welke lascurcus
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik beken!duckie schreef:de broers Clukkers, 1 van de twee volgt een lascursus.

-
- Regelmatige poster
kben aan het informeren bij verschillende avondscholen in de buurt.
lijkt me verstandiger om daar te leren lassen en de techniek onder de knie te krijgen dan zomaar een beetje thuis te proberen. Zou niet graag hebben dat de eend die ik ga kopen terug uit elkaar valt na een tijdje
Waar volg jij je cursus SamClukkers? en ben je tevreden over deze cursus
lijkt me verstandiger om daar te leren lassen en de techniek onder de knie te krijgen dan zomaar een beetje thuis te proberen. Zou niet graag hebben dat de eend die ik ga kopen terug uit elkaar valt na een tijdje

Waar volg jij je cursus SamClukkers? en ben je tevreden over deze cursus
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Sander,
http://www.cvo-crescendo.be/ Mij hoor je niet klagen. Als je gewoon wat aan je 2cv wil knutselen (op een nette manier weliswaar) is het misschien wel overbodig om de hele cursus te volgen. De meeste avondscholen werken in module's. Misschien is het dus bespreekbaar dat je een afspraak maakt zodat je enkel de module's kan volgen waar jij werkelijk iets mee bent. Even informeren!
Hier ben ik een aluminium Robri van een 2cv aan het lassen op school.

Sam
http://www.cvo-crescendo.be/ Mij hoor je niet klagen. Als je gewoon wat aan je 2cv wil knutselen (op een nette manier weliswaar) is het misschien wel overbodig om de hele cursus te volgen. De meeste avondscholen werken in module's. Misschien is het dus bespreekbaar dat je een afspraak maakt zodat je enkel de module's kan volgen waar jij werkelijk iets mee bent. Even informeren!

Hier ben ik een aluminium Robri van een 2cv aan het lassen op school.

Sam
-
- Contacteer:
ben jij aan het tig lassen jongen
goed bezig volhouden tot de laatste modul en vragen voor de oefening dikwandige buis op dun en onder 45° doorlassing
super sam maar wel een beetje beginnen wennen aan de warmte he
veel te dikke handschoen aan .
nogmaal het zeemvelhandschoentje he

ik heb ze allemaal gedaan is 5 jaar he
einde juni hoe noemen ze dat proklamatie uitreiking .
dit in het centrum A'pen lange klarestraat
sterkte
goed bezig volhouden tot de laatste modul en vragen voor de oefening dikwandige buis op dun en onder 45° doorlassing

super sam maar wel een beetje beginnen wennen aan de warmte he
veel te dikke handschoen aan .
nogmaal het zeemvelhandschoentje he

ik heb ze allemaal gedaan is 5 jaar he
einde juni hoe noemen ze dat proklamatie uitreiking .
dit in het centrum A'pen lange klarestraat
sterkte
see you when you see me
-
- Regelmatige poster
Had ook al op de site van cvo gaan zien, leuk om te horen dat je tevreden bent over die cursus
Wel een andere afdeling waar ik zou gaan maar die cursussen zullen wel ongeveer hetzelfde zijn.
Zal eens bellen of mailen om te vragen wanneer de cursussen beginnen, ik dacht gelezen te hebben dat ze volgens schooljaren werken, dus zal de cursus pas in september beginnen dan. Heb ondertussen nog tijd om verder rond te kijken en de andere onderdelen van de eed beter te leren kennen. Heb het boek how to restore a 2cv ook gekocht zodat ik daar altijd ding kan in opzoeken en natuurlijk het forum hier
en via opleidingcheques valt de prijs ook nog eens goed mee
Siemen, het is misschien zelf te leren, maar als je nog nooit hebt gelast, of veel met metaal hebt gewerkt lijkt het me moeilijker om alles zelf te leren.
heb wel een technische opleiding, maar dan vooral elektronica en elektricieit gezien, slecht klein beetje mechanica. Maar zou zeker opteren voor een mig cursus.
Wel een andere afdeling waar ik zou gaan maar die cursussen zullen wel ongeveer hetzelfde zijn.
Zal eens bellen of mailen om te vragen wanneer de cursussen beginnen, ik dacht gelezen te hebben dat ze volgens schooljaren werken, dus zal de cursus pas in september beginnen dan. Heb ondertussen nog tijd om verder rond te kijken en de andere onderdelen van de eed beter te leren kennen. Heb het boek how to restore a 2cv ook gekocht zodat ik daar altijd ding kan in opzoeken en natuurlijk het forum hier
en via opleidingcheques valt de prijs ook nog eens goed mee
Siemen, het is misschien zelf te leren, maar als je nog nooit hebt gelast, of veel met metaal hebt gewerkt lijkt het me moeilijker om alles zelf te leren.
heb wel een technische opleiding, maar dan vooral elektronica en elektricieit gezien, slecht klein beetje mechanica. Maar zou zeker opteren voor een mig cursus.
-
- Veelvuldig poster
Lascursus bij Rustbuster
Het bedrijf Rustbusterwww.rustbuster.nl geeft ook lascursusse ... (':idea:')
-
- Contacteer:
inderdaad moet je mig mag gaan volgen eerst .
voor te beginnen om te beseffen wat er gebeurt en de werking en dergelijke.
is het makelijkste aan te leren .
en heb je nodig voor je eend (geit) tig moet je echt een hele goeie zuivere ondergrond hebben zowel boven als onder dus niet eend geschikt .
wel zoals sam bezig is om de alu kaptje te lassen zoals hij beschrijft , hier kan je niet beter hebben ,als het echte alu is en geen soort zamac .
voor te beginnen om te beseffen wat er gebeurt en de werking en dergelijke.
is het makelijkste aan te leren .
en heb je nodig voor je eend (geit) tig moet je echt een hele goeie zuivere ondergrond hebben zowel boven als onder dus niet eend geschikt .
wel zoals sam bezig is om de alu kaptje te lassen zoals hij beschrijft , hier kan je niet beter hebben ,als het echte alu is en geen soort zamac .
see you when you see me
-
- Las Expert
- Contacteer:
alu is moeilijkere te lassen als het oud is maar goed reinigen wil het wel!
maar ja je eend is niet van alu maar van pisbakstaal dus miglassen!
het beste is eerst te weten wat een lasapparaat doet ( gelijkrichter, spoelen, invuters enzenz en wat het beste toestellen zijn!)
ik wens je veel succes!
maar ja je eend is niet van alu maar van pisbakstaal dus miglassen!
het beste is eerst te weten wat een lasapparaat doet ( gelijkrichter, spoelen, invuters enzenz en wat het beste toestellen zijn!)
ik wens je veel succes!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- Heavy user
ben ik het wel mee eens. ik heb de cursus van het ei gevolgd, maar deze is meer geent op veilig lassen. onderschat dit aspect zeker niet, maar het echt lassen (van eendenblik) heb ik daarna toch echt zelf geleerd. lees er eens wat over of zie aan de geschreven text te komen die bij de cursus van het ei hoort en lees deze door en daarna is het oefenen en oefenen.siemen schreef:ik ben van mening om het je zelf aan te leren maar toch,
doe wel een mig cursus geen tig!
tig is niet echt idiaal voor een eend!
maar goed misschien is dat niet de manier voor jou, maar dan zou ik zeggen, baat het niet dan schaad het niet. kun je altijd nog een cursus doen.
begrijp me ook niet verkeerd, zo'n cursus zal echt wel meerwaarde hebben, maar ik ben net als siemen van mening dat het goed en veilig lassen aan een eend (zelfs mooi lassen) op zich zelf te leren valt.
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction