Dyane ombouwen naar Mehari

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Dyane ombouwen naar Mehari

Bericht door Kulio » za 3 mei, 2008 20:07

Is het mogelijk om een Dyane om te bouwen naar een Mehari?

Of kan men beter met een Eend 6 beginnen? Ik kwam op het idee op de Citromobile 2008. Uiteraard moet een bestaande Dyane/Eend met OK chassis als uitgangspunt genomen worden, de Mehari koetsdelen en subframe moeten aangeschaft worden en laswerk is te voorzien. Is het een beetje te doen voor de gemiddelde eend nerd?

Ik heb ergens gelezen dat het chassis 22 cm ingekort moet worden. Hoe zit dat?

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Re: Dyane ombouwen naar Mehari

Bericht door SamClukkers » za 3 mei, 2008 20:13

Een Mehari kopen is ook leuk.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 3 mei, 2008 21:17

zelf 1 maken is wel veel voordeliger!
maar is naturlijk niet orgineel

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » za 3 mei, 2008 21:25

ik zou hem inderdaad zelf maken. als je kentekenpapieren kan kopen van een a-type, maakt niet uit wat, kan je een nieuw chassis nemen en dan je mehari gaan bouwen met alles wat je kunt vinden op marktplaats, eendenmarkt, 2cv.nl/markt enzovoorts. dit wordt dan de ultieme gerecycelde (schrijf je dat zo?) mehari.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » za 3 mei, 2008 21:27

De Mehari is gebaseerd op de Dyane, dus ombouw naar een Mehari moet kunnen.
Het kortere chassis is alleen het laatste stuk van de 2 "benen".
Gewoon afzagen.
Na ombouw wel even langs de RDW vanwege de andere opbouw.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
Locatie: naast me buuren in assen

Bericht door 2cvfreak » ma 5 mei, 2008 11:11

supercees schreef:gerecycelde (schrijf je dat zo?)
ja :wink:

wordt wel een erg grot en ingewikkelt project.

misschien slim een de meheri van een kennis ofzo te lenen afentoe
om te kijken hoe dingen in erlkaar zitten/ anders zijn
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » ma 5 mei, 2008 11:29

2cvfreak schreef:
supercees schreef:gerecycelde (schrijf je dat zo?)
ja :wink:
Correct Nederlands -> gerecycleerde!

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » ma 5 mei, 2008 16:31

euuu , k' maak het me zelf gemakkelijk 2 de leven in blazen
see you when you see me

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 5 mei, 2008 18:09

Je kan alles kwijt onder een Mehari: 2cv, Dyane, Ami6/8 en zelfs een Ami Super (mits wat aanpassingen). Maar om nu weer een Dyane naar de hemel te sturen voor een Mehari...Mehari's maken ze nieuw, worden vaak gerestaureerd en zijn dus helemaal niet zeldzaam. Dyane's zijn leuke auto's die om duistere redenen altijd sneller opgegeven worden dan een 2cv. Dat iemand zijn 2cv-carrosserie helemaal oplast, inclusief volledige kont en voorruitframe, daar wordt niet vreemd naar gekeken. Dat ik mijn Dyanecarrosserie wil redden vinden vele mensen toch maar bizar. En dat voorruitframe, voetenbak én de rechter vloerplaat zijn niet eens slecht :wink:

Zoals ik elke kitcarrijder aanraad: koop een chassis! Goede rollende chassis' worden dikwijls aangeboden voor een Euro of 200. Misschien kom je 500 Euro duurder uit dan dat je een Dyane sloopt, dat dan weer wel.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » di 6 mei, 2008 23:23

groot gelijk manneke nem volla
da ze het allemoal moge wete heee

;-)

@ yannick
stuur maar eens een fototje van onze bokkerijders vriend zijn dyanneke

Edit Jeroen-citroen: van 2 berichten 1 gemaakt.
see you when you see me

Plaats reactie