Het Grote Ribbelkap Topic

Alles in, over, rond en op de koets.
supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » wo 7 mei, 2008 08:51

de slotvanger van de originele kap bleek compleet verrot te zijn, sowieso was die kap erg slecht bij het scharnier en achter de kentekenplaat.

dus ik heb nu alleen de twee rubberen sluitingen die je bovenop de spatborden ziet, vastgezet met parkers. supersnelle en betrouwbare manier van bevestigen.

nu nog een manier bedenken om de voor/onderkant van de spatborden wat naar voren te brengen, zodat ze de lijn van de kap mooi volgen. het schroefdraad wat er zit is te kort voor de afstand die ik wil overbruggen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

FmXXX-STanie
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 7 mar, 2008 10:47
Locatie: sellingen

Bericht door FmXXX-STanie » do 8 mei, 2008 10:56

supercees schreef:zo, vandaag op citromobile m'n in redelijk goede staat verkerende ribbelkap gescoord voor 150 eurie. had ik niet verwacht te vinden met de doorgaans hoge prijzen (2.750 euro voor een nieuw lederen interieur voor een snoek :shock: :shock: ).

omdat we met de snoek waren heb ik de kap nog niet meegenomen, ga 'm van de week halen in almere, met de art ducko. dak eraf, achterklep eraf, achterbank eruit ebn dan is er ruimte zat.

foto's volgen dus nog.
daar heb ik ok bijstaan kijken alleen mij was hij het niet waard..
het schanier was al aardig ver heen naar mijn mening dus heb ik hem maar laten staan..
maarja wel al het sier werk zat er op dacht ik ??
Wie niet Snell is,
Is Laag..

rode Dyane `80 (restoratie project)
zwarte 2cv (cahnnel project)
Rode Bx GTi 16v MKII (sleutel auto)

FmXXX-STanie
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 7 mar, 2008 10:47
Locatie: sellingen

Bericht door FmXXX-STanie » do 8 mei, 2008 11:00

supercees schreef:
beschermkapje van de v-snaar van de dynamo verwijderd.
DAT IS NIET ZOMAAR EEN BESCHERM KAPJE !!!

dat zorgt ook voor de koeling van je dynamo enzo..
dat kapje is niet voor bescherming van je riem.. (ja okee meischien wel een beetje)
maar hij is voornamelijk voor de koeling van je dynamo !..
Wie niet Snell is,
Is Laag..

rode Dyane `80 (restoratie project)
zwarte 2cv (cahnnel project)
Rode Bx GTi 16v MKII (sleutel auto)

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 9 mei, 2008 15:42

FmXXX-STanie schreef: daar heb ik ok bijstaan kijken alleen mij was hij het niet waard..
het schanier was al aardig ver heen naar mijn mening dus heb ik hem maar laten staan..
maarja wel al het sier werk zat er op dacht ik ??
nee, geen sierwerk (ok, het aluminium listje rond de grille) en het scharnier was kaarsrecht en roestvrij!
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 9 mei, 2008 15:44

FmXXX-STanie schreef: dat zorgt ook voor de koeling van je dynamo enzo..
dat kapje is niet voor bescherming van je riem.. (ja okee meischien wel een beetje)
maar hij is voornamelijk voor de koeling van je dynamo !..
daar zorgen die koelribben toch voor? ik denk dat die kap er alleen maar op zit om je vingers te beschermen bij draaiende motor. maar goed, hij kan er altijd weer op.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » vr 9 mei, 2008 16:31

Die kap is echt ook voor de koeling van de dynamo. Bij een ribbelkap is het wel zo dat er meer rijwind langs komt door de grotere grille maar of dat genoeg is weet ik niet.

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

Bericht door wouter87 » vr 9 mei, 2008 16:58

en het is een apk vereiste er mogen geen draaiende onderdelen zichtbaar of open zijn althans dat had ik begrepen.
C'est une bonne voiture

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 9 mei, 2008 20:03

is dat zo? 'n eend zonder grill voor de ventilator mag anders wel, ze zijn zelfs een tijdje zo geleverd
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » vr 9 mei, 2008 20:20

dan moet je ook maar eens onder de kap van een gemiddelde amerikaan uit de jaren '70 kijken, niet normaal wat voor windmolen (van staal) daar staat te draaien, plus nog twee soort betonmolens, 1 als dynamo en vaak een aircopomp. alle snaren en aandrijfzooi open en bloot.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » vr 9 mei, 2008 20:22

ja bij mn moeders auto loopt de v-snaar ook gewoon open en bloot rondjes te maken trouwens, maar van buitenaf mag t misschien niet mogen oid ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 9 mei, 2008 23:45

De kap voor de dynamo zorgt inderdaad voor koeling. Deze is met name belangrijk wanneer de eend stil staat. Bij een ribbelkap lopen zoals gezegd de ribbels hoger door en kun je dus zonder rijden zonder oververhitting van de dynamo, maar stationair mis je dus koeling.

Tevens is het dus voor de bescherming van je vingers ed.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » za 10 mei, 2008 09:54

ok, dan schroef ik 'm er weer op, na er eerst een deuk in gemept te hebben. zeker met dit warme weer 8) .
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » zo 11 mei, 2008 18:41

Punky schreef:De kap voor de dynamo zorgt inderdaad voor koeling.
kap er weer op gezet, en inderdaad, met draaiende motor voel je de wind langs de dynamo gaan.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 12 mei, 2008 11:23

Waar ben ik aan begonnen!!! :shock:

Ik ben momenteel bezig met andere spatborden. Deze net gemonteerd, maar nu zit ik weer in de problemen met het sluiten van de kap. Het vulringenwerk biedt weinig soelaas. Nu maar een keer het topic doorspitten naar andere mogelijkheden.
Ik zit zelf al te denken om ze verder op te rekken voor, want dit lijkt wel de oplossing. Maar dan moet ik de bouten die in de koplampsteun zitten demonteren en er langere in lassen. De schroefdraad van de huidige is al niet meer zoveel ivm het regelmatig monteren en demonteren op een paar mm schroefdraad.

Kortom; Waar ben ik aan begonnen. :shock:

Afbeelding

@supercees: Ik begrijp dat je oud type spatborden hebt gebruikt en een moderne koplampsteun. Past alles dan meteen goed en kan de kap goed open en dicht?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » ma 12 mei, 2008 13:17

show US in and out pic's please

@punky verklaar eens een beetje duidelijker .
waar zit het probleem , zijn die (zoals ik het probeer te begrijpen ) korter voor ?
dat je hier mee meer naar voor moet komen naar je lichtbeugel voor ze vooraan te bevestigen ?

in dien zo (probeer maar mee te brainstormen ) kan je achter bv. niet dan naar voor toe hebt toch meer kast over .
plaatje uitboren binnenkant verzetten zoals eerder vermeld van onze erikjan en dan lipke aan de deur onder eventueel verlengen of grotere rondel (revet) voor bevesteging.
????
see you when you see me

Plaats reactie