Moet dat er nu onderhand niet uit zijn???Ramon2cv schreef:ik heb een beetje lucht in mijn circuit dus dat oet ik eerst oplossen.
haha ik heb het! (Toerenteller)
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Elke keer als er (een beetje) lucht uit je benzinefilter gezogen wordt, wordt het probleem al een beetje verder opgelost. Maar ik geloof dat zo'n luchtbel niet eens zoveel kwaad kan. Je kan eventueel de leiding 'even' (ahum) los maken en er wat mee spelen tot de bel vlak voor de carburateur zit (en niet in je filter) en dan je motor even aanslingeren zodat deze luchtbel weggezogen wordt. Starten is misschien niet een goed idee omdat je dan te weinig benzine en teveel lucht in je motor krijgt en dat zal vast wel om 1 of andere reden niet goed zijn (foute verbranding e.d.).Ramon2cv schreef:ik heb een beetje lucht in mijn circuit dus dat oet ik eerst oplossen.
Afblijven.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
@LE: welk filter bedoel je die in de carb, de tank of heb je het over een los filter tussen de carb en de pomp?
Ik heb namelijk zo'n los filter en die is altijd maar half gevult. Zonder problemen hoor.
Lucht wordt toch gewoon eruit gezogen elke keer als je blok loopt.
Hebben we het hier niet eerder over het aanzuigen van valse lucht ofzo, ergens in de leiding?
Ik heb namelijk zo'n los filter en die is altijd maar half gevult. Zonder problemen hoor.
Lucht wordt toch gewoon eruit gezogen elke keer als je blok loopt.
Hebben we het hier niet eerder over het aanzuigen van valse lucht ofzo, ergens in de leiding?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Ik heb het over zo'n los filter. Daar ging het ook om dacht ik.Punky schreef:@LE: welk filter bedoel je die in de carb, de tank of heb je het over een los filter tussen de carb en de pomp?
Ik heb namelijk zo'n los filter en die is altijd maar half gevult. Zonder problemen hoor.
Lucht wordt toch gewoon eruit gezogen elke keer als je blok loopt.
Hebben we het hier niet eerder over het aanzuigen van valse lucht ofzo, ergens in de leiding?
Afblijven.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Vandaag bezig geweest met het inbouwen van de toerenteller. En hij zit er netjes in. Met zo'n klem waar je regenpijpen mee vast zet.
Toen ik proefdraaide liep alles goed, daarna nog ff alles weggewerkt en wat denk je: Start ie niet meer.
Alles afgezocht en toen maar pissig naar binnen gegaan. Halverwege bedacht ik me dat ik dit vaker had gehad en er een draad onder het stuur los kon zitten. En wat denk je, dat was dus zo. Dus daarna starten en het eendje sprong meteen aan en de teller werkte!!!
Nog ff over dat toeren verhaal. In stilstand zit ie tussen de 0 en de 1000. Als je bij het rode streepje van de snelheidsmeter zit geeft hij inderdaad 5750 of iets in die buurt aan. Bij 6500 moet je echt gaan schakelen. Dus Ramon ik hoop dat je blokje lang heel zal blijven.
Toen ik proefdraaide liep alles goed, daarna nog ff alles weggewerkt en wat denk je: Start ie niet meer.
Alles afgezocht en toen maar pissig naar binnen gegaan. Halverwege bedacht ik me dat ik dit vaker had gehad en er een draad onder het stuur los kon zitten. En wat denk je, dat was dus zo. Dus daarna starten en het eendje sprong meteen aan en de teller werkte!!!
Nog ff over dat toeren verhaal. In stilstand zit ie tussen de 0 en de 1000. Als je bij het rode streepje van de snelheidsmeter zit geeft hij inderdaad 5750 of iets in die buurt aan. Bij 6500 moet je echt gaan schakelen. Dus Ramon ik hoop dat je blokje lang heel zal blijven.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
over die toerenteller zal ik de folder van velleman http://www.velleman-kit.com een kitje voor een digitale teller staan kost 32,50 kit nummer k2625. Moet wel passen aangezien e.a. elektronisch is en ze erbij vermelden dat het op alle benzine auto´s en motorfietsen past.
groet Frank
groet Frank
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Ja, sinds een week heb ik ook n toerenteller !! (gekocht op ebay voor 30 euries) op m'n acadiane.
De rode streepjes of schakelmomenten op de kmteller komen overeen met circa 5700 tpm, lijkt me wel te kloppen wat ik hier lees (en heb nu m'n toerenteller zo ingesteld dat ie dan een rood waarschuwingslichtje geeft..gaaf!).
ff een vraagje. In zijn 4e versnelling haalt mijn am2 motortje niet zoveel toeren; 5000 tpm is dan het maximum (volgas) bij n snelheid van 110. Kan dat kloppen?
Meer dan 6000 tpm draai ik nooit (teveel lawaai, lijkt me niet zo gezond), is dat normaal?
groet Mic
De rode streepjes of schakelmomenten op de kmteller komen overeen met circa 5700 tpm, lijkt me wel te kloppen wat ik hier lees (en heb nu m'n toerenteller zo ingesteld dat ie dan een rood waarschuwingslichtje geeft..gaaf!).
ff een vraagje. In zijn 4e versnelling haalt mijn am2 motortje niet zoveel toeren; 5000 tpm is dan het maximum (volgas) bij n snelheid van 110. Kan dat kloppen?
Meer dan 6000 tpm draai ik nooit (teveel lawaai, lijkt me niet zo gezond), is dat normaal?
groet Mic
Voor wie nog geen 2-cyl toerenteller heeft maar er wel een wil, ik kan ze voor 35 euro leveren.
Je kan uit een aantal smaken kiezen http://www.korridor.se/aryan/acadiane/t ... index.html
/Aryan
Je kan uit een aantal smaken kiezen http://www.korridor.se/aryan/acadiane/t ... index.html
/Aryan
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27