb je al fotootjes van d'eend?
Je restauratietopic staat zoals Jeroen-C. al zei HIER Ik had 'm verplaatst, maar geen linkje gemaakt.. :oops:
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » di 1 apr, 2008 16:01

the Nosepicker schreef:Hé janJaap!
Nogmaals welkom! Heb je al fotootjes van d'eend?
Je restauratietopic staat zoals Jeroen-C. al zei HIER Ik had 'm verplaatst, maar geen linkje gemaakt.. :oops:
Ik zie het... ik heet nu iemand voor de 2e keer welkom :oops:
zonder dat ik het doorhad.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Plaats reactie