Achterasbuis oud en nieuw verschil
- Erwin 110TD5
- Beginner
- Berichten: 32
- Lid geworden op: do 4 okt, 2007 20:30
- Locatie: Waalre
- Contacteer:
Achterasbuis oud en nieuw verschil
Omdat ik mijn Mehari wil voorzien van modernere remmerij, dus LHM olie in de leidingen moest ik naar een andere achteras. Dit omdat in de oude situatie de leidingen naar de beide draagarmen achter voorzien zijn van een rubberen flex-stuk. Dat gaat niet zo best samen met LHM...
Ik wilde dit probleem opvangen door een andere achteras te monteren waar de remleiding doorheen loopt en dan mijn draagarmen (met batteurs) over te zetten. Van een kennis kreeg ik onlangs een "nieuw" type achteras...met als enige optische verschil, 2 gaten waar de remleidingen (die met de spiraal) doorheen lopen.
Om mezelf nu wat werk te besparen bedacht ik dat ik in de bestaande achterasbuis ook wel 2 gaten kan boren voor de remmerij door te laten lopen... Of denk ik nu echt te simpel ??
Ik wilde dit probleem opvangen door een andere achteras te monteren waar de remleiding doorheen loopt en dan mijn draagarmen (met batteurs) over te zetten. Van een kennis kreeg ik onlangs een "nieuw" type achteras...met als enige optische verschil, 2 gaten waar de remleidingen (die met de spiraal) doorheen lopen.
Om mezelf nu wat werk te besparen bedacht ik dat ik in de bestaande achterasbuis ook wel 2 gaten kan boren voor de remmerij door te laten lopen... Of denk ik nu echt te simpel ??
- Erwin 110TD5
- Beginner
- Berichten: 32
- Lid geworden op: do 4 okt, 2007 20:30
- Locatie: Waalre
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
moet je er nog een paar kopen? ik krijg er binnenkort een paar te koop.jeroentje schreef:Omdat onze achteras rot was, was ik ten tijde van de reatauratie op zoek naar een goede oud model achteras. Dit bleek zeer moeilijk, en heb daarom een nieuw model gebruikt.
Dus houd je oud model heel, er zijn er al zo weinig goede.
ik ga dezelfde ombouw doen als erwin. weet idd alleen nog niet of ik een nieuwe of oude achteras pak. als de oude draagarmen zonder problemen op een nieuwe as passen doe ik dit, anders ga ik aanpassen.
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
same voor dyanes (kwam ik ook pas achter toen ik het eens aandachtiger bekeek) was er wel blij mee. had al een goede schijvenbak, gereviseerde remklauwen en een goede hrc voor mijn 83er dyane liggen, maar die is verschroot.jeroentje schreef:Geen enkele mehari heeft frotteurs achter. (misschien de proto's van voor '69)
Dus past altijd .
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Erwin 110TD5
- Beginner
- Berichten: 32
- Lid geworden op: do 4 okt, 2007 20:30
- Locatie: Waalre
- Contacteer: