Chassis, stukken erin laten lassen toegestaan?
- Roodrunner
- Beginner
Chassis, stukken erin laten lassen toegestaan?
Is het toegestaan verrotte delen uit het chassis te snijden en replacements erin te lassen?
-
- Heavy user
ik zelf las meestal helemaal door. geen 50% lasjes of wat ook. wel laat ik meestal na een stukje lassen een stukje ongelast, zodat je hier de rls / menie mooi tussendoor krijgt. ik las niet in 1 keer door, maar op verschillende punten rupsjes. zodoende vervormt het wat minder.landloper schreef:Weet iemand hoe het lassen moet? In de APK-eisen lees ik dat het òf proplassen om de 20mm òf 50% streeplassen moet zijn. Echter, een (klein) deel repareren ziet er mooier uit als je het er netjes in last. Mag dat?
proplassen ben ik niet zo fan van, maar dat kan komen doordat ik daar minder goed in ben? ik heb in het begin op proefstukjes nog wel eens gehad dat het niet perfect aan elkaar gelast zat. soms is het lastig om de twee delen echt strak tegen elkaar te krijgen en dat is wel een voorwaarde voor een beetje okaye proplas
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Ik sluit me aan bij Gheert, als je last aan een chassis moet je minimaal dezelfde dikte plaat nemen als de plaatdikte van het chassis, je mag proplassen of rupslassen, echter is het het stevigst en het mooist als je rondom gewoon alles doorlast.
Eventuele stukken die in het zicht zijn kun je wat bijslijpen en afwerken met carosseriekit en tectyleren.
Emiel
Eventuele stukken die in het zicht zijn kun je wat bijslijpen en afwerken met carosseriekit en tectyleren.
Emiel
Lees wat ik bedoel en niet wat ik getypt heb.