haha ik heb het! (Toerenteller)

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 23 jun, 2004 10:42

Ramon2cv schreef:ik heb een beetje lucht in mijn circuit dus dat oet ik eerst oplossen.
Moet dat er nu onderhand niet uit zijn???
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 23 jun, 2004 14:28

Ramon2cv schreef:ik heb een beetje lucht in mijn circuit dus dat oet ik eerst oplossen.
Elke keer als er (een beetje) lucht uit je benzinefilter gezogen wordt, wordt het probleem al een beetje verder opgelost. Maar ik geloof dat zo'n luchtbel niet eens zoveel kwaad kan. Je kan eventueel de leiding 'even' (ahum) los maken en er wat mee spelen tot de bel vlak voor de carburateur zit (en niet in je filter) en dan je motor even aanslingeren zodat deze luchtbel weggezogen wordt. Starten is misschien niet een goed idee omdat je dan te weinig benzine en teveel lucht in je motor krijgt en dat zal vast wel om 1 of andere reden niet goed zijn (foute verbranding e.d.).
Afblijven.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 23 jun, 2004 17:27

het is maar heel af en toe als ik straks mijn nieuwe koetswerk heb ga ik gelijk naar de aansluiting tank kijken.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 23 jun, 2004 23:11

@LE: welk filter bedoel je die in de carb, de tank of heb je het over een los filter tussen de carb en de pomp?

Ik heb namelijk zo'n los filter en die is altijd maar half gevult. Zonder problemen hoor.

Lucht wordt toch gewoon eruit gezogen elke keer als je blok loopt.

Hebben we het hier niet eerder over het aanzuigen van valse lucht ofzo, ergens in de leiding?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 24 jun, 2004 00:15

Punky schreef:@LE: welk filter bedoel je die in de carb, de tank of heb je het over een los filter tussen de carb en de pomp?

Ik heb namelijk zo'n los filter en die is altijd maar half gevult. Zonder problemen hoor.

Lucht wordt toch gewoon eruit gezogen elke keer als je blok loopt.

Hebben we het hier niet eerder over het aanzuigen van valse lucht ofzo, ergens in de leiding?
Ik heb het over zo'n los filter. Daar ging het ook om dacht ik.
Afblijven.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 24 jun, 2004 00:34

Die is bij mij altijd maar half gevuld. En hij loopt als een zonnetje. 8)

Bij de Mehari van mijn vader hetzelfde verhaal en geen problemen.

Dus is dit het probleem wel???
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 24 jun, 2004 16:46

Vandaag bezig geweest met het inbouwen van de toerenteller. En hij zit er netjes in. Met zo'n klem waar je regenpijpen mee vast zet.
Toen ik proefdraaide liep alles goed, daarna nog ff alles weggewerkt en wat denk je: Start ie niet meer.
Alles afgezocht en toen maar pissig naar binnen gegaan. Halverwege bedacht ik me dat ik dit vaker had gehad en er een draad onder het stuur los kon zitten. En wat denk je, dat was dus zo. Dus daarna starten en het eendje sprong meteen aan en de teller werkte!!!

Nog ff over dat toeren verhaal. In stilstand zit ie tussen de 0 en de 1000. Als je bij het rode streepje van de snelheidsmeter zit geeft hij inderdaad 5750 of iets in die buurt aan. Bij 6500 moet je echt gaan schakelen. Dus Ramon ik hoop dat je blokje lang heel zal blijven. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 417
Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
Locatie: groningen

Bericht door Frank Munneke » vr 25 jun, 2004 10:37

over die toerenteller zal ik de folder van velleman http://www.velleman-kit.com een kitje voor een digitale teller staan kost 32,50 kit nummer k2625. Moet wel passen aangezien e.a. elektronisch is en ze erbij vermelden dat het op alle benzine auto´s en motorfietsen past.

groet Frank

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 25 jun, 2004 21:09

PUnky!!!!! ten eerste ik rijd helemaal niet in hoge toeren ik had het er over dat het mogelijk was tot 7 duizend toeren door trekken maar of het goed is ja daar is iedereen anders over toch,?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 26 jun, 2004 11:53

Dan heb ik je verkeerd begrepen, Sorry.

Maar bij de 7000 begin ik toch echt te twijfelen aan de gesteldheid van mijn blokje. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 26 jun, 2004 15:18

Punky schreef:Dan heb ik je verkeerd begrepen, Sorry.

Maar bij de 7000 begin ik toch echt te twijfelen aan de gesteldheid van mijn blokje. :wink:
Volgens mij doet iedereen dat als ie z'n motor tot 7000 opjaagt (ik inclusief, al valt het me mee dat de zuigers in mijn motorblok blijven zitten :lol: :oops: )
Afblijven.

Gebruikersavatar
mic
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: di 1 jul, 2003 10:16

Bericht door mic » ma 2 aug, 2004 21:38

Ja, sinds een week heb ik ook n toerenteller !! (gekocht op ebay voor 30 euries) op m'n acadiane. :lol:

De rode streepjes of schakelmomenten op de kmteller komen overeen met circa 5700 tpm, lijkt me wel te kloppen wat ik hier lees (en heb nu m'n toerenteller zo ingesteld dat ie dan een rood waarschuwingslichtje geeft..gaaf!).

ff een vraagje. In zijn 4e versnelling haalt mijn am2 motortje niet zoveel toeren; 5000 tpm is dan het maximum (volgas) bij n snelheid van 110. Kan dat kloppen?

Meer dan 6000 tpm draai ik nooit (teveel lawaai, lijkt me niet zo gezond), is dat normaal?

groet Mic

aryan
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: do 4 nov, 2004 19:35

Bericht door aryan » vr 5 nov, 2004 14:53

Voor wie nog geen 2-cyl toerenteller heeft maar er wel een wil, ik kan ze voor 35 euro leveren.

Afbeelding

Je kan uit een aantal smaken kiezen http://www.korridor.se/aryan/acadiane/t ... index.html

/Aryan

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 5 nov, 2004 16:13

Ik heb even op je pagina gekeken, maar heb je ze ook in een wat ouderwetse stijl ? Dus verchroomd ?
Afblijven.

aryan
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: do 4 nov, 2004 19:35

Bericht door aryan » vr 5 nov, 2004 16:50

Lelijke Eend schreef:Ik heb even op je pagina gekeken, maar heb je ze ook in een wat ouderwetse stijl ? Dus verchroomd ?
Nee helaas, alleen in saai/sober zwart :oops:
Als ik een "bron" had voor verchroomde kon ik die misschien ook ombouwen.

Gr Aryan

Gesloten