niet willen starten en koppeling?
het vliegwiel was al afgedraaid en heeft daarmee al 50 000km gelopen zonder probleem.
Ik hoop eigenlijk langs een kant dat de merktekens niet juist staan dan is het opgelost want stilletjes aan weet ik het niet meer.
morgenmiddag of deze avond weet ik normaal meer. Kben benieuwd hoe vlug het gaat gaan.
mvg Robin
Ik hoop eigenlijk langs een kant dat de merktekens niet juist staan dan is het opgelost want stilletjes aan weet ik het niet meer.
morgenmiddag of deze avond weet ik normaal meer. Kben benieuwd hoe vlug het gaat gaan.
mvg Robin
inderdaad gerard. Net zoals je zei in je pm. Daarom zet ik er ander carterhelft op van een visa waar de pen nog wel goed is. Dan is dat al opgelost en hopenlijk het starten/draaien ook straks al zag alles er nu goed uit.
Merktekens stonden goed klepstoters gingen met de hand niet zeer snel op een neer. Misschien seffes is ee beetje opschuren.
nu ik denk door de kracht van de veer en de stoterstang deze wel goed wordt terug geduwd. Ik kon ze met mijn vingers zelf over en weer schuiven en ik denk dat er toch meer kracht op de veer/stoterstang en klepstoter zit.
ik hou jullie op hoogte
robin
Merktekens stonden goed klepstoters gingen met de hand niet zeer snel op een neer. Misschien seffes is ee beetje opschuren.
nu ik denk door de kracht van de veer en de stoterstang deze wel goed wordt terug geduwd. Ik kon ze met mijn vingers zelf over en weer schuiven en ik denk dat er toch meer kracht op de veer/stoterstang en klepstoter zit.
ik hou jullie op hoogte
robin
motor terug ineen en steekt erin. Een record tijd.
Jammer genoeg nog niet willen starten. We geraken wel verder. ik heb hem naar mijn gevoel met de starter in gang kunnen houden terwijl ik heel veel pompte met het gaspedaal.
Wil dit misschien zeggen dat er een venturi verstopt is?
ik kijk het morgenmiddag allemaal nog eens rustig na. was nu gewoon olie in kleppen stellen en ..... jammer genoeg niet in gang gestoken
iemand tips om carb proper te krijgen?
iets anders dat ik kan nakijken?
comp testen zal niet gaan denk ik he? misshien nog maals derde comp testen? maar als hij vonkt dan marcheert deze toch he?
Robin
Jammer genoeg nog niet willen starten. We geraken wel verder. ik heb hem naar mijn gevoel met de starter in gang kunnen houden terwijl ik heel veel pompte met het gaspedaal.
Wil dit misschien zeggen dat er een venturi verstopt is?
ik kijk het morgenmiddag allemaal nog eens rustig na. was nu gewoon olie in kleppen stellen en ..... jammer genoeg niet in gang gestoken
iemand tips om carb proper te krijgen?
iets anders dat ik kan nakijken?
comp testen zal niet gaan denk ik he? misshien nog maals derde comp testen? maar als hij vonkt dan marcheert deze toch he?
Robin
wel we hebben het waarschijnlijk gevonden. Compressie gemeten en langs de ene kant 4 en de andere 2 dus veeeeel te weinig. Ik krijg uit mijn olievulpijp ook veel gassen (afvoer van de cartergassen) Nu ik heb er niet opgelet bij het monteren van de zuigerveren dat de openingen niet overeen zaten zou ik hierdoor een grote lek kunnen hebben?
waarom denk ik de zuigerveren die lekken en niet de kleppn omdat we wat motorolie langs het bougiegat in de cilinder hebben gedaan gestart en gemeten en dan stijgt de compressie naar 5 en 3. De zuigerveren zijn er 50 000km geleden nieuw opgezet.Het waren toen de echt van citroen en niet copies.
Onderaan de cilinder zit ook een papieren pakking en deze heb ik niet vernieuwd zou hierdoor ook veel kunnen ontsnappen?
alhoewel dat ik dan vermoed dat dit buiten de motor komt en niet via de cartergassen afvoer.
kan je de cilinders nameten of ze zijn uitgesleten zondre een micro meter?
Robin
waarom denk ik de zuigerveren die lekken en niet de kleppn omdat we wat motorolie langs het bougiegat in de cilinder hebben gedaan gestart en gemeten en dan stijgt de compressie naar 5 en 3. De zuigerveren zijn er 50 000km geleden nieuw opgezet.Het waren toen de echt van citroen en niet copies.
Onderaan de cilinder zit ook een papieren pakking en deze heb ik niet vernieuwd zou hierdoor ook veel kunnen ontsnappen?
alhoewel dat ik dan vermoed dat dit buiten de motor komt en niet via de cartergassen afvoer.
kan je de cilinders nameten of ze zijn uitgesleten zondre een micro meter?
Robin
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Visa cilinders kun je nameten, maar heeft geen nut, tegen de tijd dat nikasil versleten is dan heb je alleen nog aluminium over, en daar kun je niet mee rijden.
Aantal mogelijkheden:
1 zuigers zijn versleten waardoor te veel speling
2 zuigerveren zijn toch versleten
3 zuigerveren zitten verkeerd gemonteerd (zoals je al aangeeft)
4 zuigerveren gebroken.
Wat betreft papieren voetpakking, die ken ik niet bij een Visa, je hebt ze met 3 losse rubber ringen of je hebt ze met 1 aluminium pakking met gevulacaniseerd rubber rand in het midden.
Wat je ook kunt bekijken is of de afdichtingsrubber tussen cilinderkop en cilinder nog wel goed is.
Aantal mogelijkheden:
1 zuigers zijn versleten waardoor te veel speling
2 zuigerveren zijn toch versleten
3 zuigerveren zitten verkeerd gemonteerd (zoals je al aangeeft)
4 zuigerveren gebroken.
Wat betreft papieren voetpakking, die ken ik niet bij een Visa, je hebt ze met 3 losse rubber ringen of je hebt ze met 1 aluminium pakking met gevulacaniseerd rubber rand in het midden.
Wat je ook kunt bekijken is of de afdichtingsrubber tussen cilinderkop en cilinder nog wel goed is.
als de motor koud is zijn de zuiger ovaal en passen ze niet helemaal. rekening mee houden bij het nameten! als een motor draait ontsnapt er per minuut ongeveer 25l lekgas door het karter dit kande damp zijn die je ziet. volgens mij kan het verkeerd plaatsen van de sloten van de zuigerveren niet zo'n groot verlies veroorzaken en is er iets mis ergens. kun je nergens een lektester lenen? dan met een buisje in je oor horen waar de lek optreed zodat je weet welk onderdeel er faalt? dit geeft een heel goed beeld van je motor en je weet waar je moet zoeken.
de pakking is inderdaad de alu pakking. Wel de rubbere ringen heb ik nieuw geplaatst Maar ik moet wel zeggen dat ze niet goed op hun plaats bleven dus het zou kunnen dat ze vershoven zijn.
Moest de zuiger te versleten zijn dan kan ik die normaal toch wel nameten niet?
Een lektester daar hoor ik eens achter heb er vroeger op school al een smee gewerkt.
Nu voorlopig zal het project wat minder vlug vorderen we trouwen in een chevy van 64 jammer genoeg niet de 2cv. Ik zal alles nog eens moeten overdoen als hij klaar is.
Alsvast bedankt voor het meedenken en de voldoening die ik zal hebben als het blokje draait.
Robin
Moest de zuiger te versleten zijn dan kan ik die normaal toch wel nameten niet?
Een lektester daar hoor ik eens achter heb er vroeger op school al een smee gewerkt.
Nu voorlopig zal het project wat minder vlug vorderen we trouwen in een chevy van 64 jammer genoeg niet de 2cv. Ik zal alles nog eens moeten overdoen als hij klaar is.
Alsvast bedankt voor het meedenken en de voldoening die ik zal hebben als het blokje draait.
Robin
een vraagje inverband met de vlotterhoogte.
Ik wil deze eens nakijken(heb hem wat verbogen met al de starttroubels)
in de vraagbaak staat iets dat de as van de vlotter 17mm dacht ik van het deksel moet staan.
Maar er is toch geen as tussen de 2vlotters?
kan iemand me visueel iets meer wegwijs maken aub?
robin
Ik wil deze eens nakijken(heb hem wat verbogen met al de starttroubels)
in de vraagbaak staat iets dat de as van de vlotter 17mm dacht ik van het deksel moet staan.
Maar er is toch geen as tussen de 2vlotters?
kan iemand me visueel iets meer wegwijs maken aub?
robin
we zijn er stilletjes aan terug in gevlogen.
De motor had ondertussen 1 keer gedraaid nadat ik de zuigerveren 120 graden tenopzichte van elkaar had gemonteerd.
Jammmer genoeg wou hij nu niet meer starten dus de compressie meter er nog maar eens op en jawel weer te weinig.
Kant passagier hebben we 7/1 en kan chauffeur 5/1 Dus veel te weinig ok dan maar eens wat ketting olie van de moto in de cilinders gespoten en gevolg kant passagiers 12/1 kant chauffeur 7/1.
Wat denk ik nu dat er mis is!
In de cilinderkoppen zit een zwarte dunne pakking ring. Deze is niet gemakkelijk te monteren en hadden wij proberen te fixeren met wat vloeibare pakking. Ik moet zeggen dat dit geen nieuwe waren.
Hij starte toen perfect. Maar ik denk dat na 1 keer draaien die vloeibare pakking er tussen uit is geblazen en we nu dus terug teweinig compressie hebben.
Dus ik denk dat de oplossing is deze ringen vernieuwen??!!!
Iemand die dit kan bevestigen?
De pakkingen onderaan de cilinders waren ook niet vernieuwd maar ik denk niet deze veel afdichten ofwel? want dan vervang ik deze in een keer ook.
Andere suggesties steeds welkom?
Robin
De motor had ondertussen 1 keer gedraaid nadat ik de zuigerveren 120 graden tenopzichte van elkaar had gemonteerd.
Jammmer genoeg wou hij nu niet meer starten dus de compressie meter er nog maar eens op en jawel weer te weinig.
Kant passagier hebben we 7/1 en kan chauffeur 5/1 Dus veel te weinig ok dan maar eens wat ketting olie van de moto in de cilinders gespoten en gevolg kant passagiers 12/1 kant chauffeur 7/1.
Wat denk ik nu dat er mis is!
In de cilinderkoppen zit een zwarte dunne pakking ring. Deze is niet gemakkelijk te monteren en hadden wij proberen te fixeren met wat vloeibare pakking. Ik moet zeggen dat dit geen nieuwe waren.
Hij starte toen perfect. Maar ik denk dat na 1 keer draaien die vloeibare pakking er tussen uit is geblazen en we nu dus terug teweinig compressie hebben.
Dus ik denk dat de oplossing is deze ringen vernieuwen??!!!
Iemand die dit kan bevestigen?
De pakkingen onderaan de cilinders waren ook niet vernieuwd maar ik denk niet deze veel afdichten ofwel? want dan vervang ik deze in een keer ook.
Andere suggesties steeds welkom?
Robin
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Voor het geld zou ik het gewoon doen Robin. Die bovenste is belangrijk voor je olieretour afdichting. Toch maar ff de cilinder loshalen en controlleren op gebroken zuigerveren. Misschien wel een hangende klep of niet mooi sluitende klep. Als je klepspeling loszet dan moet de klep mooi sluiten, vervolgens volgas geven en starten. Dan nog eens kijken wat de compressiemeter aangeeft.
de cilinderkoppen had ik de vorige maal eraf gehaald en benzine in gekapt en er liep niets weg dus ze sluiten goed af dat is het probleem niet.
Het zou me verbazen dat de zuigerveren gebroken zijn. Maar het kan. Ikheb ze de vorige maal bij het terugzetten op 120 graden goed bekeken en we hadden ze dan goed geplaatst.
Ik zal eens horen dat ik die pakkingen ergens apart kan krijgen.
De vorige maal zaten ze in een kit en die kosten 100 eurokes.
Jammer genoeg kreeg ik ze niet gefixeerd in hun behuizing en zijn ze geklemt geweest tussen kop en cilinder en zo wat beschadigd.
misshien compressie nu nog eens doen ik had gasklep gewoon laten staan en dus niet plankgas. geeft misschien wel verschil.
maar een kant is toch veel te weing dus ja.
Robin
Het zou me verbazen dat de zuigerveren gebroken zijn. Maar het kan. Ikheb ze de vorige maal bij het terugzetten op 120 graden goed bekeken en we hadden ze dan goed geplaatst.
Ik zal eens horen dat ik die pakkingen ergens apart kan krijgen.
De vorige maal zaten ze in een kit en die kosten 100 eurokes.
Jammer genoeg kreeg ik ze niet gefixeerd in hun behuizing en zijn ze geklemt geweest tussen kop en cilinder en zo wat beschadigd.
misshien compressie nu nog eens doen ik had gasklep gewoon laten staan en dus niet plankgas. geeft misschien wel verschil.
maar een kant is toch veel te weing dus ja.
Robin