inverted startprobleem.....
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
inverted startprobleem.....
... dus een stopprobleem
de laatste 2 weken als ik m;n dyane uitzet dan lijkt het net of de motor weer aanslaat als hij bijna uit is..... lijkt alsof de bougies nog doorvonken...
ik heb al gekeken of er ergens kortsluiting is.....
hoe moet ik het meten of er nog een stroom loopt als ik de motor uit zet?
of weet iemand zo waar het aan liggen kan?
de laatste 2 weken als ik m;n dyane uitzet dan lijkt het net of de motor weer aanslaat als hij bijna uit is..... lijkt alsof de bougies nog doorvonken...
ik heb al gekeken of er ergens kortsluiting is.....
hoe moet ik het meten of er nog een stroom loopt als ik de motor uit zet?
of weet iemand zo waar het aan liggen kan?
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
dat noemen ze "nadieselen"
Komt omdat je blok dan kennelijk zo warm is, dat de gassen die er nog even in achterblijven, en door blijven stromen omdat er een mechanische brandstofpmp opzit, uit zich zelf, dus zonder vonk van de bougie verbanden.
Je kunt je blok" kouder" houden door eens brandstof met een hoger octaan te tanken 98 of door je ontsteking wat vroeger te zetten. Het kan ook dat je wat aan je mengverhouding moet regelen op je carb.
Als je naar je bougies kijkt, en deze zijn zwart, dan kan het zijn dat je mengsel te rijk staat, waardoor er veel kool achterblijft in de cylinderkoppen. Daardoor gaat dat op den duur gloeien, en werkt het als een diesel, zeg maar.
Greatnix Spookeend
Komt omdat je blok dan kennelijk zo warm is, dat de gassen die er nog even in achterblijven, en door blijven stromen omdat er een mechanische brandstofpmp opzit, uit zich zelf, dus zonder vonk van de bougie verbanden.
Je kunt je blok" kouder" houden door eens brandstof met een hoger octaan te tanken 98 of door je ontsteking wat vroeger te zetten. Het kan ook dat je wat aan je mengverhouding moet regelen op je carb.
Als je naar je bougies kijkt, en deze zijn zwart, dan kan het zijn dat je mengsel te rijk staat, waardoor er veel kool achterblijft in de cylinderkoppen. Daardoor gaat dat op den duur gloeien, en werkt het als een diesel, zeg maar.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
mijn motor moet toch uit elkaar, ben van plan dat rond augustus te doen....
verder kan het best dat de carb niet goed staat..... vind ook dattie veel toeren maakt stationair als ik ver rij.... en als ik de choke helemaal uittrek bij koud starten dan verzuipt ie bijna.... trek hem altijd half uit...
ik zal er eens naar kijken... ook naar de bougies....
ik tank overigens altijd 98......
bedankt voor de reacties....
verder kan het best dat de carb niet goed staat..... vind ook dattie veel toeren maakt stationair als ik ver rij.... en als ik de choke helemaal uittrek bij koud starten dan verzuipt ie bijna.... trek hem altijd half uit...
ik zal er eens naar kijken... ook naar de bougies....
ik tank overigens altijd 98......
bedankt voor de reacties....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies