Het Grote Ribbelkap Topic
-
- Veelvuldig poster
de slotvanger van de originele kap bleek compleet verrot te zijn, sowieso was die kap erg slecht bij het scharnier en achter de kentekenplaat.
dus ik heb nu alleen de twee rubberen sluitingen die je bovenop de spatborden ziet, vastgezet met parkers. supersnelle en betrouwbare manier van bevestigen.
nu nog een manier bedenken om de voor/onderkant van de spatborden wat naar voren te brengen, zodat ze de lijn van de kap mooi volgen. het schroefdraad wat er zit is te kort voor de afstand die ik wil overbruggen.
dus ik heb nu alleen de twee rubberen sluitingen die je bovenop de spatborden ziet, vastgezet met parkers. supersnelle en betrouwbare manier van bevestigen.
nu nog een manier bedenken om de voor/onderkant van de spatborden wat naar voren te brengen, zodat ze de lijn van de kap mooi volgen. het schroefdraad wat er zit is te kort voor de afstand die ik wil overbruggen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Gebruiker
daar heb ik ok bijstaan kijken alleen mij was hij het niet waard..supercees schreef:zo, vandaag op citromobile m'n in redelijk goede staat verkerende ribbelkap gescoord voor 150 eurie. had ik niet verwacht te vinden met de doorgaans hoge prijzen (2.750 euro voor een nieuw lederen interieur voor een snoek![]()
).
omdat we met de snoek waren heb ik de kap nog niet meegenomen, ga 'm van de week halen in almere, met de art ducko. dak eraf, achterklep eraf, achterbank eruit ebn dan is er ruimte zat.
foto's volgen dus nog.
het schanier was al aardig ver heen naar mijn mening dus heb ik hem maar laten staan..
maarja wel al het sier werk zat er op dacht ik ??
Wie niet Snell is,
Is Laag..
rode Dyane `80 (restoratie project)
zwarte 2cv (cahnnel project)
Rode Bx GTi 16v MKII (sleutel auto)
Is Laag..
-
- Gebruiker
DAT IS NIET ZOMAAR EEN BESCHERM KAPJE !!!supercees schreef:
beschermkapje van de v-snaar van de dynamo verwijderd.
dat zorgt ook voor de koeling van je dynamo enzo..
dat kapje is niet voor bescherming van je riem.. (ja okee meischien wel een beetje)
maar hij is voornamelijk voor de koeling van je dynamo !..
Wie niet Snell is,
Is Laag..
Is Laag..
-
- Veelvuldig poster
nee, geen sierwerk (ok, het aluminium listje rond de grille) en het scharnier was kaarsrecht en roestvrij!FmXXX-STanie schreef: daar heb ik ok bijstaan kijken alleen mij was hij het niet waard..
het schanier was al aardig ver heen naar mijn mening dus heb ik hem maar laten staan..
maarja wel al het sier werk zat er op dacht ik ??
-
- Veelvuldig poster
daar zorgen die koelribben toch voor? ik denk dat die kap er alleen maar op zit om je vingers te beschermen bij draaiende motor. maar goed, hij kan er altijd weer op.FmXXX-STanie schreef: dat zorgt ook voor de koeling van je dynamo enzo..
dat kapje is niet voor bescherming van je riem.. (ja okee meischien wel een beetje)
maar hij is voornamelijk voor de koeling van je dynamo !..
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
De kap voor de dynamo zorgt inderdaad voor koeling. Deze is met name belangrijk wanneer de eend stil staat. Bij een ribbelkap lopen zoals gezegd de ribbels hoger door en kun je dus zonder rijden zonder oververhitting van de dynamo, maar stationair mis je dus koeling.
Tevens is het dus voor de bescherming van je vingers ed.
Tevens is het dus voor de bescherming van je vingers ed.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Waar ben ik aan begonnen!!!
Ik ben momenteel bezig met andere spatborden. Deze net gemonteerd, maar nu zit ik weer in de problemen met het sluiten van de kap. Het vulringenwerk biedt weinig soelaas. Nu maar een keer het topic doorspitten naar andere mogelijkheden.
Ik zit zelf al te denken om ze verder op te rekken voor, want dit lijkt wel de oplossing. Maar dan moet ik de bouten die in de koplampsteun zitten demonteren en er langere in lassen. De schroefdraad van de huidige is al niet meer zoveel ivm het regelmatig monteren en demonteren op een paar mm schroefdraad.
Kortom; Waar ben ik aan begonnen.

@supercees: Ik begrijp dat je oud type spatborden hebt gebruikt en een moderne koplampsteun. Past alles dan meteen goed en kan de kap goed open en dicht?

Ik ben momenteel bezig met andere spatborden. Deze net gemonteerd, maar nu zit ik weer in de problemen met het sluiten van de kap. Het vulringenwerk biedt weinig soelaas. Nu maar een keer het topic doorspitten naar andere mogelijkheden.
Ik zit zelf al te denken om ze verder op te rekken voor, want dit lijkt wel de oplossing. Maar dan moet ik de bouten die in de koplampsteun zitten demonteren en er langere in lassen. De schroefdraad van de huidige is al niet meer zoveel ivm het regelmatig monteren en demonteren op een paar mm schroefdraad.
Kortom; Waar ben ik aan begonnen.

@supercees: Ik begrijp dat je oud type spatborden hebt gebruikt en een moderne koplampsteun. Past alles dan meteen goed en kan de kap goed open en dicht?
PuNk RoCK LosEr
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
show US in and out pic's please
@punky verklaar eens een beetje duidelijker .
waar zit het probleem , zijn die (zoals ik het probeer te begrijpen ) korter voor ?
dat je hier mee meer naar voor moet komen naar je lichtbeugel voor ze vooraan te bevestigen ?
in dien zo (probeer maar mee te brainstormen ) kan je achter bv. niet dan naar voor toe hebt toch meer kast over .
plaatje uitboren binnenkant verzetten zoals eerder vermeld van onze erikjan en dan lipke aan de deur onder eventueel verlengen of grotere rondel (revet) voor bevesteging.
????
@punky verklaar eens een beetje duidelijker .
waar zit het probleem , zijn die (zoals ik het probeer te begrijpen ) korter voor ?
dat je hier mee meer naar voor moet komen naar je lichtbeugel voor ze vooraan te bevestigen ?
in dien zo (probeer maar mee te brainstormen ) kan je achter bv. niet dan naar voor toe hebt toch meer kast over .
plaatje uitboren binnenkant verzetten zoals eerder vermeld van onze erikjan en dan lipke aan de deur onder eventueel verlengen of grotere rondel (revet) voor bevesteging.
????
see you when you see me