Restauratie van de backfire eend

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 14 mei, 2008 19:28

Tim Depover schreef:lukt het filmpje? zoja kan je ons de link geven, ziet er best allemaal wel netjes uit, veel succes nog
moet nu werken staat onderaan in vorige post.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » wo 14 mei, 2008 21:02

kun je niet beter een dikkere buis nemen dan je stuurstang, en die om je stuurstang heen maken? dan monteer je die op je voetenbak en aan dat tussenstukje. Dan heb je een driehoek tussen je stuurhuis, voetenbak en schutbord. In princiepe zit er dan geen speling meer in. Staat denk ik mooier, en iig minimalistischer, dan een buisje naar boven.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 14 mei, 2008 21:14

het stuk waar de stuurbuis doorheen gaat is enkel, veel te slap, ook heb je dan nog steeds geen staander, als ik een brug naar boven maak dan staat deze haaks op de beugel. Plus raamframe is ook veel sterker, orgineel zit daar constructie van de orginele bevestiging ook aan vast. Voordeel is dat je er dan aan kunt hangen en de constructie nooit kan doorbuigen. Bij jouw idee zit het zwakke punt weer bij enkel stukje plaatwerk.

Let wel er zit geen speling van links naar rechts, dus daar zit het wel goed mee.

Ideeën zijn.

1. ronde buis 10mm in arch buigen en boven met bout vastzetten
2. stuk plat in v vorm en deze boven vastzetten
3. ???

extra voordeel, ik kan met deze methode wat druk uitoefenen zodat de constructie 1 mm naar beneden gedrukt wordt. Na het lassen bleek toch wat ruimte te zijn ontstaan. Ook kan je met deze constructie aan de bovenkant makkelijk een vulring er tussen zetten om de boel uit te shimmen. En omdat het onder raamstijl zit, zie je er verder niets van.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » wo 14 mei, 2008 21:33

kun je hem niet doortrekken tot op het chassis? Je kunt ook bij de voet van de beugel twee stangen naar boven lassen richting het raamframe. Ik denk niet dat de 'arm' van de beugel groot genoeg is om de las te verbuigen. Ook dan is het weggewerkt. Wat bedoel je precies met die arch?

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 14 mei, 2008 22:13

halve M van macdonalds is een arch.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 14 mei, 2008 22:17

Bij de voet, je bedoelt onder bij de lange dwarsbuis? Nu is het natuurlijk ook zo dat er over een bepaalde tijd daar een lcd scherm in komt, voorlopig in ieder geval de radio-cd speler. Het mooie is dan dat de hoek net gekozen wordt zodat je recht tegen de radio kijkt. Dan valt het in ieder geval ook bijna niet meer op.

Ik ga eens aan de slag met karton en plakband.

misschien kun je schetsje maken Rossero.

:)

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 14 mei, 2008 22:39

He! Ron heeft andere schoenen. :lol:

Afbeelding

Nu ff serieus:

Afbeelding

Kun je achteraan niet aan elke zijde een kleine driehoek constructie maken en hem daar in het schutbord schroeven, dan denk ik dat je ook al een hoop verholpen hebt.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 14 mei, 2008 23:12

schutbord is momenteel beetje peperkoekig, maar idee wat ik nu in mijn kop heb komt ongeveer overheen.

Picture this:

Als de accubak gemonteerd is steekt deze naar binnen. Ik wil de lijn aanhouden van de accubak, zodat het het minst in het oog zit.

Maar ga het zeker meenemen in constrcutie ideeën met karton :)

hehe, jaja andere schoenen, met dit weer en kisten, mmmh erg warm. Fijne van de kisten is wel dat je met lassen een stuk rustiger kunt lassen, zonder angst dat spetters in je schoen vallen. :lol:

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 14 mei, 2008 23:15

Door dat gat valt dus precies de accubak.
Die bak is in principe redelijk stevig ivm de vorm. Kun je de steun daar niet aan vast monteren voor meer steun? Zit het ook niet zo in het beeld. :wink:
PuNk RoCK LosEr

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 14 mei, 2008 23:18

Nou niet precies, de dwarsbuis zit nu in de weg dus accubak kan zowiezo niet terug. Natuurlijk kan ik deze wel nabouwen en dan rekening houden met de buis. Ik zit net te denken, ik moet toch de accubak nabouwen om daar de radio-cd in te bouwen.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 14 mei, 2008 23:30

En als je die buis nu doorzaagt en dan verder naar voren weer vas last, dan kun je die buis vastzetten aan de accubak. Misschien dat dat al iets scheelt? Wel minder straks als nu natuurlijk. :roll:
PuNk RoCK LosEr

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 14 mei, 2008 23:41

Grapjas. :twisted:

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door björn » do 15 mei, 2008 12:39

hey ron ziet er goed uit
ga zo door
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 15 mei, 2008 12:46

Even voor de duidelijkheid?
Waarom moet de accu voorin komen? En komt je dvd speler zo hoog dat deze door het schutboord gaat steken?

Ik begrijp uit het verhaal dat je voor een dubbeldin gaat? Waarom niet een enkel din met uit klap scherm ( ik weet niet waar die gaat komen) maar dan ook 1 die ook kan draaien, zodat je je navi goed kunt aflezen.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 15 mei, 2008 13:23

Even voor de duidelijkheid, accu mag overal, als ie maar niet in de weg zit, ik heb 4 meter kabel liggen, dus bewegingsruimte is er genoeg.

De cd-speler komt voorin, maar cd lade moet toegankelijk blijven, kijkveld moet goed zijn en er moet ook nog een km-teller (de acewell 2853) voor.

Uiteindelijk komt er een vast PC in met daaraan een 8" touchscreen lcd, optie is om later megasquirt te monteren en de uitlezing koppelen aan deze PC. Autoroute met GPS muis kan er dan ook op en mp3 systeem.

Plaats reactie