Beste mensen,
ik heb nu een Belgisch eend mogen vinden, en daar zit een echte eendenmotor in, en daar zijn de koppen aangepast voor loodvrije benzine.
Misschien zie ik het ook verkeerd. Wil je een eend echt sneller hebben dan moeten er minimaal 10pk extra uit komen. Dat is vrij prijzig. Een Dyane koets op een AmiSuper frame met de oude drummel remmen vond ik link.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
ami8 onderstel (met Ami motor)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 472
- Lid geworden op: vr 30 dec, 2005 22:25
- Locatie: s heerenbroek
als je een snellere eend wil kun je het vliegwiel laten afdraaien.
dat heb ik ook.
en is fijn van de plek te krijgen.
op de snelweg is de top ongeveer 130 .
dus loopt stevig door.
dat heb ik ook.
en is fijn van de plek te krijgen.
op de snelweg is de top ongeveer 130 .
dus loopt stevig door.
NO LIFE LIKE LOW LIFE
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
het leven is als een neus haal eruit wat erin zit.
burn your rubber not your soul...
www.thespitfire.zijnalbums.nl
is dat alles??? dan wil ik dat ook!!! lijkt me wel kicken om lekker door te rijden....THE SPITFIRE schreef:als je een snellere eend wil kun je het vliegwiel laten afdraaien.
dat heb ik ook.
en is fijn van de plek te krijgen.
op de snelweg is de top ongeveer 130 .
dus loopt stevig door.
of ist nog een heel gedoe het vliegwiel laten afdraaien?? iemand mssn een klein beetje uitleg??? dank u
Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Een vliegwiel zorgt normaliter alleen voor een snellere acceleratie, omdat het blokje minder moeite heeft om het vliegwiel rond te slingeren. Keerzijde is dus ook dat hij sneller zakt in zijn toeren en minder massa heeft om de krukas rondt te blijven gooien. Dit verklaart het onregelmatige lopen van een blok met een afgedraaid vliegwiel.
Verder levert een aangepast vliegwiel geen vermogenswinst op. Dus vraag ik me af of het 130 rijden van the spitfire te wijten is aan het vliegwiel. 2cv's met normaal vliegwiel kunnen ook de 130 halen namelijk. Hangt van het blokje af.
Theoretisch zou bij een lichter vliegwiel de snelheid eerder moeten gaan afnemen als je een helling oprijdt.
Wil je echte vermogens winst dan kom je al snel uit op duurdere aanpassingen, zoals nokkenas, bigbore, etc.
Verder levert een aangepast vliegwiel geen vermogenswinst op. Dus vraag ik me af of het 130 rijden van the spitfire te wijten is aan het vliegwiel. 2cv's met normaal vliegwiel kunnen ook de 130 halen namelijk. Hangt van het blokje af.
Theoretisch zou bij een lichter vliegwiel de snelheid eerder moeten gaan afnemen als je een helling oprijdt.
Wil je echte vermogens winst dan kom je al snel uit op duurdere aanpassingen, zoals nokkenas, bigbore, etc.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!