Owatrol de test

Alles in, over, rond en op de koets.

Wat verwacht jij van Owatrol olie

slecht - plaatje roest binnen 2 weken
2
4%
matig - plaatje roest binnen 2 maanden
5
10%
redelijk - plaatje roest binnen 6 maanden
16
31%
goed - plaatje roest binnen 1 jaar
10
20%
uitstekend - geen roest te bekenen na ruim een jaar
18
35%
 
Totaal aantal stemmen: 51

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » ma 19 mei, 2008 00:12

heeyy yoh naar jou snoet wil ik wel een keer kijken maar zekers niet naar jou staart hoor .

:-p
see you when you see me

Jan Naezer
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: do 22 nov, 2007 20:32
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Bericht door Jan Naezer » ma 19 mei, 2008 11:27

Punky schreef:Geloof me ook na dit allemaal gedaan te hebben wil het met Owatrol toch roesten. Kom maar een keer naar mijn staartstuk kijken die nog geen 2 jaar geleden gedaan is.


Dat is dus slecht. Hoe ga je het nu oplossen?
Eerst 07-28-ZA, nu 96-84-PK, 1971
Een beetje automobilist passeert gewoon

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 19 mei, 2008 14:38

Fertan.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » ma 19 mei, 2008 19:04

FEO 023 , scheeps product .
niet slecht maar ook niet goedkoop .
is wel nog in handel zolang er nog stock is dan houd het op althans deze kant dan .
see you when you see me

Jan Naezer
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: do 22 nov, 2007 20:32
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Owatrol de test

Bericht door Jan Naezer » do 22 mei, 2008 18:41

Delfosso schreef:Al tijden is er op het forum een discussie of pure owatrol nu wel of niet goed beschermd tegen roest. Het zou wegspoelen en de beschermende werking daarna verliezen.

Bij het ontroesten van oude treinstellen wordt gebruik gemaakt van puur fosforzuur, 24 uur laten uitwerken. Blijft dan jaren goed (uiteraard wel met een primer bewerken). Heeft iemand dit ooit op een 2cv geprobeerd? Het plaatstaal van de 2cv is dunner maar er wordt maar een miniscuul laagje weggebeten.
Eerst 07-28-ZA, nu 96-84-PK, 1971
Een beetje automobilist passeert gewoon

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 22 mei, 2008 20:00

ik gebruik bijna altijd fosforverf en daar overheen epoxy.

Jan Naezer
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: do 22 nov, 2007 20:32
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Bericht door Jan Naezer » do 22 mei, 2008 20:06

backfire schreef:ik gebruik bijna altijd fosforverf en daar overheen epoxy.
Wat nog geen fosforzuur is. Ik bedoel dus echt gewoon fosforzuur.
Eerst 07-28-ZA, nu 96-84-PK, 1971
Een beetje automobilist passeert gewoon

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
Locatie: naast me buuren in assen

Bericht door 2cvfreak » vr 23 mei, 2008 14:34

wij gebuiken vrijwel altijd tectyl ML 8)

1 x per jaar ná de winterslaap moet elk gaatje en elke hole ruimte aan geloven :twisted:
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Re: Owatrol de test

Bericht door André Post » vr 23 mei, 2008 19:25

Jan Naezer schreef:
Delfosso schreef:Al tijden is er op het forum een discussie of pure owatrol nu wel of niet goed beschermd tegen roest. Het zou wegspoelen en de beschermende werking daarna verliezen.

Bij het ontroesten van oude treinstellen wordt gebruik gemaakt van puur fosforzuur, 24 uur laten uitwerken. Blijft dan jaren goed (uiteraard wel met een primer bewerken). Heeft iemand dit ooit op een 2cv geprobeerd? Het plaatstaal van de 2cv is dunner maar er wordt maar een miniscuul laagje weggebeten.
De roestoplosser van HG is op basis van fosforzuur, werkt heel behoorlijk ja.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » zo 8 jun, 2008 15:39

Ik heb zink gebruikt dat wil pas goed joh nix geen roest, nix geen antiroestbehandelingen, alleen in me deure [en me velgen roesten ook n beetje, ok]
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 694
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Re: Owatrol de test

Bericht door gillis » zo 8 jun, 2008 16:16

Delfosso schreef: dus ik heb gisteren het plaatje eenmaal ingesmeerd met Owatrol olie. half uurtje laten drogen en in de tuin gelegt. Het metaal is vanzich zelf helemaal onbeschermd en roest al binnen huis.
heb je wel de beschermende olie van het plaatje afgehaald (plaatstaal is altijd beschermt...maar dan hecht de Olatrol er zeker niet goed op.

oeps, was al gevraagt, n.v.t. meer dus.
Laatst gewijzigd door gillis op zo 8 jun, 2008 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
onder druk wordt alles vloeibaar

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 694
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » zo 8 jun, 2008 16:18

Ramonami schreef:backfire er kan geen 2 k lak over 1 k owatrol, dat gaat helemaal mis in de zomer en winter
bij mij zit alles er nog prima op, eerst een goede primer er op en dan de 2K lak. zit er nu meer als een half jaar er op...maar nog niet veel buiten geweest.

Wat gaat er volgens jou dan mis in de zomer/winter?
onder druk wordt alles vloeibaar

Plaats reactie