Nieuwe michelin banden 2cv

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Tom Duckpower
Moderator
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » ma 23 apr, 2007 18:57

das idd waar
hoewel ik er in de bochten weinig van merk
heb er eerder last van met optrekken... sta je het asfalt een beetje op te drogen zonder vooruit te komen :roll:
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Doris D.
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Doris D. » za 24 mei, 2008 21:52

Schopje...

Wij staan op het punt deze zomer voor de vakantie richting Noordkaap te rijden. Niet gegarandeerd overal perfect glad asfalt :wink:

Willen dus nieuwe rubbertjes er onder.
Wat is de betere keuze 125's of 135's (Michelin en geen B-merken :evil: )

revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door revi » ma 26 mei, 2008 11:07

Noordkaap? Cool! Hoe lang trekken jullie er voor uit?
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » ma 26 mei, 2008 12:19

Doris D. schreef: Wat is de betere keuze 125's of 135's (Michelin en geen B-merken :evil: )
135 banden zijn 1 centimeter of 8 % breder dan 125 banden, ik denk niet dat je het verschil merkt. je zal iets meer grip hebben, tevens een iets verhoogde kans op aquaplaning, hoewel dat laatste wel mee zal vallen met nieuwe banden en dus goed profiel. brandstofverbruik zal met bredere banden een fractie groter zijn door hogere rolweerstand.

zelf rij ik ook met 135, maar dat is puur omdat die maat, en dan van het merk mabor, 50 % scheelt in aanschaf vergeleken met michelin's 125. en op 4 banden scheelt dat 220 euro. daar heb ik een nieuw dakje voor gekocht en 40 liter benzine :wink: .

gezien het motorvermogen en de rij eigenschappen van de 2cv merk ik het verschil niet, anderen zullen wat anders zeggen.

als laatsts kan je nog de looks mee laten tellen, de 1 vind de smalle bandjes mooi, de ander de net iets bredere.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 26 mei, 2008 12:39

ik zou persoonlijk ook voor 135 gaan.

Met rijden enz merk je het niet heel erg (stuurt iets zwaarder met bv inparkeren) maar met remmen is die kleine toename qua oppervlak x 4 wel een grote stap voorwaarts. Zeker met de toch al goed bekend staande grip van Michelin merk je dat bij stevig remmen (noodstop) dat de remweg zeker korter is.

Verder, tja, de 135 zijn makkelijker te krijgen geloof ik, maar hoe dat nu zit weet ik eigenlijk niet?

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Doris D.
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Doris D. » ma 26 mei, 2008 13:28

Revi schreef:Noordkaap? Cool! Hoe lang trekken jullie er voor uit?
@ Revi: Een kleine 4 weken:
Rijden naar Rostock, vandaar de Ferry naar Helsinki. Vanuit Helsinki de autotrein naar Rovaniemi.
Vanaf daar rondreizen door Lapland, Noordkaap, Lofoten, Jokkmokk (Zweden) en weer terug naar Rovaniemi (autotrein en ferry naar Rostock).

Back on topic:
Annemiek heeft in het verleden veel negatieve verhalen gehoord over de Mabor banden (mindere grip, piepen in bochten en snellere slijtage) die we in jullie reacties ook weer tegenkomen. Als we ons dan beperken tot de Michelin's, en we de reacties zo lezen, scheelt het allemaal niet zo veel (125 / 135) en hebben de 135'ers lichte voorkeur ivm nog iets meer grip en betere verkrijgbaarheid. Qua prijzen is het verschil 125 / 135 niet noemenswaardig, zullen dus w.s. wel 135 Michelin gaan worden.
Met een waggelende groet van Annemiek en Hans

revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door revi » ma 26 mei, 2008 14:19

Daar heb je inderdaad wel die tijd voor nodig. Ik zou ook wel willen maar in twee weken hou ik geen tijd over om te genieten ... dan zouden we alleen maar aan het rijden zijn.

Veel plezier alvast!

ONTOPIC: Ik rij al 4 jaar met Mabor's rond en ben er ook mee naar de wereldmeeting in Schotland geweest. Ik heb geen klachten maar in natte, gladde bochten moet je altijd voorzichtig zijn!
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » ma 26 mei, 2008 14:30

ook van deze kant positieve verhalen over mabor.

heb er voor michelins gehad, maar merk niet heel veel verschil, behalve in de portemonnee. heb met michelins gehad dat ik bij regenachtig weer weggleed, maar goed das meer afhankelijk van rijstijl ed dan mabor of michelins.

ik zou voor mabor gaan. rij je een band stuk op een steen of wat dan ook is het minder zonde van je geld. en terug in nl merk je denk ik het verschil niet. ik heb nog nooit piepende mabors gehad, wel piepende michelins
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door revi » ma 26 mei, 2008 15:19

Als ik heel hard rondjes rijdt om een rotonde dan piept het wel ;)

Afbeelding
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

Doris D.
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Doris D. » ma 26 mei, 2008 19:36

Revi schreef:Als ik heel hard rondjes rijdt om een rotonde dan piept het wel ;)

Afbeelding
:lol:
Met een waggelende groet van Annemiek en Hans

Plaats reactie