draagarmlagers

Alles over de wielophanging
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

draagarmlagers

Bericht door Patrick Hoskam » do 24 apr, 2008 19:33

ik wil mn draagarmlagers bij mn project 2cv vervangen, liefst door timken of skf.

ik kan deze spullen via mn werk inkopen, maat heb geen idee welk typenummer lager het is.

de oude zijn van poolse makelij en hebben een nummer waar ik niets mee kan.

Iemand die weet welk type timken of SKF ik moet hebben ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

gerard560
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 316
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 22:09
Locatie: spijkenisse

Bericht door gerard560 » do 24 apr, 2008 20:40

weet wat je doet vraag eerst de prijzen na!!!!!

ik had fusee pennen eigenwijs via mijn werk besteld
kreeg binnen gemonteerd en toen de rekening
kosten me 120 euro een setje en los bij bcc 22.50 pst
maar al gemonteerd dus dikke pech

dus vergelijk toch maar eerst 59 euries skf bij bcc
andere is 40 euro maar raad je toch skf aan

is helaas geen partnr maar een goed bedoeld advies

mvg gerard

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » do 24 apr, 2008 20:59

is het skf wat burton levert ?


als die 59 kosten moet het een stuk goedkoper kunnen, ik koop namelijk rechtstreeks bij skf benelux
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

gerard560
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 316
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 22:09
Locatie: spijkenisse

Bericht door gerard560 » do 24 apr, 2008 22:48

Patrick Hoskam schreef:is het skf wat burton levert ?


als die 59 kosten moet het een stuk goedkoper kunnen, ik koop namelijk rechtstreeks bij skf benelux
ja zitten dan nog geen keerringen en nieuwe moeren bij
2 keerringen per kant moer zal je waarschijnlijk direct er uit moeten boren scheelt je een dag klooien

gr gerard

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » do 24 apr, 2008 23:10

de moeren heb ik zo zonder problemen los kunnen draaien, maar de oude lagers van flt zijn helemaal versleten, hebben veel te vast gestaan, ik begrijp soieso niet dat er een vast aanhaalmoment word opgegegeven voor dit soort lagers ...
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 24 apr, 2008 23:40

Klopt ook niet helemaal, want nadat je hem hebt vastgezet met (wat was het? 50NM) moet je de gaatjes uitlijnen voor de splitpen.

PS de afdichtingen zijn deelbaar en vilt kun je gewoon vervangen, kost niets en werkt perfect.

maar draagarmlagers, die heb je al voor 30 euro, ik neem aan dat we niet over wiellager hebben, want dan heb je een nieuwe moer nodig en skf lager.

gerard560
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 316
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 22:09
Locatie: spijkenisse

Bericht door gerard560 » vr 25 apr, 2008 16:58

backfire schreef:maar draagarmlagers, die heb je al voor 30 euro, ik neem aan dat we niet over wiellager hebben, want dan heb je een nieuwe moer nodig en skf lager.
ik heb het inderdaad door elkaar gehaald :oops: :oops:
sorry mvg gerard

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » za 26 apr, 2008 10:08

inmiddels contact gehad met skf en daar gehoord dat het lager type voor onze draagamrne uit het assortiment is, bcc heeft ze nog wel, SKF en 69 euro per draagarm, ga ze daar maar ff bestellen binnenkort, heb nog een hele waslijst meer aan spullen die ik nodig heb of gewoon wil vervangen
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 26 apr, 2008 11:19

Voor de draagarmlagers vind ik het zonde van het geld, bij mij zitten er poolse in en die zijn nu nog goed op 1 na, links voor en dat al 21 jaar en 167.000km. Voor het wiellager zou ik voor skf gaan.

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » za 26 apr, 2008 11:41

ik heb in totaal 6 assen gedemomteerd en heb er 2 goede lagers uit weten te halen, de rest moet dus soieso nieuw en dan blijft er voor mij aleen skf over (timken is ook goed, maar in mn werk is skf de betere vandaar mijn voorkeur).

kijken naar wat dingen kosten e.d. ben ik allang vanaf gestapt, sinds m'n ds, cx en duc , dan is voor een 2cv alles goedkoop.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 26 apr, 2008 13:54

Ja maar je moet kijken waar het voor gemaakt is, kijk ik monteer ook een skf wiellager omdat deze aan slijtage onderhevig is, maar conisch draagarmlager, welke een slag heeft van 1,5 cm is niet onderhevig aan slijtage. De enige reden waarom ze slijten is omdat ze nooit gesmeerd worden. SKF is voor bijv wiellager zeker de betere dan Timken, daar zijn bij eenden ook slechte ervaringen mee.

Op mijn motor heb ik balhoofdlager ook conisch in plaats van de losse kogeltjes (1973) en gezien de snelheden waar ik daar mee rijd is merk pools meer dan goed. Dat je goed spul koopt voor je DUC is te begrijpen, je praat dan over totaal andere snelheden en bochtenwerk.

PS Patrick gooi je de vilten afdichtingen niet weg aub, die zou ik graag willen hebben als reserve. ;) oh en vraag ff RVS boutjes haha. Mzzl. Ron

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » za 26 apr, 2008 17:24

afdichtingen moet ik ff kijken, kan zijn dat ik die gewoon repareer met nieuw vilt.

vandaag bij technische groothandel geweest in den bosch die kunnen de skf lagers nog leveren voor €2o,30 ex. per stuk, btw betaal ik niet dus dan naar mijn idee geen geld en ik heb ze toch nodig, dus maar besteld.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 27 apr, 2008 01:04

Dat is inderdaad een mooi prijsje Patrick, daar zou ik het ook voor doen. ;)

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 27 apr, 2008 20:55

Zeker een mooi prijsje. Zo zie je maar, goed rondzoeken loont dus weer.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie