Owatrol de test
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
-
- Beginner
- Contacteer:
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
-
- Beginner
- Contacteer:
Re: Owatrol de test
Delfosso schreef:Al tijden is er op het forum een discussie of pure owatrol nu wel of niet goed beschermd tegen roest. Het zou wegspoelen en de beschermende werking daarna verliezen.
Bij het ontroesten van oude treinstellen wordt gebruik gemaakt van puur fosforzuur, 24 uur laten uitwerken. Blijft dan jaren goed (uiteraard wel met een primer bewerken). Heeft iemand dit ooit op een 2cv geprobeerd? Het plaatstaal van de 2cv is dunner maar er wordt maar een miniscuul laagje weggebeten.
Eerst 07-28-ZA, nu 96-84-PK, 1971
Een beetje automobilist passeert gewoon
Een beetje automobilist passeert gewoon
-
- Beginner
- Contacteer:
- André Post
- Heavy user
De roestoplosser van HG is op basis van fosforzuur, werkt heel behoorlijk ja.Jan Naezer schreef:Delfosso schreef:Al tijden is er op het forum een discussie of pure owatrol nu wel of niet goed beschermd tegen roest. Het zou wegspoelen en de beschermende werking daarna verliezen.
Bij het ontroesten van oude treinstellen wordt gebruik gemaakt van puur fosforzuur, 24 uur laten uitwerken. Blijft dan jaren goed (uiteraard wel met een primer bewerken). Heeft iemand dit ooit op een 2cv geprobeerd? Het plaatstaal van de 2cv is dunner maar er wordt maar een miniscuul laagje weggebeten.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
heb je wel de beschermende olie van het plaatje afgehaald (plaatstaal is altijd beschermt...maar dan hecht de Olatrol er zeker niet goed op.Delfosso schreef: dus ik heb gisteren het plaatje eenmaal ingesmeerd met Owatrol olie. half uurtje laten drogen en in de tuin gelegt. Het metaal is vanzich zelf helemaal onbeschermd en roest al binnen huis.
oeps, was al gevraagt, n.v.t. meer dus.
Laatst gewijzigd door gillis op zo 8 jun, 2008 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
onder druk wordt alles vloeibaar
bij mij zit alles er nog prima op, eerst een goede primer er op en dan de 2K lak. zit er nu meer als een half jaar er op...maar nog niet veel buiten geweest.Ramonami schreef:backfire er kan geen 2 k lak over 1 k owatrol, dat gaat helemaal mis in de zomer en winter
Wat gaat er volgens jou dan mis in de zomer/winter?
onder druk wordt alles vloeibaar