Het hoekje dorpel/stijl rechts achter wordt toch iets meer werk.
Vooral het onderste stuk kan ik niets meer fatsoenlijk aan vast maken,
dus heb ik dat maar vast weggehaalt.
En natuurlijk meer blik gevouwen.
Vrijdag hoop ik wat stukken uit een sloper te halen, altijd makkelijker dan zelf maken.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Tja, de stukken uit de sloper ging niet door, er was geen sloper meer.
Wel een reparatie stuk c-stijl van zo'n30cm een motorkap scharnier en de gordelbevestigings reparatie stukken gescoord..
Gisteren bij Mark v Boekel 2 bodemplaten gehaald en vandaag even gepast, dat gaat wel lukken.
Ik kan al bijna gaan lassen.
Nou zit ik de foto's te bekijken, en nu vraag ik mij af, de ruimte in de dorpel, voor het plaatje waar de bout van het spatscherm zit, hoe krijg je daar een anti roestmiddel?
Het slangetje bij zo'n spuitbus komt daar niet volgens mij.
Ik heb wel de A stijlen volgejaagd, maar loopt het dan ook nog door de dorpel naar voren?
Het project heeft een tijd stilgelegen.
Gisteravond even een las apparaat gebracht, en vandaag begonnen met het laswerk.
Staartstuk, de hoek dorpel/c-stijl, onderzijde b-stijl, en dorpel voorzijde alles rechts.
Morgen de rechter bodemplaat er in bakken.
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Ik heb momenteel ook een rode 87-er staan met dezelfde plekken en ook nog eens een gehele achterstuk wat vervangen moet gaan worden.
Vandaag de rechter bodemplaat er in gezet, ging verder goed,
alleen dat lassen onder de auto bevalt niet zo goed met rondspringende lasspetters
Nieuw motorkap scharnier vast gelast, ben wel bang dat hier niet alles even vast zit.
Het blik was hier en daar erg dun, samen met nog wat andere plekken in het voorruit frame.
Eigenlijk een nieuwe nodig, maar daar heb ik nu geen zin in, misschien over een paar jaar?
Dan leg je de auto toch op zijn kant. Even aan een kant de spatborden eraf en dan kantel je hem met 2 - 3 man zo op zijn kant op een oud matras of zoiets en kun je handig staand werken.
Zo deden ze dat in portugal in de fabriek ook, hele ding op zijn kop kwakken en lassen!!!! Kijk maar eens op geschiedenistv.nl naar het filmpje van la production. (60 jaar eend)
AZL57 schreef:Zo deden ze dat in portugal in de fabriek ook, hele ding op zijn kop kwakken en lassen!!!! Kijk maar eens op geschiedenistv.nl naar het filmpje van la production. (60 jaar eend)