inverted startprobleem.....

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

inverted startprobleem.....

Bericht door Niels » ma 12 mei, 2008 00:00

... dus een stopprobleem

de laatste 2 weken als ik m;n dyane uitzet dan lijkt het net of de motor weer aanslaat als hij bijna uit is..... lijkt alsof de bougies nog doorvonken...
ik heb al gekeken of er ergens kortsluiting is.....

hoe moet ik het meten of er nog een stroom loopt als ik de motor uit zet?
of weet iemand zo waar het aan liggen kan?
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » ma 12 mei, 2008 02:35

Het is toch geen pingelen van de motor? Hoe lang gaat het door?
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 12 mei, 2008 08:15

dat noemen ze "nadieselen"

Komt omdat je blok dan kennelijk zo warm is, dat de gassen die er nog even in achterblijven, en door blijven stromen omdat er een mechanische brandstofpmp opzit, uit zich zelf, dus zonder vonk van de bougie verbanden.

Je kunt je blok" kouder" houden door eens brandstof met een hoger octaan te tanken 98 of door je ontsteking wat vroeger te zetten. Het kan ook dat je wat aan je mengverhouding moet regelen op je carb.

Als je naar je bougies kijkt, en deze zijn zwart, dan kan het zijn dat je mengsel te rijk staat, waardoor er veel kool achterblijft in de cylinderkoppen. Daardoor gaat dat op den duur gloeien, en werkt het als een diesel, zeg maar.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 12 mei, 2008 10:54

hahaha echt waar? ooh hebbikook last van dattie dat doet vind t wel grappig :lol:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5253
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 12 mei, 2008 11:48

Zo grappig is dat niet, als hij op een verkeerd moment ontsteekt dan kan ie je drijfstangen of zuigers mollen. Gauw eens heen kijken dus ;-)
diverse Citroens, wat anders.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 13 mei, 2008 10:19

Zoals spookeend zegt, is nadieselen, ff koppen demonteren en ontkolen die handel. Vaak komt het ook in combinatie met compressieverlies, maar dat zal wel komen omdat als je zoveel koolaanslag hebt er al zoveel km´s mee gereden zijn dat de rest ook versleten is.

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » di 13 mei, 2008 15:53

mijn motor moet toch uit elkaar, ben van plan dat rond augustus te doen....

verder kan het best dat de carb niet goed staat..... vind ook dattie veel toeren maakt stationair als ik ver rij.... en als ik de choke helemaal uittrek bij koud starten dan verzuipt ie bijna.... trek hem altijd half uit...

ik zal er eens naar kijken... ook naar de bougies....
ik tank overigens altijd 98......

bedankt voor de reacties....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 13 mei, 2008 22:36

Dat heb ik nou ook. Niet bij de eend hoor, maar bij de japanner! Die heeft merkbaar wat minder kracht (minder compressie) en dieselt soms ook wat na. Zeker na wat langere ritten. Wordt toch tijd voor onderhoud!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie